Poliisin ja oikeuslaitoksen toimintaa parin vuoden takaa....

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 8/3/07.

  1. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Alkutapahtumat pari vuotta sitten:
    Sain rikesakon kännykkään puhumisesta ajon aikana ja parasta asiassa oli se, etten edes pitänyt koko paskaa kädessä   
    Pyysin poliisia tarkastaa puhelimen soitetuista ja vastatuista olinko soittanut, hän vain sanoi, ettei ole oikeutta tehdä sitä.. Sitten ehdotin, et hän katsoisi sen minun kädestä, mutta sitten oli vastaus, että kerkesin pyyhkiä ne jo pois..
    Otin lapun ja soitin operaattorille, et saisin tiedot puhelimen käytöstä ja vastaus oli et saan, mut ainoastaan soitetuista. Poliisilla on vain oikeus saada molemmansuuntaiset tiedot. Yhteys poliisin, jolle ilmoitin haluavani heidän ottavan ne selville. Tämä kiltti polliisimies totesi, ettei he saa, koska tietojen saamiseen pitäisi tehdä rikos, josta voi tuomita vankeuteen!!!
    Eli, en voi millään todistaa, etten soittanut. Valituksen teen joka tapauksessa käräjäoikeudelle ja pyydän sieltä lupaa poliiseille, että saavat minun teletiedot.
    Jo on nami, ettei tässä oikeusvaltiossa edes pysty todistaa syyttömyyttään.
    Ps.1 kaivoin korvaa just siinä siviiliauton kohdalla   ja näyttää siltä et se tulee maksaa mulle 50e.....

    Oikeudessa:

    Syyttäjä ei pystynyt toteen näyttämään, että olisin puhunut puhelimeen ajonaikana.
    Annoin valtakirjan poliiseille, että voivat tutkia minun teletiedot, mutta eivät rikoksen vähyyden ja kustannuksien takia tehneet sitä. Itte toimitin soitetuista puheluista oikeudelle listan.
    Eivät pitäneet havainnon tehneen poliisin todistusta tarpeeksi luotettavana mm. väitti nähneensä puhelimen, mutta ei minkä värinen se oli.
    Sain viel valtiolta korvauksia menetystä työ-ajasta ja ajetuista kilometreistä, päivän palkan ja 35e km korvauksia 

    Jälkipuintia:

    Nyt tää sakko homma rupes saamaa huvittavia piirteitä 
    Tuli postista lappu, et oikeusministeriö haluu palauttaa mulle 114,30e maksetusta sakosta, joka on peruttu oikeudessa...
    Ainut vaan, että tää peruttu sakko oli tää kännykkä juttu, josta tuli 50e ja jota en koskaan edes maksanu.
    Tämä 114,30e sakko tuli rikesakkona ylinopeudesta. Alunperin se oli 100e, joten ei ole valtion korko kovaa, vajaa kolme vuotta ja 14,30e.
    Pitää mielenkiinnolla odotella, palauttaako ne kaikki maksetut sakot pois yhden oikeudessa peruutetun sakon varjolla   
    Kait ne ajattelee, et kun on synnittömäksi kerran oikeudessa todettu, ei voi olla aikaisemmissakaan sakoissa todenperäisyyttä, joten palautetaan ne pois 
     
  2. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    ;D

    Hyva hyva...
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    no voi helevetti, pitää varmaan alkaa kaivaan korvaa ajaessa. Jos sais itekki "veron"palautusta muutaman sat..tonnin ;D
     
  4. Rsu

    Rsu kelkaton miäs

    Ei paha ei paha
     
  5. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ei tällainen päde valtion virkamiesten lapsiin. Ne on niitä kaikkein suurimpia riminaaleja!
     
  6. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Kyllä vain jaksoit ison ruljanssin käydä läpi yhden 50€urosen takia, vai tais olla enempi periaatekysymys tämä taistelu sakkojen maksamisesta. No oli miten oli, se näköjään kannatti :D
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Joo, periaattekysymyshän se oli, ei vaan viitti maksaa 50e, jos semmoi pikkunatsi ei voi myöntää virhettään...
    Ja sainhan minä valtiolta noin 160e rahaa kipukorvauksina ;D ;D
     
  8. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Olisin itse tehnyt juurikin samoin, sillä jos mulle tulee joskus eteen vastaava tilanne niin en kanssa ilman valitusta meinaan hyväksy tämmöistä. ;D ;D ;D
     
  9. rossiossi

    rossiossi RS & Sno Pro

  10. stm

    stm Well-Known Member

    Mahtava homma. Oikein koirille ;D
     

Suosittele tätä sivua