Rave 600 sdi -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä äsdeeii, 13/1/08.

  1. kes022

    kes022 Well-Known Member

    Molemmat hyviä vehkeitä! tuossa 08:ssa ainakin vielä takuu vaikka metrejä onkin! Eli huolettomia ilometrejä varmasti edessä, vaikka eipä noissa muutenkaa juuri ole vikoja ollut normi käytössä.
     
  2. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Kertokaapa ketjukoteloita aukoneet kuuluko näissä olla tehtaalta lähtiessä 13- vai 15-lamelliset ketjut?
     
  3. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    13
     
  4. Mce

    Mce Guest

    Epäilen juuri samaa. Enpä oikein usko että jokin öljymäärä iskaritehtaalla muuttuu, tms.
     
  5. Dude

    Dude Well-Known Member

    Noniin, nyt eka tyypit uudesta kelkasta otettu. Itekkin pistin merkille ohjauksen levottomuuden. Mitä porukka on sille tehny? Suksia en aio vaihtaa kun PP:t on mun ajoon kuitenkin liian aggressivinen. Ajattelin lähinnä kokeilla lyhyempää rautaa, Jarla Sprintit olis tallissa. Ja ehkä keventää keulaa, auttaako keulan iskareiden löysaaminen pelkästään?

    Toinen asia olli perän heittäminen, ajattelin lisätä vähän paluupuolelle vaimennusta.

    Mutta ensin ootellaan kunnon kelit ja reittipohjat ja ajetaan lisää :)
     
  6. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Katoitko esijännityksen takapukilta? Varsinkin jos kulkee suksilla (+ paiskoo perää). Lähtisin ennemmin puristusvaihennuksen vähennyksestä liikenteeseen, kuin paluun lisäämisestä. Siis jos se ei pohji.
     
  7. Dude

    Dude Well-Known Member

    Alusta on ihan vakiona kun ylivuotisena laitoin. Joo tuntuu menevän aikalailla suksillaan. Pitääpä kokeilla tuota. Luulisin että on vara löysätä puristuspuolta kun radalla en aja ja kohtuu kevytkin olen vielä :) Mutta pohjaamisesta ei kyllä vielä voi sanoa kun ei ole kunnon patikkoakaan.
     
  8. kes022

    kes022 Well-Known Member


    Siinä on tosi tarkka haritus ym kulmat. menee kyllä, ku juna ku saa kohalleen. Muistaakseni itellä ei ollut, ku 3mm harituksella niin oli mieleinen.
     
  9. Dude

    Dude Well-Known Member

    http://www.totaltek.fi/pdf/ATV%20soveltuvuudet.pdf

    Tuolta löytyikin hyvää perustietoa esim. nopeasta ja hitaasta säädöstä ja niiden vaikutuksesta toisiinsa. Löytyisi vastaavanlainen lappu noille Lynxin iskareillekkin niin olis kiva..

    Esim tuolta, Pätee varmaan myös KYBin iskareille?
    "jos nopea puristus on ok ja haluat hidasta puristusta 5 pykälää löysemmälle, niin nopeaa puolta pitää vastaavasti kiristää 5 pykälää jotta se pysyy samana"

    Montako asentoa noissa KYBin säädöissä on?
     
  10. duracell

    duracell Well-Known Member

    Kybin ja WP iskareiden säätö on erilainen, ei varmaankaan toimi tuo edellinen ohje, voihan sitä kokeilla jos haluaa. ;D
     
  11. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Hmm... Kukahan kiikutti mulle koululle tehtäväksi tänää tuommosen pitemmän takaraudan? :D

    Heti pisti silmää kelkkalehen vanhan mallin tarra.
     
  12. duracell

    duracell Well-Known Member

    Se on varmaan yksi mun kaveri kenelle myin nuo takahilppeet. 06 mallissa on takaosa sen verran lyhyempi että takaputkea pitää jatkaa. Koita tehdä siitä söpö ::)
     
  13. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Joo pitää koettaa. Tulee siittä ainakin komeempi ku toi alkuperänen maalattu alumiini. ->RST ::)
     
  14. Ukko

    Ukko Ukki

    oNKO KUKAAN KOKEILLU LAITTAA TUPLA OHJAREITA SUKSIIN? mUUTTUUKO MITENKÄÄN? eDELLISESSÄ (SDI 05) VAIKUTUS OLI MELKOINEN.
     
  15. duracell

    duracell Well-Known Member

    Mitä sillä tuplaohjureilla olisit hakemassa?? ::) Mikä hukassa??
     
  16. Dude

    Dude Well-Known Member

    05:n aikanaan omistaneena veikkaisin että samaa mitä minä tuossa yllä, eli ohjauksen rauhoittamista. 05 haki niin että meinasi joskus suoralla tippua kyydistä :). 06 meni suoraan kuin juna tuplaohjureilla (tuskin pelkästään niiden ansiosta). Nyt tuossa nykyisessa tuntui eka tyyppien perusteella olevan taas jälkikoiran vikaa.

    Jarlan Sprinttiä kokeilen ainakin kun sellaiset tallista löytyy. Ja vanha Yeti-rauta myös, oli aika hyvä 05:ssa :)
     
  17. Ukko

    Ukko Ukki

     
  18. duracell

    duracell Well-Known Member

    Mä voin antaa sulle tarkat ohjeet miten saat ohjauksesta erittäin hyvän, ainakin mun makuun. Lue 06 Rave Rc sivulta 11 kun Mac Gyver kertoo mitä suksille pitää tehdä. Hanki sen suksen alkuperäinen ohjausrauta kovametallia noin 11 cm ( sprint rauta liian tehokas ). Laita alustan remmi toiseksi pisimpään asentoon ja toivo että etupukin iskari kantaa keulaa niin että siitä tulee riittävän kevyt. Jos ei ole vielä hyvä joutuu etupukin iskaria jäykistämään. Huomaa myös että takaiskari pitää olla oikeassa säädössä että tämä toimii. Jos epäilyttää hanki vaikka jostakin lainaksi tuommoiset sukset ja kokeile.
     
  19. Ukko

    Ukko Ukki

    Kiitti vinkistä, pitää kokeilla kunha joutaa ja tuota lunta tuuppais lisää. Ite asiassa on uuvet ohjarit (orkkis) muoveissa. Ja jos toimii niin säästäähä siinä 350-400 egee(PP:t) ::)
     
  20. Ukko

    Ukko Ukki

    Värkkäilimpä tuossa aikaa sitte kuitenni nuo tuplaohjurit paikalleen :)nuihin controlleihin, ja sanosimpa, että kannatti
     

Suosittele tätä sivua