Polvituet

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Driver, 2/9/10.

  1. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Polvituet

    Ihan mittojen mukaan tilasin itekin. Ison meren takaa, ainakin sillo oli edulliset. Ja sopivat oli, kattoo vaan ne kokotaulukot ja lainaa muijan kangasmittaa mittaukseen.
     
  2. taifooN

    taifooN New Member

    Vs: Polvituet

    Itellä on nyt ollut jonkin aikaa käytössä EVS Vision mallinen polvituki. Hintaloukka hieman halvempi mutta laatu/hintasuhde sitä parempi! Istuvat todella hyvin (varsinkin crossi saappaan kanssa), tukevilta tuntuu ja kestävät hyvin. Mitään rajoitinta niissä ei ole, ainakaan en ole huomannut sellaista.

    Mutta jos noista valitsisin joku malli niin Asteriskit ottaisin :)
     
  3. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    EVS webbien seuraajia olen vähän katsellut. Asterisk ultra cellit ois kiikarissa, kun noita perus cell malleja ei näy juuri mistään Suomesta enää saavan. Onkohan noi ultra cellit sitten parannus noihin evs webbeihin? Hivenen ehkä haluaisin huomaamattomammat suojat kun mitä nuo webit on. Eipä niitäkään tosin huomaa hetken ajon jälkeen, mutta sitten makkaranpaistossa hivenen haittaa :).
     
  4. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    http://www.duell.fi/Axis_Sport_-polvituki

    Tilasin tuollaiset EVS:n polvituet. Huomenna pitäisi saapua niin pääsee tunnustelemaan millaiset ovat.
     
  5. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Minulle ois tulollaan vihdoin nuo Asterisk Ultra Cellit. Sunnuntaina tilattu, saa nähdä milloin kolahtaa lappu postilaatikkoon.
     
  6. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Vs: Polvituet

    Laitahan Pooka sit kommenttia noista tuista, kun itse pitäisi polvituet talven aikana hommata enduro/motorossi käyttöön
     
  7. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Perjantai illan kävelin tuet jalassa kämpällä..:D Vaihteeksi katsoi avopuoliso hieman hölmönä mua. Mutta hyvältä vaikuttavat noin kylmä tyypättyinä, pitää vielä ennen lumia koittaa käydä enskaa ajamassa, niin alkaa näkemään kunnolla mitä tuli ostettua.
     
  8. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polvituet


    Nyt on tullu ajettua koko kesä ja syksy tukien kanssa ja täytyy kyllä sanoa että paras ostos pyörän jälkeen. Omasta mopoporukasta alkaa olemaan yli puolella tuet käytössä normaalien polvisuojien jälkeen, aikansa kun on asiaa pohdittu ajotilanteita kesän ajalta niin aika nopeasti kariutu se mielikuva päästä etteikö näitä tarvi ja että kyllä pelkillä muovisilla lumpiosuojilla pärjää.
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Totta turiset. Sivuside ei tarvi ku yhen vähän reilumman tökkäyksen kiveen ja se on poikki. Siitä voi jokainen päätellä tukien tarpeellisuuden.
     
  10. Finski

    Finski Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Jep. heinolan cc kisoissa menin tangon yli niin, että polvi osui tankoon. Napsaus tuntui polvessa. Asteriskien ylimenon estävät narut meni poikki. Polvi vain hiukan arka, muuten ei mitään. Just tienas hintansa.
     
  11. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Vs: Polvituet

    Toisella foorumilla joku oli kirjottanu, että aika tönköt jalassa :D tiedä sitten mitä sillä meinas, mutta vaikuttaa siltä, että ne suojaavat hyvin ja eivät hirveesti häiritse jalassa?
     
  12. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Varmasti markkinoilta löytyy parempia ja liikkuvempia tukia.. Uskon noiden kyllä olevan paras budjetti ratkaisu jos ei raaski enempää sijoittaa. Mielestäni ei nuo niin hirmu tönköt ollu, ainakaan edellisiin tryonicceihin verrattuna.. Mun jalkaan nuo vaikutti istuvan aika mukavasti ja olivat suht huomaamattomat. Tosin edeellinkin se ajokokemus näitten kanssa uupuu..
     
  13. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Asterisk ultra cellit tipahti tänään postista kotiin. Hetken aikaa jalassa tuli pidettyä, hyviltä vaikuttaa istuvuudeltaan. Säätöjä kun vähän vielä jaksaa ruuvailla, niin varmasti paranee. Tulis vain tuota lunta, niin pääsis testailemaan ihan käytännössä. Äkkiseltään tuntuu vähän huomaamattomimmalta entä evs webit olivat. Boa kiristys on suht nopea laitella jalkaan. Työkengissä noita boa systeemejä onkin jo tullut vuoden verran ruuvailtua, ja vielä ovat kestäneet, joten ei ne lienee ihan sudet ole :).
     
  14. habahaba

    habahaba Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Jos jollakulla on sama ongelma kuin meikäläisellä , että uudet Asteriskin Ultra Cellit eivät sovi jalkaan, niin vinkiksi vanhaa "Cell" mallia on nyt viime aikoina tullut ebayhin myyntiin jokusia poistoeriä. Vähän reilut 400€ niistä joutuu kärsimään toimituskuluineen.
     
  15. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Kärsiikö kysyä mikä Ultra Celleissä vastustaa? Tokihan itselläkin voi olla vielä pidemmässä käytössä, että huomaa epäsopiviksi. Pikaisen testin perusteella kuitenkin hyvät, ainakin evs webeihin verraten.
     
  16. habahaba

    habahaba Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    tuollahan se ed. sivulla jo luki(keväällä kirjoitettu viesti) ;)
    Eli kokeilin ajaa noilla Ultra Cell-tuilla motocrossia kolme-neljä kertaa, en saanut säädettyä niitä siten että ne ei olis hiertänyt polvitaivetta vereslihalle. Möin ne sitten eteenpäin ja entrasin vanhoja Cell-tukia ja ajelin niillä viime kauden. Nyt piti kuitenkin viimein tilata uudet kun viikonloppuna kaatuessa meni toinen tuki pashaksi.
    Kiristyssysteemi uudessa mallissa on kyllä hyvä ja kai se kehitys niissä on muutenkin mennyt eteenpäin, mutta omaan jalkaan ei vaan millään sopinut.
     
  17. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Polvituet

    Aaa juu okei :D. Olinhan sen aiemmin lukenut, mutta nyt en selannut taaksepäin :). Toivotaan ettei itsellä hierrä. Käytän kalsareiden päällä....tiedä sitten auttaako nuo mukana tulleet "sukat". Niitä en ajatellut käyttää vielä ainakaan. Miten lie eroaa kelkkailu ja motocross. Ainakin oma kelkkailutyyli on motcrossia pliisumpaa touhua :). Tuet on silti varoiksi, kun lumilautaillessa aikanani olen toisen polven telonut.
     
  18. julli

    julli rmk

    Vs: Polvituet

    kesällä on mulla ne asteriskin sukat käytössä, talvella pitkät kalsarit. paljaalla ei meikäläisen paikat kestä vedellä.
    mulla siis ne vanhan mallin cellit, ajossa olleet kesää talvea 3 vuotta
     
  19. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Polvituet

    Tuo on harmi, ei tule suvulle jatkoa ;D
     
  20. julli

    julli rmk

    Vs: Polvituet

    sen verran olen kokkeillu että pari suvunjatkajaa on tullu ;D
     

Suosittele tätä sivua