R-evo -05 vs. Revi -05-06 vs. Fusion -06 (600cc)

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä simppa80, 1/10/08.

  1. simppa80

    simppa80 Lynx GLX 5900 LTS. Ex. 600 SDI Rev -04 X (MYYTY)

    Morojens!

    Nyt on jo 40 astetta kelkka kuumetta ja motocrossi saa jäädä. Pyörä on myynisä ja vaihtoa olen ajatellut. Noihin yllä mainittuihin malleihin välirahat riittääpi, mutta nyt kun on kova valinnan vaikeus että mikä se kannattaisi hankkia. -05 R-evo lynxistä olen jo lukenut aikalailla. Tuo -06 Fusion Dragon on sellainen mistä ei oikein ollenkaan tietoa ja niitä kohtuu hintaan myynnistä löytyy. Onko näissä koira haudattuna ja jos verrataan lynx:iin ja doo:hon niin ollanko samalla linjalla?

    Jostain olen kuullut ja lukenut että -05 revi olisi ehkä paras näistä? Hinta hieman korkeampi, mutta jos se nämä muut hakkaa niin siiten se.

    Ja sitten ,kyllä se taloudellisuuskin on näillä bensan hinnoilla vaikuttava tekijä. En halua mitää 30l sataselle vievää kelkkaa kun samat tehot tarjotaan 20l kulutuksella. Kuinka on nuo kulutukset näissä malleissa Carb vs. SDI? Olen kuullut että SDI:ssä ollut vikoja mutta onko ne päivityksillä hoidettu jo pois?

    Ja hinta luokka kelkoille tulisi olla siinä 5000 hujakoilla ei haittaa jos vähän alle tai päälle mennään kunhan hinta/laatu suhde on kohdallaa.. Niin ja tietysti jotain muita malleja voi olla mistä minulla ei ole tietoa, tuokaa mielipiteenn esille. Kekka kuitenkin tulossa pääsääntöisesti varmaan reippaaseen reitti ajoon.

    Kiitos jos innokkaat ja jonku näistä kelkoista omistavat viitsivät auttaa tähän kuumeeseen.. ;)
     
  2. aboli

    aboli Well-Known Member

    Tuolla 5000+€ budjetilla voisi katsella -07 IQ600 Polariksia tai jos Catit sytyttää niin -08 -07 F6. Alkais olemaan hinta/laatu suhde kohillaan..
     
  3. stm

    stm Well-Known Member

    Ekat R-evo:t on vähän raakileita, pakko myöntää vaikka Lynx mies tavallaan henkeen ja veren olenkin. Telasto on tietty plussaa vaikkei vielä PPS olekaan.

    -05-06 R-ev:it hyviä vehkeitä. Perus kestävä runko ja päivityksiä sun muuta palikkaakin köytyy. Bueno. Sdi:tkin pelaa nykyjää ihan jees.

    Fusionista en osaa sanoa niin tarkkaan, mutta ei ne uudemmat ainakaan ole minua vakuuttaneet. Iskareita olen kuullut korkkaavan yms.

    Rivien välistä varmaan osaat lukea mikä se minun mielestä olis nuista paras vaihtoehto. Enkä sano siksi että R-ev:i olis mikään yyber-kelkka, mutta harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Muista ei kokemuksia muutakuin pikaisten koeajojen perusteella, mutta jos revin valitsee niin ainakaan kovin paljon vikaan ei voi mennä. Luotettavia kamppeita ja muutenki fiksusti tehtyjä. Alustasta saa varmasti mieleisen ja laadukkaampaa iskariakin on tarjolla jos ei vakiot riitä. Siviilimalleihin vois ainakin etupukkiin harkita jämympää keppiä jos ajo on reipasta.
     
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Jos muuhun en ota kantaa niin varmaa on että Doo on noista pieniruokasin, siis sdi mallina.
     
  6. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    lynx tai ski-doo.. en tiiä sitten minkälainen fusioni on mutta ite ottasin jomman kumman brp:n peleist ;D
     
  7. Anssi^

    Anssi^ ski-doo 440/800 ja 800 Sb asaault 2014

    revi ois ainakin luotettava ja hyvä kampe muutenki. eikä bensan kulutuskaan niin kauhean iso ole :)ainahan ne tuppaa jonku verran bensaa viemään :)
     
  8. Pössi

    Pössi Lynx RE Boondocker 800 -14

    Itellä on ollu tuo oma Lynx 600 -06 nyt ajossa kaks talvee ja noin 7000km.. Tykänny oon.. alustan oon saanu mieleiseksi simmittämällä iskarit ja ajoasento on hyvä. Parasta tossa on koneen pieniruokaisuus.. Harvoin yli 20l/100km.. reippaassa reittiajossa keskimäärin 17l/100km.. Tuo -06 on jo huomattavasti erilainen (parempi) ku -05 mm. ajoasento muuttuu aikas paljon.. Taitaa löytyä vähän päälle 5000€ näitäki.. Voisin suositellä hyväksi vaihtoehdoksi.   :)
     
  9. laser

    laser Well-Known Member

    Jos tuolta listalta pitäisi valinta tehdä niin ottaisin -05 Revin. Melkein kaikki tykänny että tuo -05 on jopa parempi kun -06. Itekin kaks vuotta sitten pohdin samoja vaihtoehtoja ja päädyin -07 IQ Polleen, jota kyllä suosittelisin pätevänä vaihtoehtona. Bensaahan toi Polle kyllä ryystää selvästi enemmän kun sdi:t. Alle 20 l/100 km ei tarvi edes haaveilla. Hinnat näyttäis liikkuvan -07 IQ:lla n. 5500 € paikkeilla eli juurikaan kalliimpi kuin brp:n 05-06 kamppeet. Ajetut kilometrit (surkeiden talvien takia  ??? ) on taas merkittävästi pienemmät kuin -05 malleilla merkkiin katsomatta.
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ottamatta kantaa suuntaan taikka toiseen niin huomioi tuossa 06 Revissä ne töpön mittaset iskarit...
     
  11. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Jos hienon ja hyvän lynen haluat nii..
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=26011.0

    Ja tiedän pari nuita ihan orkkis kuntoistakin siis 600n-duroa -06 R-evoa kohtuu hintaan!  ;)
    Pistä yv jos heräs mielen kiinto!?

    En tiiä mutta säädettynä hakkaa kiihytys kentillä isompiaan.. ;)
     
  12. Rokka

    Rokka Pro RMK

    Kokemusta on tuosta Dragonista yhden talven osalta (n.4000km) ja tosi hyvä kelkka kunhan vaihtaa kaikki jouset ja simmittelee iskarit ittelleen sopivaksi. Jotkut moittivat jopa raskaaksi käännellä mutta ite sain säätämällä ihan kelvolliseksi ajella. Polttoaineenkulutus oli muistaakseni n. 27 l/100km "normiajossa". Umpisella kikkaillessa ja muutenvaan raskaalla peukalolle vei huomattavasti enemmän, mutta koskaan en päässy paljon alle tuon aikaisemman lukeman. Ihan ok kelkka minusta ja kulkee suoraan patikossakin jos on säädöt kohilllaan .. ja varmaan nuissa käytetyissä on jo tarvittavat tuunaukset tehty jousien ym. suhteen jos se peli on ollu muussakin kuin pilkkikäytössä  ;)
     
  13. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    -05 revillä ajanu jonkin verran ja päätin et jos joskus on enempi rahaa nii laitan semmosen :p
     
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juu, 05 oli huomattavasti parempi vuosikerta...
     
  15. simppa80

    simppa80 Lynx GLX 5900 LTS. Ex. 600 SDI Rev -04 X (MYYTY)

    Kiitos upeista vastauksista jotka ovat paljon jo antaneetkin. Ja oikein olen palstoja lukiessani päätellyt. Kyllä varmaan kallistun -05 revin SDI puoleen jos jostain sellaisen kohtuu hintaan löydän. (Kertokaa mulle sellanen). Mutta en myöskään kyllä pois sulje lynxiä ja kun niissä hintakin näyttää edullisemmalta ja eihän sitä taas tiedä kuinka paljon ja millon sitä lunta edes saadaa?

    Onko kukaan nähnyt sammakkomiestä viimeaikoina? Tuleeko sitä lunta tälle talvelle? ::)
     
  16. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Säästä vielä hetki ja laita suoraan 600 RE:ki, siin ois eka kelkkaa koko rahalla ;)
     
  17. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Luntahan satelee koko ajan.. :p Tuo 05 revi, tai 06 n-duro/r-evo. Ite ottasin tuon 06 tai uuemman n-duron, eli kaasaripelin. Varmasti toimii ja alusta huippu. Ihan sikamakia hyppyyttää isossa patikossa ja radallaki. Revi ehkä vähän kevyemmän tuntonen ajella ja näppärämmän tuntunen, mutta siis vain vähän. Ääritilanteissa revi on arvaamattomampi mutta siinäki on erot aika marginaaliset. Lynen alusta helpottaa nuita ylläri ojia tai vastapenkkoja jne. Kulutukset tuppaa olemaan samaa luokkaa kaikissa, revin sdi haukkaa vähiten noin niinku yleisesti mutta se ero on lopulta niin pieni ettei sillä tuskin merkitystä ole. Myös 05 revot ja n-durot on ihan käypäsiä mutta niihin joutuu hakeen alustan säädöt kohilleen jos ei ole ajomies säätäny/simmannu valmiiksi, toki revissä sama homma saaha alusta "suomisäätöihin" jos ei jo ole. Ite niitä simmejä ei tartte arpoa ko vie vain osaavalle pajalle ne. Mutta mie en ossaakkaan ajaa ko mulla hakkaa kaikissa kelkoissa alustat pohjaan niin niistä sen enempää... Johan nuo samat asiat tuossa sanottiin että meehän osta joku revi tai lynkkeri.
     
  18. simppa80

    simppa80 Lynx GLX 5900 LTS. Ex. 600 SDI Rev -04 X (MYYTY)

    Lisätään listalle nyt -05 SDI revi renegade. En kerkeä hakemaan nyt tarkempia tietoja siitä mutta onko millannen kelkka? Onko tuossa muuta eroanormaaliin kun maton pituus?
     
  19. edi189

    edi189 Well-Known Member

    No jos pikkusen paremmin haluaa lumessa päässä niin kannattaa ostaa tuo Renegade.

    ...eikä renellä jää reitilläkään pätkäkelkkojen jalkoihin ;)
     

Suosittele tätä sivua