RX-1 mod mf SE

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä SRMK, 17/10/11.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Mä luulen ettei noilla R1 vakioänkkäreillä pitäisi olla juurikaan vakiota pahemmat äänet? Ehkä erilaiset vain.
    Kyllä mä nyt varmaan kuitenkin laitan ne molemmat änkkärit kiinni, kun on tullu hankittua.

    Sais nyt vain tietoa millä mallilla se mun tuleva penkki on.. ;D
     
  2. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Joulu tuli jo, tai ainakin pikkujoulu. Oikea joulu vaatis kovemmat eväät ;D

    [​IMG]

    Son 51 harjainen haastaja se.
     
  3. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: RX-1 mod mf SE

    ja näyttäis olevan sama pittuus ;D
     
  4. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Lyhyeltä näyttää joo ;D
     
  5. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Lunta painaa taivaan täydeltä mutta täällä vain homma seisoo niinku mulukku aamulla.

    Putkiston korjaus ja muutokset vielä harkinnassa ja penkki pitäis hoitaa jostain, että asiat etenis.
    Meinasinkin alkaa tekemään ite ja runko tulis alumiiniputkesta. Mitenhän tuon putken taivuttelu? Lämpöä reippaasti
    ja sitte taivuttamaan? Meinasin, että jos putken täyttäis hiekalla ennen taivutusta, niin ei menisi kurttuun?

    Materiaaliksi haarukoin n. 20mm halkaisijalla olevaa putkea ja 2.5mm seinämäpaksuudella. Vai riittäsköhän ohuempiki seinä?
    Pitääpä askarrella malli jos toinenkin ennen ku alkaa tuhoamaan varsinaista materiaalia.

    Laittelen tänne sitten kuvia niin pääsee kaikki nauramaan ensikertalaisen yrityksille ;D
     
  6. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Homma hoituu ja aitaa kaatuu sekä sitä mukaa suunnitelmat muuttuu. Hommasin harjoituskappaleeksi upean penkin Fusion Pollesta ;D

    [​IMG]

    Tuo on nyt sitten ihan hätävara, jos yhtäkkiä tuloo metri lunta ja on pakko päästä ajamaan. Luotan siihen, että mr. penkintekijä saa
    tehtyä mulle joulun aikana sen oikein "virallisen" penkin.

    [​IMG]

    Uus penkki lienee suht saman pituinen kuin tuo Fusionin vähän modattu penkki, eli "tavaratilaa" jää n. 65 senttiä.
    Tuon entisen vaimentimen jättämän ison aukon tukin alumiinilevyllä, ettei tuu kakkaa niskaan.

    [​IMG]

    Sen tulevan penkin alle pitäis sitten saada jotenkin siististi asettumaan kaks R1 vaimenninta, jotka on suht leveitä.
    Olisko leveys yhteensä jotain 25-26 cm. Se ei oo suurin ongelma vaan se, että niissä on jos jonnekinpäin taivutetut
    päät ja niiden sovittaminen väliputkiin tekee vähän päänvaivaa. Ei mitään ylipääsemätöntä, mutta lisää töitä.

    Edelleen mietin myös sitä, että jos kokeilis vain yhdellä vaimentimella? Riittäisköhän siinä hengityskyky? Nimim. asioista pihalla
     
  7. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Kyllä Räksän kaasut mahtuu R1:n vaimentimesta tulemaan, Räksässähän on samantyyppinen kone kuin vanhassa Rykkösessä :)
     
  8. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Nämä putket on 2007 rykkösestä, eli niitä on kaks. Toimisko silti yhden R1 änkkärin kautta?
     
  9. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Minkä kokonen on vaimentajan sisäänmeno? Pistä niistä himmentimistä kuvaa ni tietäs jotain sen mukaan kertoa.
     
  10. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Hitto kun ei oo nyt putki tässä, mutta on se reippaasti RX putkea isompi. Olisko jotain luokkaa 50mm mun muistin mukaan.
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Sitten riittää ihan varmasti yksputkisena. Ota kuva ja myy mulle halvalla toinen. Kalliilla en osta ;D ;D
     
  12. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Ukko puhuu mitä sattuu että sais putken halavalla ;D

    No vitsi vitsi. Otan huomenna kuvia ja otetaan sitten hintapoliittiset neuvottelut. Jos toisesta luovun!
     
  13. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Kuitenkin kuvaat kalliimman ja myyt halvemman ;)
     
  14. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Täs näitä kuvia on. Paikkari sä saat (ostaa) tuon missä on käyrempi varsi, mulla on suora ;D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Se on varmasti sitten halpa :D
     
  16. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    On niin halapa että joudut luultavasti lahjaverolle tämän takia!
     
  17. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Penkki tuli.
    [​IMG]

    Sitten lukuisten ihmettelyjen ja suunnitelmien jälkeen kävi vanhanaikaisesti, eli oli tilattava uudet osat.
    Nämon nyt ne kuuluisat rosteriset y-haarat. Noiden yhteispaino on kilon verran enemmän kuin titaanisissa,
    eli Yamaha teki todella viisaasti valitessaan BRP tyylisen keventelyn ;D No, enää ei pitäis hajota.
    [​IMG]

    Jos tää homma nyt vaikka etenis, että pääsis ens viikolla ajelemaan.
     
  18. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Onko nuo putket ihan marmorilta?
     
  19. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Joko oot putken modannu vai onko y-haara koko ajan vaan mielessä ;D ;D
     
  20. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: RX-1 mod mf SE

    Marmoriltahan ne, tai no "hovidiilerin" kautta ;D Mutta kuitenkin orkkiskamaa ja marmorilta ostettu.

    R1 putki on vielä modaamatta, kun haarojen parissa tuli tuherrettua vähän liikaa :p Ei vaan laiskuus
    iski, tai oikeastaan kiire saada kelkka ajoon niin heitin vielä täs vaihees vakiopöntön kiinni. Jos ens
    viikolla olis taas motivaatio kunnos ja askartelis toisen vaimentimen kiinni.

    Se olis nyt sitten putkistoa ja penkkiä vaille valmis.
    Ja astinlautoja.
    Ja uutta telastoa.
    Ja kapiampaa keulaa.
    Ja uusia maalauksia.
    Ja uus tankki, sekä penkki (taas).

    Ei tästä tuu mitään ;D
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua