Skidoo Summit (Föönit, ZX ja Rev)

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä VilleMatti, 5/1/06.

  1. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    Niin elikkäs kokemuksia ko. kamppeesta kaivataan?? tekeekö mitään? vikoja??

    KERTOKAA!!!
     
  2. Petrol

    Petrol Lainattu

    Kiinnostaa myös minua. Kattelin tossa mk-lehestä että olis sama telasto kun 550GTX:ssä? kyllästyykö pohon puhkuun alta viikon kun on tottunut 600:seen?

    Eikai se mikään kylän nopein reitillä ole mutta siihen hommaan onkin eri laitteet.
     
  3. Saren

    Saren 700cc

    no zx-runkoisesta on karvan alta 4000km kokemus.

    Kyllä sillä kerkiää sen mitä tarvii. Vakio iskarit on mitä on. Mitä haluat tietää? rev? zx?
     
  4. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    tuota REViä oon kattellu.. mutta taitaapi jäähä katteluksi ;)
     
  5. Petrol

    Petrol Lainattu

    Eli tästä rev-runkosesta mallista kysymys, ainakin miun kiinnostus kohdistuu siihen. Messuilla kattelin sen alustaa ja etenkin liukurungot näyttivät kovin heppoisilta ja muutenkin kaikki on kevyen näköisesti tehty.

    Umpiseenhan se on suunniteltukin mutta kestääköhän miten ryökkyytystä?
     
  6. Saren

    Saren 700cc

  7. Vilho

    Vilho freeride

    Ikävän pieni kuva. Ei edes yritä avautua isommaksi.
     
  8. maroach

    maroach RMK800 '14

  9. Saren

    Saren 700cc

    jaa katos tsori.. oli vähän pienet kuvat..
     
  10. Petrol

    Petrol Lainattu

    Mites tuo 550 hiustenkuivaaja jaksaa mennä umpisessa ja loppuuko veto jos ajelee jyrkkiä mäkiä ylös? Ei oo kivaa jos hyytyy semmosee mäkee mitä ei haluais tulla takaperin alas.
     
  11. Saren

    Saren 700cc

    no eikös kaikki hyydy? kun semmonen mäki tulee vastaan.. puhku tietenkin vähän aikaisemmin kuin neste koneet. Mutta eiköhän se ole kuskista/taidoista aikas pitkälti kiinni.

    Mäkeä mennään niin pitkälle kuin päästään ja käännytään takas alaspäin ja haetaan vauhtia.. Itse olen pärjännyt vielä..

    No mitä toissa talvesta mieleen jäi, niin reki perässä tulin ja pätkiä kaivettiin. ;D ;D Vai mitä macro? :p
     
  12. Redown

    Redown Ski-doo Renegade 600SDI -05

    Saren, paljonko maksoi toi WP:n iskarisetti alustaan?
     
  13. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta s-2000 runkoisesta ?
     
  14. macro

    macro Well-Known Member

    Näin kävi joo, mut Tundra on tulollaan, johon ois kiva isompaa mottia vaihtaa, sitte voitas taas ottaa mäestä mittaa. Tämä kyllä taas off-topiccia mut sama kai se.

    <--Tuossahan sitä pätkää just kaivetaan ihan tasamaalla :( Summari meni pintoja pitkin... ;)
     
  15. Vilho

    Vilho freeride

    Kun uusia jäseniä on tullut foorumille niin kysytäämpä uudestaan.
    Onko kellää kokemusta 550 Summitista (rev)?
     
  16. M.H.

    M.H. 800 indyR

    eikös 550 summit ole lähes sama kelkka kun 550GTX. Erot penkki ja tuulilasi. Eikait niissä muita eroja ole. eikös iskaritki ole ihan samat. Tällaisen käsityksen minä olen saanut. 

    No kummiski 550 GTX menee ummella ihan mukavasti keveytensä ansiosta, mutta reitillä patikon paukutusta se ei kestäkkään niin hyvin.(telasto 2x paskana)  Onhan se selvä, koska on ns. tourinki.   
    Mutta Yhtään hihnaa kelkka ei syöny. 
    Tosiaan 550 on kyllä tosi kevyt vietävä joka paikassa. Kone on suht pirteä, kuitenkin sen huomioon ottaen että on puhallin.
    Viime talvena tuli huomattua Ski-doon ja Lynxin erot.
    Ajettiin jäätä pitkin ja kaverilla oli 550Xtrim ja minä ajelin ohi 550GTX:llä.  Ski-doo kulki ja kiihtyi huomattavasti paremmin.
    Bensaahan noi puhkut vie melkoisesti, mutta mulla meni vähimmillään 16-17litraa satasella. Silloinkin ajeltiin reilua vauhtia (60-90km/h) Saariselälle ja reitillä oli 15-20cm irtolunta.(reittiä avasin melkein koko matkan)

    Mitähän nyt muuta tulis mieleen. Eipä taia muuta tulla.
    no kummiskin, jos tosta joku saa selvää niii hyvä. :)


    M-H kiittää ja kumartaa!!  8) 8)
     
  17. Vilho

    Vilho freeride

    Joo. Eniten kiinnosti tuo bensan syönti. ::)

    Tuo nopeus ero varmaa selittäytyy sillä että niissä on eri voiman siirto.

    Esim: Doossa (550 GTX 2007) on Bombardier Lite-kytkin ja Lynxissä (550 Xtrim 2007) IBC 550
     
  18. M.H.

    M.H. 800 indyR

    no hyvä että löyty tarpeellinen tieto. :)

    niin ja vaikuttaahan siihen nopeus eroon telamaton rullaus vastus. Ski-doossa rullaa tela huomattavasti paremmin ku Lynxissä.

    Huomattu on. :)
     
  19. zeimi

    zeimi New Member

    Kokemusta on 600:sta -02 zx summitista n.10tkm (sama alusta mitä uusissa). Takapukki nuista tahtoopi kulua väljäksi vajaassa talvessa (3-4tkm). Osat on tehty sen verran hepposesti että en suosittelis jos meinaat suurimmaksi osaksi ajella reitillä. Kannattaa katella joku pätkä revi tai renegade mihin sitten pitempää mattoa jne. Fööniä en ees harkittis umpiseen.
     
  20. Vilho

    Vilho freeride

    Mikset? Hyvin tuo meidän 380F grand tourinki puskuttaa menemään. Ei ole ollut mitään ongelmia.  :)

    e.
    Joo, onhan se (aina) raskaassa ajossa olla se nestekone, mutta se on siitä rahasta kiinni... ::)
     

Suosittele tätä sivua