Ens viikolle ainakin lupailee siltä osin parempia kelejä, että ainakin alkuviikosta pitäis pysyä päivälläkin pakkasella ja yöllä käy kymmenkin asteen tienoilla tai jopa yli pakkanen. Ainoa huonohan siinä on, että aika jäiset voi olla reitit..
Parin viikon kuluttua olisi tarkoitus ajella Ranualta Rovaniemelle ja siitä edelleen Leville, niin lieneekö noilla reiteillä mitään kohtaa mikä pitäisi huomioida nykyisellä lumi-/jäätilanteella (tai muutenkin)? Lunta ilmeisesti on kuitenkin vielä missä ajella
Nyt ainakin vielä on hieman lunta keskustan ympäristössä, joen jäällä voi toki olla vettä, toki nyt ainakin lupasi kylmempää ensi viikolle. Tokihan tilanne äkkiä muuttuu ja kahden viikon päästä tilanne voi taas olla ihan eri. Vaikea oikeasti ennakoida kahden viikon päähän, että millaiset kelit silloin on. Tahtoo viikoittain vaihdella vähän noi kelit. Jos piettää pikkuisen pakkasella pari viikkoa ja ehkä vähän sataa luntakin, niin ihan hyvät ajokelit vielä kahden viikon päästä, mutta jos varsinkin 10.3. alkava viikko on samanlainen kuin kuluva viikko, niin sitten voi alkaa olleen jo varsinkin keskustan välitön lähiseutu jo aika vähäluminen ja osin jopa lumeton.
Rovaniemen alueella ollut ja on toistaiseksi aivan huippu olosuhteet kelkkailla. Pohjoiseen päin ainakin lunta hyvin, reitit hyviä liikkua ja vesistöt kuivia ylittää. Hankikanto, niin pääsee millä vain lintalla pintoja pitkin. Harvoin on tälläistä talvea ollut. Ei vielä koskaan minun +20v kelkkauralla.
Ainakin tuossa sun kuvan oikeassa reunassa oleva risteys ranua- vanttauskoski reitin suunnnassa näytti siltä että sinne on kyllä ajettu ja taisi olla viittakin risteyksessä (siika-kämä).
Siikakämälle oon tuota uraa ajellu ranuanreitin suunnasta tänätalvena ja sieltä kans näytti jälkiä kaartuvan tuonne vasemmalle että varmaanki jatku tuota uraa eteenpäin
Mökiltä oon käyny tuota ajeleen. Ristit löytyy mutta menee vähän eri reittiä entä kartalla metsähakkuita väistellen.