sdi vai h.o?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Jauho, 23/11/06.

  1. mxz-x 600

    mxz-x 600 Lynx RS

    ja keski nopeus han se vaikuttaa siihen kumpi kannattaa valita kaasari vai ruisku ;D
    vai miten se oli??
     
  2. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Mikä rkele nuita joitaki sdi motteja vaivaa???
    Polttaa tuluppia niinkö hk:n sinistä, Enskalla olis varmaan tähän laittaa vähän käyttäjäkokemuksia kehestaki 600sdi kamppeesta. :-\
    Vähintään 100km välein saa olla tuluppa-avain kourassa kuomun alla. ???

    Eikö tuosta pääse yli softan päivityksella tms?
     
  3. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    No mitenkä on kauhia revi kuume ja ois 04 Ho ja 05 sdi tyrkyllä. Kumpi parempi? tämän palstan luettuani tulin siihen tulokseen että sdi on syvältä, mutta kumminkaiman sedän kissan koiran sikon veljen puheet sikseen ja faktaa ja omaa kokemusta. En oo mitään datispoikia eli nuo softan päivitykset sun muut ei onnistu. Ho olis halvempi mutta taasen syö enemmän. vaikiaa
     
  4. Revsdidoo

    Revsdidoo M8 162" -13

    No minulla oli viime talvena -04 sdi revi. ostaessa kilometrejä oli mittarissa muistaakseni 4400. 200 km kerkesin ajaa niin toinen mäntä aika heikossa hapessa. (tais johtua männän kunto siitä että ajoin rukalta kuusamoon niin sanotusti yhellä pytyllä, eli kelkka ei kulkenu ku hädin tuskin satasta ja kaasua löysätessä löi semmosta lieskaa putkesta että...)no melkein pääsin kotia asti..No ei muuta kun kone auki. Männän yläreunasta oli puolen kierroksen matkalta palasia pois. Ihme kyllä sylinteri oli säilyny ehjänä, eli kohtuu halvalla päästiin. Tämän rempan jälkeen ei mitään moitteen sijaa kyseisestä kelkasta. Ja remontin jälkeen ajoin sillä vielä reilut 4700km ja koko talven keskikulutus siinä 14-15 litran välissä!! Ja nykyään mennään uudella ruiskuvehkeellä. Kaasaripelistä en osaa sanoa kun ei ole ollut muuta kuin kaverilla semmonen 04. Bensaa se vei ainakin reilusti enemmän, mutta kyseinen yksilö taisi olla jo konerempan tarpeessa, koska lämpösenäkin piti laittaa imun kanssa käyntiin:D
     
  5. getexi

    getexi x-trim 600 e-tec -10

    Yksi paikallinen varaosamyynti piste sano, että pitäs laittaa pienemmällä kärkivälillä olevia tulppi. Sen luulis kyllä tietävän kun ajaa kilpaakin.
     
  6. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Joo enpä taija sdi:hin kajota. ;D
     
  7. Sibbe

    Sibbe Tiimipäällikkö

    Mää oon ajanu nyt SDI koneella 700km ja tulppaa ei saa palaan vaikka kuinka käyttää tyhjiä kylmänä ja kuumana.... Ja löylyä vie 13-18L/100km... Joten SDI on mun valintani jatkossakin. ;D

    "Se on makuasia." Sano koira ku persettään nuali! ::)
     
  8. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    No niin pariin otteeseen olen jo laittanut kokemuksia tuosta sdi jetistä ja ikävä kyllä valoa ei näy vieläkään tien päässä... Eli nyt viimeksi kelkkaan vaihdettiin ruisku, tämän toimenpiteen jälkeen tulppa kesti 120km ja seuraava 60km. Nyt jälleen yhtetyttä pajalle ja sieltä otettiin edelleen yhteyttä tehtaalle ja käsyky tuli vaihtaa äänenvaimennin ja kaikki anturat sekä sähkö puolelta se "boksi" (siis se missä softa sijaitsee kait??). Kyseiset osat tulevat nähtävästi torstaina liikkeeseen ja tulille kelkan saa näin ollen seuraavan kerran nähtävästi viikonlopuksi. Minun oma sdi motti tuntuu pelaavan onneksi paljon paremmin.
    Asiasta astioille onko kellään teitoa mikä noissa sdi koneissa on kun polttaa tulppia? Vikaa ei tunnu olevan pajan eikä tehtaan teidossa.

    Toivon mukaan tuo vika kohta puoliin selviää ku pikku hiljaan alkaa huumori ja takuu loppua...
     
  9. TTM

    TTM Well-Known Member

    Vaihdoin nelari yammun ´05 rev sdi ja nyt kilometrejä takana n1000 ja ei ole kaduttanut yhtään. Ei ole tarvinut vaihtaa yhtään tulppaa eikä ole muutakaan ongelmaa tullut vastaan. Kulutus 15-16l satasella eli samaa luokkaa kuin nelarissa. Revin ajoasento ei niin hyvä kuin vectorissa mutta sekin varmaan päivittyy pian. Viime talvena oli hetken 600 ho lyne ja kulutus jotain +30l/100km, ei minun tyyliin sopiva kun vklssa voi tulla yli 300km. ( ei riitä rahat koko talveksi)
     
  10. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    Ai niin tuohon jetiin on tehty huoltamon mukaan softan päivitys..
     
  11. Mippi

    Mippi Well-Known Member

    Kovastihan nuo huollossa kertoivat ajelevansa uutta softaa vanhempiinkin koneisiin. Mutta jos ei softaamalla vika poistu, niin ???
     
  12. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    nyt on jo toine sdi talossa. eikä ole tulupan tuluppaa menny. toisella oon ajanu joitain 2500km ilman tulpan vaihtoa ja nyt toisellaki jo 700km. Sit jos joku väittää että tyhjäkäynti syö tulpan sdi:stä, noh ei ainakaan meillä. Meillä kävi viikonloppuna 3sdi varmaan 25min mökin pihassa, eikä yhestäkään menny tulppaa.
     
  13. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    joo toinen sdi kone on tulossa meillekkii torstaina ja kaasari himmelit saa nyt kyllä poistua , tulppia ei oo menny yhtään 1100 kilsaan ja tyhjää on pyörinnä joskus jopa reippaan puoltuntia ja nou probleemos , tulpat oon kattonna kerran (oli muutes hiukan piukeessa tehtaan jäljiltä :eek:) ja väri oli niinkuin pitikin eli "suklaanruskea" ;) :D .. bensa normi aakkosbaarin 98 ja ölppänä tebiksen snow

    noihin kaasariperselätkyttimiin ei oo pahaa sanottavaa kun oon niitten kanssa pelannu kohta 20 vuotta ja hyvin ovat pelanneet ja toivottavasti ny sitten sdi konekkin täyttäs odotukset ja hyvällehhän tuo näyttää :)
     
  14. sabbe

    sabbe Well-Known Member

    kyllähän se silleen on että tuo kaasari kone on kuitenki varmempi ko ruisku
     
  15. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    voi ollakki, muttku tätä lukee, niin tuntuu ettei muuta teekku tuluppia vie, röpöttää ja hajoaa ...
     
  16. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    Niin kyllähän tänne on kasautuneet kaikki ne ei niin hyvät kokemukset tuosta ruiskusta...
    Vertailu kohtana voin sanoa että minun oma ruisku tosiaan tuntuu pelaavan aivan moitteettomasti tänä talvena menny yks tulppa ja sekin vanhuuttaan kelkassa 3000km mittarissa ja todellakin taloudellinen ajaa että siinä missä normali pollen kaasari kone vetää sen reilu 30l niin ruisku menee puolet vähemmällä vaikka alla onkin pitkä,karkee ja levee tela...:D Ennen kaikkea ruiskun käynnistäminen on vain niiiiiin helppoa.
     
  17. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    ;D 4800km -04 SDi Revillä ja yhtään tulppaa ei oo menny ;D Toki joka talvelle on tullu laitettua uudet kynttilät mut ett ois ajossa/tyhjäkäynnillä stumpannu niin ei mulla ainakaan :p Sit toinen juttu .......EI tuu meijän perheeseen enää yhtään kaasaripeliä on se vaan niin mukava pistää SDi tulille pakkasaamusin ei tarvi ryyppyjen tai raimereitten kanssa pulata ja aina eka tai toka nykäsy niin on käynnissä jä pysyy kun rupee varusteita pukemaan. Huonoo tuurii / paskapuhetta noi ett SDi ois SUSI !!!!
     
  18. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Mites tuo tuommonen 05 sdi pelaa. Ja kuinka paljo nuissa on loppuen lopuksi tyyppivikoja?
     
  19. v-power

    v-power Guest

    Onko jossain sitten joku sääntö olemassa, että kaasaripeli ei saa lähteä ekalla tai toisella nykäisyllä käyntiin?
    Outoa?
    Omassa ei tarvi edes ryyppyä pitää päällä kuin se muutama sekunti käynnistyksen yhteydessä- ryyppy pois ja sen jälken peukalolla pidetään vähän aikaa kierroksia lievästi korkeammalla. Ja sitten baanalle!
    Eikä ole vielä syönyt tulpan tulppaa, no tosin en kyllä tarpeettomasti kelkkaa tyhjäkäytä..eli en siis ollenkaan, aina kone seis kun ei liiku.
     
  20. japa75

    japa75 LYNX 600R RE2019

    Omani ainakin pelannut moiteettomasti. Olen vahvistanut etupukin, vaihtanut pyöreät hakaset ja nakannu variaattori suojasta sen muovin pois. Ei ole ollut tulppa ongelmia, tulppana br8ecs. Bensana 98e. Öljynä Motul SNOWPOWER 2T. Sukset on vaihdettu ja iskarit simmitetty Lehtorannalla edellisen omistajan toimesta. Tyytyväinen olen ollut.
     

Suosittele tätä sivua