powder pro vs. blade

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä ravolta, 10/11/12.

  1. KingOnTheRoad

    KingOnTheRoad Polaris sks 155"

    Vs: powder pro vs. blade

    Tosi raskas ajaa ainakin RS:ssä.. Bladeja suosittelen kunnon ohjareilla. Esim. Totaltek
    Itsellä juurikin alla XTX:ät ja on vaikea saada noilla balanssiin, että kääntyisi ilman väkivaltaa ja syömättä telaston pintapehmeyttä etupukin osalta.
     
  2. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: powder pro vs. blade

    Saman suuntaista kommenttia kuulunut ettei ohjaus olisi kovinkaan tarkka Blade/3300 Lynx yhdistelmänä.

    Vielä vähän offia, mulla Pätkä Rex ja C&A XTX sukset höyläämättöminä ja on kyllä parhaat sukset suoraan tehtaan paketista otettuna omaan makuun.
    Kokeiltu ja omistettu SLT / PP /CNTRL. Powderit usiampaan kertaan muutettuinakin jne.

    En sit tiä onko CA hyvät mut onhanne parhaat. ;D

    T, Teemu
     
  3. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Vs: powder pro vs. blade

    Tosi epätarkka, mutta rauhallinen jos vertaa esim -10 600re ja tosi paljon höylätyt PP:t.

    Osaltaan varmasti vaikutusta on sillä että Bladen satula+kumistoppari ei päästä suksea oikeastaan koskaan makaamaan koko pituudelta maata vasten vaan puskee painon kannan päälle. Samanlainen tuntemus oli kun simmasi höylätyn PP:n vastaavanlaiseksi.
     
  4. Rantalankila

    Rantalankila DS 3900 -22 & GL 3900 Syncro

    Vs: powder pro vs. blade

    Kiitoksia kommenteista. Kuulostaa siltä että taidan turvautua powdereihin mikäli näillä -12 mallin vakiosuksilla heitän kuikkaa. Bladetkaan ei huono vaihtoehto varmaankaan ole mutta olen kyllä oppinut arvostaan, että kelkka menee tasan sinne minne sukset näyttää :)
     
  5. jusse

    jusse Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade

    Onhan se rauhallinen joo, kuskin rauhallisuus vaan kärsii kun ei mene sinne mihin käsketään ;D
    Ostin kokeeksi Totaltekin Sprint raudat jospa vähän parantuis. Jos ei niin laitan SLT:t alle, niistä ainakin 11_RE-ssä tykkäsin. toki se suksi oo ainut asia mikä vaikuttaa....
     
  6. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Vs: powder pro vs. blade

    Enhän minä sitä ominaisuutta hyväksi väittänytkään ;D
     
  7. Janos83

    Janos83 Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade

    Tyhmä kysymys tähän väliin... Onko ihan ominaisuus että tuo Blade hakee kovalla pohjalla? Siis vaikka tienpohja jossa vain kova kerros lunta. Reitillä tuo toimii meikäläisen ajossa ihan ok, mutta tuo alko mietityttään että kun haki tuossa yhellä tienpätkällä aika hyvin. Ja mitäs tuolle olis tehtävissä? Uudet ohjurit? Niin ja kelkkaa ei ole hifistelty mitenkään eli ihan vakio, pakasta vedetty rave -13.
     
  8. Eskimo

    Eskimo Lynx RE 800R 2013

    Vs: powder pro vs. blade

    Miten pelitti tuo yhdistelmä?
     
  9. jusse

    jusse Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade


    Vielä en ole kerennyt kokeilemaan, viimestään viikonloppuna ollaan viisaampia siitäkin.
     
  10. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: powder pro vs. blade

    Viikonloppuna vaihdoin powder prot bleidien tilalle. Oon kyllä todella tyytyväinen. Nyt kääntyy eri mukavasti :)
     
  11. Vkrkinen

    Vkrkinen AC 800

    Vs: powder pro vs. blade

    Powderit kans ollu tän talven äffäläisen alla ja kyllä kääntyy.. Pikkasen joutuu pitään kiinni enempi näillä mut mutkiin voi laskee hulluja nopeuksia.. ;D saattaa olla pirun raskaat painavampi keulasessa...
     
  12. Casipari

    Casipari 600 Rave -10

    Vs: powder pro vs. blade

    Kymppi mallin 600 Ravessa ollut nyt Bladet vähän aikaa ja omaan makuun joissain tilanteissa tosi raskas kääntää jos ei
    uutta lunta yhtään. Suksipainetta kokeilin niin pieneksi kuin mahollista mutta jotenki vaan tuntu liian raskaalta, muutama kilometri
    jonkimmoista patikkoa reippaammin ja käsistä voimat pois (ei sitä ruista kyllä liikaa ranteissa ole mutta joku raja nyt sentään).
    Edellinen Evomallin peli nyt tietenkin oli niin kevytkeulainen että on tässä vielä opettelemista tuolla uudemmalla ajo.

    Kokeilimpa sitten vielä rajoitinkumien leikkaamista, normaalistihan se painaa suksen perää aika kovasti, noin 5mm
    takaosasta leikkasin niin suksi on nyt vaaterissa ja oli kyllä tosi iso muutos, nyt se alkaa tuntumaan semmoselta kun
    pitääkin minun makuun.
    Keskireijissä tuntuu olevan itelle paras, etureijissä meinaa pehmeällä haukkoa ja taka-asennossa on taas raskaampi.

    Vakiosuksiin verrattuna on kyllä makiat, menee sinne minne käskee kovalla ja pehmeällä.
     
  13. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade

    Minustakin Bladet hakee aika kovasti. Kirrasin etupukin jousta ensin 2 mm ja se auttoi paljon. Kelkka on GLS. Haritusta ei passaa olla kuin 2-3 mm niiden mittauspisteiden kohdalta mitattuna, vetelee pahemmin jos on enemmän.
    Kokeilin vanhasta kelkasta jääneitä SLT:tä ja kyllä Bladet oli minun makuun joka suhteessa paremmat (ohjautui tarkemmin eikä töki sen pahemmin) eli panin ne takaisin.
    Aika hyvä se nyt on. Jos jotain vielä kokeilen niin seuraavaksi löysään jousia suksilta kierroksen.
     
  14. Eskimo

    Eskimo Lynx RE 800R 2013

    Vs: powder pro vs. blade

    Laitoin rajoitinremmin 2 reikään ja nyt kääntyy hyvin kurviin veto päällä.Toki kevennys ja jousto vähän kärsii mutta menee minne sitä osoittaa.Eipä oo pp:tä yhtään raskaampi ja vielä keventää kun antaa vaan kaasua.
     
  15. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: powder pro vs. blade

    Sopuhintaan voisin melkein ostaa tuommoset bleidit ko niitä on tietenki kohta kaikila ylimääräsinä :D
     
  16. MikaNO5

    MikaNO5 lynx rs600xc

    Vs: powder pro vs. blade

    Jos joku jolla on valkoset bladet ja kyllästyny niihi voisin vaihtaa päittäin valkosii ca-pro xtx:iin
     
  17. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Vs: powder pro vs. blade

    Minkä takia menee nuo XTX:ät vaihtoon? Itse kun olen ajatellut hankkia bladien tilalle XTX:ät.
     
  18. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade

    Jos minun pitäisi valita yhdet sukset keliin kuin keliin, ne olisi hyvin höylätyt PP:t Totaltekin Sprint raudoilla.
    Kokeiltu on Lynx 600/800 E-Tech:ssä: 2009 -2013 CA XTX, SLT, PP ja Bladet.
     
  19. MikaNO5

    MikaNO5 lynx rs600xc

    Vs: powder pro vs. blade

    Noo makuja on yhtä paljo ku kuskeja ... pääsin kokeilee bladeja samanlaisessa kelkissä ja itelle sopii paremmin...
     
  20. Suiza

    Suiza Well-Known Member

    Vs: powder pro vs. blade

    Itse laitoin RE -12. SLP sukset mukana tulleilla raudoilla. Ei mitään höyläyksiä tms. Toimii todella hyvin ;D
     

Suosittele tätä sivua