Sukset

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 14/1/06.

  1. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Sie kun tunnut muokkailevan noita Blade ds:iä niin oletko vertaillu sen tarkemmin onko ne oikeasti paremmat umpishommiin kun ne catin vakiosivakat?

    Minusta nämä Bladet ym Powder pro johdannaiset ei ole ikinä oikein umpisella pelanneet. Lyhyemmissä laitteissa missä ohjaus tapahtuu enempi suksilla voivat toimiakin, mutta ite en vuorikelkkoihin näitä enää laittais..
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Väitän että blade ds pelaa ummella melko hyvin ainakin näillä meidän alueilla. Minun mielestä ne saa jonkin verran kantaa varsinkin keväällä kun ajetaan pehmeässä, märässä ja raskaassa lumessa. Muutenkin mukava kun keula ei sukella tuulilasia myöten joka kerta kun vähän keulaa keventää. Ehkä tietyllä kelillä viistorinteissä vois olla parempi jos suksi kantais vähemmän.
     
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    En ole muuten muokannut kuin jatkanut kärkiä suksista. Catin suksista en tykännyt reitillä enkä sen vieressä. Bladet toimii molemmissa paljon paremmin, mutta välillä tuntuvat kantavan hieman liikaakin. Yleensä on hyvät.

    Ei vissiin ollut kokemuksia suksien höyläyksestä ulkokantilta?
     
  4. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Minkäslaisia kumeja kollegoilla on CA Pron suksissa Lynx Rave Re:ssä?

    Mulla alla XCSn sivakat ja jotenkin tuntuu, että keula sukeltaa aika herkkään yhtään paksummassa hangessa syvyyksiin ja on tosi tunnoton.
     

    Lisätyt liitteet:

  5. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Mulla on tuommoset samannäköset kumit, mutta lisätty alle vähä fylliä.
     
  6. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Sama täällä, 1mm kumimaton palat siellä alla
     
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Blade DS on ihan Suomessa kehitetty nollapisteestä. Minun mielestä noissa yhdistyy juuri sopivasti kantavuus/ohjautuvuus mutta myös saa leikattua sinne lumen sisään. Catin vakiosuksia vaivaa minun mielestä sama ongelma kuin vaikkapa ski-doon vakiosivakoita, eli minkäänlaista kantavuutta/ohjaavuutta ei juurikaan ole ja ohjaaminen perustuu siihen että niillä pitäisi aina edetä kanttaamalla. Mutta molemmilla on taipumus "kuokkia" kantatessa meidän lumilla.
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  8. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Juu on suomessa kehitetty mutta kyllähän niistä nyt sokeakin näkee että on powdereista mallia otettu...
     
  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ei ole tuossa DS ihan hirviästi kyllä samaa ku Powderissa. Eittämättähän sitä sukset näyttää samoilta, kun ne on semmosia pitkänmuotosia, alla köli ja rauta ja kärjessä lenkki.
     
    Vilbur, Kojontti, Driver ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  10. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    :D

    Hyvin samalla idealla taitaa olla kaikki markkinoiden sukset nykyään tehty. Erot on pieniä, mutta vaikuttavat silti todella paljon.
     
    Viimeksi muokattu: 5/1/18
  11. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ettet nyt sekoita perus bladeen, sehän on selvä powderi-johdannainen. Samat raudat menee ja jopa satula. DS on kehitetty puhtaalta pöydältä ainakin... ja ainakaan ominaisuuksien puolesta (onneksi) ei ole mitään tekemistä powderien kanssa.
     
  12. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Vaihoin uuteen Re trimmiin Blade Xc. Ds oli niin aliohjaava ainakin näin alkutalven pehmeillä. Tullee tuollakin ummessa leikittyä meleko paljon, en kyllä huomannu että olis mitenkään huonompi ollu tuo xc siellä. Peräpäästähän se on leveämpi eli jos se rupeaa häirihtemään niin kaventaa sitä. Ohjainrauta on ainakin 10cm pitempi. Saa nähä mitä se tekkee jahka kovalla reitillä ajaa. Vielä olis mahollista vaihtaa takas ds jos tuntuu että virhe tuli tehtyä. Mitteepä ootte mieltä?
     
  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Blade XC paranee 100-0 jos siihe laittaa paremman raudan. Se vakiorauta on niin älyttömän matala, että sillä ohjaa huonosti. Ite käytän kovametallitonta Totaltekkiä, joka on melko korkea. Ohjaa ihan eri malliin ku vakioraudalla. Eikä tarttuile kiviin.
     
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Sehän on niin ajotyylistä kiinni ja olosuhteista. Jos puhutaan reittiajosta tai radasta, jotkut tykkää mikroautomaisesta ohjautuvuudesta jossa kääntöpuolena on sitten ohjauksen tuikkiminen ja epävakaus pateissa/hypyissä ja kovemmissa nopeuksissa. Itse pidän nopeampana tapana edetä kevyellä pusketuksella tasaisella kaasulla läpi mutkien. XC on vielä testaamatta, mutta ainakaan itse en halua enää yhtään kantavampaa suksea umpisralleihin kuin mitä tuo ds on. Ainakin puheiden perusteella XC olisi kuulemma parempi yleissuksi kuin perus blade mutta vaikeapa sanoa mitään ennen kuin itse testaa.
     
  15. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Sama täällä. Ainakin 38" keulan kanssa en kaipaa kantavuutta yhtään lisää. Tuntuu välillä että saisi olla jopa kantavuutta vähemmän.
     
    Driver tykkää tästä.
  16. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Viimeksi muokattu: 5/1/18
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Pp:ssä ne kolit on sellaisia kunnon kouruja. Muutenkin erin mallinen kuin vaikka blade ja toimii eri tavalla.
     
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Yhteistyössä C&A:n kanssa kehitetty, profiili vastaa aikalailla XT:tä. Noilla Ski-Doon tehdaskuskit, tai ainakin osa, on ajaneet viime kauden rapakon takana crossia hyvällä menestyksellä.
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Blade DS sukset sai pienen kavennuksen, kun höyläsin niistä ulkokantilta koko matkalta 15mm pois. Hyvin kantaa sukset vieläkin puuterissa, mutta kallistelut keveni tuntuvasti. Ei tarvi enää mountainremmistä repiä kyljelleen
     
  20. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Laitatko kuvaa? Jos ois toiset ds:t, niin kaventaisin noin sentin puoleltaan. Siis molemmin puolin. Joskus kovemmalla kelillä ei haittais vaikka vähän helpommin uppoais. Kantavuudessa on kyllä paljon hyviäkin puolia.
     

Suosittele tätä sivua