Ski-doo 2015.

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä jaffa, 30/1/14.

  1. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Vs: Ski-doo 2015.

    No mikäs sulla sitte niin siinä etujäähyssä pännii jos ei siihen mikään osu eikä se irtoa ???
     
  2. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: Ski-doo 2015.

    Superkomurassa ei oo ko puolet siitä etukennosta jälellä niin son niinku puoliksi hyvä ja puoliksi huono.
     
  3. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Ski-doo 2015.

    Löytyykö xrs rene kasisatasen ajaneita? Kommentit kiinnostais.
     
  4. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: Ski-doo 2015.

    Paras kelkka reitillä millä olen ikinä ajanut. Ajoin samalla reissulla XRS-800 pätkän ja heti perään X-RS renen. Ja lopuksi Backcountryn.
    En keksiny yhtään tilannetta, jossa olisin pätkän valinnu.

    Bakkkärin alusta alkoi varoittelemaan rajoista minun ajolla ja kapian keulan rajat tuli ainaki minun ajotyylillä nopeasti vastaan. Myönnettäköön, että mulla on jokuverran sitä vaivaa, että ajan mutkaan sisään liian kovaa. Ei olis minun kelkka..

    X-RS versiot tarvis kovempikätisen kaverin rajojen hakuun... X-RS rene ei yllättäny missään tilanteessa, oli paannejäätä, tasasta paanaa, kovaa pikkupattia ja pikkuojien ylityksiä. Nopeat mutkatki oli parempi vetää renellä. Matto pelas paljon paremmin kuin pätkässä. Parempi pito ja silti voi viedä pikkusadissa. :D :D Letkulaitamatto tuntuis olevan aikas hyvä reittimatto, totta siinä semmonen oli, en kyllä ees kattonu.... Mulla on omassa pätkärevissä 38mm intense ja ihan yhtä hyvin pelas reitillä.

    Kumpujen ylityksissä pätkä pyrki pystöön, samassa paikassa renellä sai vetää lappu tangossa. Otti kyllä ilmaa alle, mutta piti asentonsa enemmän vaakassa. Pätkässä oli monessa kohdassa pito-ongelmia..

    Vetomiehet valitteli, että E-tekki on huono vastaamaan kaasuun... Itellä ei haitannu. Tällä talvelle olen ajanu uuden RE Lynxinkin ja vaatisi säätämistä, että siitä saisi yhtä hyvän ainaki keulan osalta, pyrki pakkaamaan minun mielestä, paha tarkemmin analysoia kun en oo mikään säätöexpertti. Jollekki tosinopealle enskapenalle RE vois olla parempi, kun kelloa vastaan ajetaan. X-RS:n ja RE:n suurin ero on minusta se, että Ski-Doolla voi ajaa myös rauhallisesti ja mukavasti, silti se toimii TODELLA hyvin meikäläisen täysvauhtiajossa. Lynksi ravistaa pernan palasiksi, jos ajaa alle kortinlähtönopeuksia. Ja Lynksi oli tehtaan ohjearvoissa. Minulla painoa muutamaa kiloa vaille 0,1 tonnia.

    Ainoa pikku miinus X-RS renessä oli suksi, joka aliohjasi kovalla reitillä minun makuun pikkusen liikaa. Ne todellakaan ei enää ole huonot mutta ite vaihtasin Bladet alle välittömästi..

    Jos pakka ois kunnossa, ei tarvis sekuntia miettiä, mikä kelkka tulis mulle. Ainoa kampe, jonka haluaisin koeajaa on puolipätkä Viperi, vaikutta ainakin paperilla hyvältä. Polarikset meni inhokkilistalle, kun kävin koeajaan 2014 mallit. Valovuosi on vielä matkaa Bompan ajo-ominaisuuksiin, ennen ajan säädetyllä revillä!! Toki pollen voimansiirto ja moottorit on makeita ominaisuuksiltaan, sitä ei voi kiistää.
    Toivottavasti sain aikaan jollekki muullekki orastavan kelkkakuumeen.. ;)
     
  5. [-mara-]

    [-mara-] Nytro 280hp -14

    Vs: Ski-doo 2015.

    Kävin tänään ajaan tuon 800 freeriden 146'' pitkänä ja voi poat, olihan siinä vetoja! ;D Moottori oli juuri semmonen kuminauha mitä täällä on tullu aiemminki esille mutta sittekkö sai kierroksia koneeseen niin voimansiirto kyllä kampes tuota laitosta pystöön ihan urakalla. Tasasella jänkällä mentiin takarautaa vasten pitkän matkaa ja tela ei uponnu hankeen kun jonku 10cm. Helppo oli käännellä ajosuuntaa vaikka sukset ilmassa oliki, pikkusen painoa toiselle laitaa niin lähti kääntyyn hyvin nätisti. Suoraan pääsi keulimaan kunhan piti painopisteen keskellä kelkaa, ei vatkannu persettä niinkö rmk, millä jälki on niinkö juosten kustu.

    Yhteenvetona kelkasta voi sanoa että huonon koneen pystyy paikkaan hyvällä voimansiirrolla. Iskareista ei uskalla sanoa juuri kummempia, en nyt mitään kickkeriä käyny sillä hyppään mutta ei ollu muutamien metrien dropeista moksiskaan kun oli pyöritelly klikkerit tiukalle. Samaten ilmassa oli kelkkaa helppo viiä, hyppäs kyllä melko tasaseen ja hyvin.
     
  6. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Ski-doo 2015.

    Kiitoksia tästä tekstistä, palasi 146'' freeride mietintä listalle aika ylös ! :D
     
  7. ketomoto

    ketomoto piiptek 800 gaypride "146 -15

    Vs: Ski-doo 2015.

    Lysti laite mutta väliraha alako mietityttämää ihan urakalla riittääkö omat ja varastetutkaa rahat ;D
     
  8. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Vs: Ski-doo 2015.

    Kerran se kirpasoo!
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Ski-doo 2015.

    Onko lie tuota 800 xrs reneä enää tälle talvea ajettavissa jossain?
     
  10. Markor

    Markor Skiittoni

    Vs: Ski-doo 2015.

    Tänään oli koeajettavissa kinos motorsilla levillä ja ihme kyllä passas oman ajoreitin varrelle ihan sattumalta.
    Laitan omat ajofiilikset vakkei ne ketään kiinnostaiskaan.
    Lähtökohta eli verrokki on tuo oma skooda backcountry 600, joka varmaan pitäis päivittää uudempaan tai sitte vaihtaa tulpat (ajettu n.9300km). Omat ajot pääsääntöisesti reittiä.
    Koe ajettiin 800 xrs-rene, 146 freeride, 600 pätkä lyne ja 800 pätkä xrs. Koeajoreitillä jonkinmoista pattia sekä reitti sohjoinen.
    Tuo 800rene joka lähinnä itteeki kiinnosti, odotin tuon moottori muutoksen olevan isompi noiden tehojen puitteissa, mutta ainakin mulle oli pettymys. Kyllähän sitte ku nopeus kasvaa teho eron huomaa. En ole ennemmin testannu tuota 800etecciä, mutta varsinkaan pienillä/sallituilla nopeuksilla vääntöero ei ole huomattavan suuri(tuohon omaan 600:een). Jostain syystä ohjaus tuntui yllättävän raskaalle esim. verrattuna freeridiin. Voi olla että suksipainetta oli lisätty tai tuo alempana ole ole raiseri vaan häirihti, mutta kaiken kaikkiaan friimanni oli kevyin käännellä. Kallistelu mutkissa oli vähäisempää mitä tuossa omassa reinossa. Odotin semmoista ahaa elämystä mutta sitä ei vaan tullut ???.. Tuolla koeajolla paras filliis jäi friiridesta :'(
    No huomenna testaamaan jammu josta myös on tulossa 137" pitkä versio
     
  11. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Ski-doo 2015.

    Olis vaihtoehtoina mietinnän alla 3700 boondockeri, 146'' freeride ja sitten 155'' ProRMK . Niin tuosta 146'' freeridestä että onkose minkälainen ajaa rinteessä tuolla 975 keulalla kun kumminkin on T-motion? Tuossa nykysessä dockerissa tuo 975 keula mutta älyttömän raskas ajettava kun vertaa vaikka polarikseen ja summittiin..
     
  12. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Vs: Ski-doo 2015.

    Pistä siihen uuteen 2015 ds dokkeriin summitin teräväsivuiset sukset kantavien bladejen tilalle, niin alkaa kallistelemaan ummella kevyemmin.
     
  13. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Ski-doo 2015.

    Tarkoitin tuossa viimeisessä lauseessa tätä omaa 2013 mallia eli vanha runkoista :D Ja nyt saa vaihtua pykälää lyhyempään niin saa hauskuuskerrointa paljon ylemmäs! ;D
     
  14. julli

    julli rmk

    Vs: Ski-doo 2015.

    miksi pollelta 155 ja muilta pätkämalleja?
     
  15. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Ski-doo 2015.

    Pollelta ei oikeen innosta tuo 144'' pitkä kun astinlaudat on umpimallia ja matot aika lisuja 44mm :D
     
  16. kakkis

    kakkis Titanic

    155 polle on yhtä notkea kuin kilpailijoiden lyhemmät... :)
     
  17. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Ski-doo 2015.

    Tuo on kyllä totta, aivan älyttömän helppo ajettava rinteissä! :D Totta se pitää tuommone 155'' pro ens kaudelle.. Jos se kestää teidän ajossa hyvin niin kestää minunki ;D
     
  18. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Ski-doo 2015.

    Kun bomban laitteissa tela on tuuman leveämpi. Lunta vasten tulevan telanosan pinta-ala on lähes sama 155×15 tuumasessa kuin 146×16 tuumasessa.
     
  19. julli

    julli rmk

    Vs: Ski-doo 2015.

    jepjep ja 800 commanderi pesee kaikki
     
  20. [-mara-]

    [-mara-] Nytro 280hp -14

    Vs: Ski-doo 2015.

    Ohan se selvä että hauskuuskerroin tuommosella 146'' on ^2 entä 155'' pitkällä kulkineella. Tämä siis näin suomen oloissa missä lunta ei lunta ei oo aivan poskettomasti ja jyrkimmät tunturit on puiston alueella melkeimpä kaikki. Samoin keulimisen vakaus tuolla 146'' freeridellä oli kyllä paljon parempi entä omalla rmk:lla, johtuuko sitte siitä että rmkssa nousee painopiste ylemmäs mitä freeridessä vai onko se maton leveys niin ratkaseva. Miten vain, 146'' freeridellä oli helpompi keulimisen suuntaa hallita painoa siirtämällä koska se käyttäyty silleen loogisesti eikä kääntäny kelkkaa välittömästi poikittain.
    Rinneajossa toi freeride kulki kyllä samalla tasolla tuon rmk:n kans, molemmissa on puolensa mutta sanottakoon se freeriden vahvuudeksi että kun oli kantava lumi johon kelkaa ei kunnolla saanu uppoaan niin oli tuolla skiidolla vai helpompi nykästä meno yhelle sukselle mitä rmklla. Toki tuo rmk menee pahemmasta paikaa ja kiipeää jyrkemmät mäet mitä freeride, mutta 99% ajosta täällä suomenmaalla kuitenki on niin loivahkoa mäkeä että yhtä helposti pääsee molemmilla kulkineilla päälle. Pollella menee varmemmin ja Freeridellä hauskemmin.

    Polaris Pro Rmk 800 146'' olis kyllä :-* :-* :-*
     

Suosittele tätä sivua