Powder pro vai CTRL sukset sport touring 600 HO vm 04

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jermu, 13/9/07.

  1. jermu

    jermu Well-Known Member

    Kyllästynyt katamaraaneihin...

    Kummat otsikon suksista olis parempi vaihtoehto lynxin sport touringiin...

    Ajo pääasiassa reittiä mutta ummellekkin aina silloin tällöin tulee poikettua.
     
  2. Pollari

    Pollari Guest

    Minä en nyt Sport touringista mitään tiijä, mutta PP:t kantaa paremmin, kuin noi CTRL tikut.
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    En minäkään, mutta PP menee uudemmissa RC lynsseissä turhan raskaaksi.. En tiedä touringista..
     
  4. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Minusta ainakin RE on mainio ajettava PP.illä, eikä ohjauskaan ole mielestäni liian raskas vaikka melkoinen risukäsi olenkin..
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mun kelkassa ne PP:t oli varmaan siksi raskaat ajaa, koska olen joutunut säätämään painoa aika paljon suksille nottei tuo keula olisi kokoajan taivasta kohti. RE600 taas liukkaammalla matolla, pidemmillä välityksillä ja pienemmällä teholla ei varmaankaan tuota niin vaadi -> kevyempi ohjaus. Nyt on toiset sukset odottamassa, eli PP:n siskot.
     
  6. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Joo, itse taas olen nimenomaan säätänyt painonsiirtoa enemmän taakse, jolloin kaasulla saa kevennettyä keulaa helposti tilanteen sitä vaatiessa..
     
  7. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Jos ajo on todella pääasiassa reitillä niin melkein voisin jättää PP sukset kauppaan ja ottaa SLT sukset matkaan ja CTRL sukset unohtasin kokonaan. Toki riippuu kelkastakin.... ja loppu peleissä makuasioita ::)

    Nuita jokaisia on ollut alla ja omat mietteet;
    SLT oikeestaan hyvä joka paikan höylä... reitillä pirun hyvä ja ei toivoton ummessakaan. Ja ulkokurvin köli höyläty pois.

    PP ummessa ja pehmeellä reitillä hyvä, mutta vähänkään kovalla reitillä todella raskas. Ja kompromissi säätöä joutuu todella hakemaan. Esim. RE:ssä ei riitä säädöt mulle että sais hyvän, eli joutu muokkaamaan sukseakin.

    CTRL ainoastaan kovalla reitillä menetteli mutta muuten en tykkää tai jos nuilla pakko olisi ajaa niin kölin muokkaisin jyrkemmäksi niin toimisi paljon paremmin (minun ajoilla).
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Samoilla linjoilla SvaRin kans. PP on minun mielestä turhan agressiiviset sukset reitillä, mut umpisella taas loistavat.
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Menee kyllä vähän alkuperäsen aiheen vierestä, mutta mitä porukka on mieltä nuista PP:istä crossiradalla? Sen olen kuullut että esim revissä pitäis olla sekä SLT:t että PP:t talven varalle. Mitä ilmeisimmin alkutalven kovilla radoille SLT ja sitten kun on enemmän je pehmeämpää luntaa radalla niin PP:t
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulle on kans vihjailtu muutamasta suunnusta jotta SLT olis aikasen hyvä Reviin... ???
     
  11. stm

    stm Well-Known Member

    Riippuupi kuulemma aivan kelistä. Olis hyvä jos jollaki olis aivan oikeita kokemuksia näitten välillä ::)
     
  12. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Jos rahoissani olisin niin ostasin kyllä nuitten PP suksien rinnalle myös SLT sivakat.

    Viime talvi oli täällä etelämpänä ainaskin semmonen että SLT olisi toiminu kokonaisuutena paremmin. Mutta viimesillä keleillä kun kävin tuolla radalla (pehmeetä ja todella märkää lunta) niin PP:t toimi saakelin hyvin kun vaan lisäs suksipainetta. Ja tuo oli ainut kerta kun sitä lisäsin, koko talven vaan vähensin ja vähensin.

    Perssiiseen tullu kyllä semmonen vahva tuntuma että ainaskin näissä revo ja revi malleissa tuo SLT on HYVÄ suksi.... ja oli ne kyllä endurossakin :-*
    Reitilläkin pitää olla kohtuu paljon uutta lunta että SLT lakkaa toimimasta.

    Mutta nämähän on makuasioita... toinen tykkää todella herkästä ja aliohjaavasta ohjauksesta ja yksi kohtuu tarkasta ja yksi semmosesta että menee todellakin sinne minne sukset osottaa jne...
     
  13. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Hanki vaan säkin 800cc kone, lisää elopainoa ja piikit mattoon.. :D Kyllä toi Catiskan kelkka keulaa keventää yhä tarvittaessa.. Alkuun ajamisesta ei tullut mitään kun nokka tapasi maata mutkasta lähtiessä vasta kun piti jo jarruttaa seuraavaan mutkaan..
     
  14. stm

    stm Well-Known Member

    Kyllä sen 600:nkin saa hönkimään samalla tavalla ku vaan rimmaa ;)
     
  15. stm

    stm Well-Known Member

    Alkuperäiseen aiheeseen.

    Ite ainaki tykkäsin evo-mallisessa lynkerössä slt-mallin suksista. Ite laittasin net enkä mitään PP:itä.
     
  16. jermu

    jermu Well-Known Member

    No nyt on tullu huomattua että CTRL:ia ei suosittele kukaan...

    PP on hyvä mutta seurauksena tulee jäykkä ohjaus

    SLT kevyt ohjaus mutta ummella ei jaksa pitää pinnalla samoin kuin pp eikä ohjaa yhtä hyvin...

    Eli valinta täytyykin tehdä sitten SLT:n ja pp:n välillä
     
  17. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla oli Cobrassa CTRL-sukset ja oli ne ainakin paaaaaaaaaaljon paremmat ku orkkispeltiset ;)
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Molempia slp:n suksia käyttäneenä voin suositella slt:tä. Kyllä noikkin kantaa umpisella ihan hyvin ja evo koppaseen lyneen slt käy ku nyrkki nokkaan.
     
  19. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Mitenkäs jos tosta PP:stä höylää vähän köliä matalammaksi ja vaikka vähän muuttaa profiilia keinutuolimaisemmaksi niin muuttuu aika paljon SLTmäisemmäksi? Silti kantopintaa on enemmän. Samalla ohjauskin kevenisi?

    Onkhan kukaan jo kokeillu?
     
  20. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Köliä on varmaan madaltanu monikin... tästäkin on ollu jo jossain toisessakin topikissa juttua (oisko ollu RE lyne topikissa).
    Näin jouduin tekemään itsekin, kun muut säädöt loppu kesken.
     

Suosittele tätä sivua