Sukset

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 14/1/06.

  1. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Mistähän mahtaa tulla edullisimmat tarjoukset SLT:n suksista, kotimaasta ja rapakon takaa..
     
  2. makke

    makke Well-Known Member

    Siinäpä teille OIKEAT sukset näytille. Toimii tosi hyvin varsikin lumella ;)

    [​IMG]

    Jos muitakin kiinnostaa niin voin kyllä valmistaa vaikka 300€ parihintaan ;D
     
  3. PKE

    PKE Well-Known Member

    Eka ajopäivä takana SLP SLT suksilla. Ei voi muuta sanoa kun että aivan loistavat sukset. Nyt pystyy nuoleen vaikka kaarnat puista. Menee just sinne mihin kärjet näyttää, eikä vetele pätkääkään. Ei edes reitillä jossa joku ääliö kettumies oli taas ajanut jollain Suzuki maasturilla...

    Eli nyt tarvittaisiin faktaan pohjautuvia perusteluja, että miksi ne ulkokantit kannattaisi höylätä pois?? Mihin se auttaa, ja tuleeko vastapainona jotain miinusta, kuten vaikka vetelyä? Kun tuntuvat niin hyvältä, että mahtaako tuosta enää parantua höyläämällä.  ??? Mikseivät ne jättäis noita kantteja pois jo tehtaalla, jos ne niin paremmat olisi...

    Rautoina SLP:n omat.
    Luulin Yamahan omia suksia "tarpeeksi hyviksi", mutta väärässä olin ihan 100-0.  ;D
     
  4. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Jep PKE ja kun laitat Pp alle , niin vasta se naama on näkkärillä.

    Tuo höylä ja kirves juttu ihmetyttää.... Tosiaan, miksei ne jo tehtaalla paa samaan pakettiin suksien kanssa höylää ja ohjeita, ilmeisesti ei ole tarkoitettu höyl'ättäväksi. ::)
     
  5. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    niin tai sitten 08 talveksi tulee höylättömät.

    Nuissa slt:ssä mitä mulla on hyllyssä on vielä ne "ylimmääräiset" osat..
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Cool: Meidän leveys asteilla SLT:t lienevät paremmat kuin PP:t ? Se on tosi harvoin kun on reitit pehmeenä/ummessa. Olen ymmärtänyt että kovalla SLT olis parempi.
    Kevyt ja tarkka on kuitenkin nyt.

    Solaris: Siis tuleeko oikeesti -08 ilman ulkokanttia? Ja jos tulee, niin onko muuten samanlainen?
     
  7. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    PKE:

    Juu.
     
  8. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Koettakaahan ymmärtää, että siihen miten sukset toimivat vaikuttaa myös kelkan säädöt; suksipaineet, haritus, ohjainraudat... Ja kuten se kuinka paljon painoa on suksilla, vrt RX-1 ja 380f lynx. Tuollaista keveämpää kelkkaa sukset ohjaavat enemmän, kun taas kunnon panssarivaunun alla sukset eivät ole niin äkkiottoiset. Vaikka luulisi että painavalla kelkalla suksilla on enemmän painoa, ja sitä myöten sukset purisivat enemmän ja näin ohjaisivat enemmän.

    Eli kukaan ei voi etukäteen tietää miten ne sukset missäkin kelkassa toimivat. Eli ennen kuin mennään mitään leikkelemään, niin ajetaan ja testataan? Jos toimii niin hyvä, jos ei niin sitten mietitään niitä muutoksia eikä silloinkaan pidä tehdä hätiköityjä ratkaisuja koska ongelma (esim. rauhaton ohjaus) voi johtua aivan muusta kuin suksista.

    Minulla on ollut molemmat sukset, leikatut ja leikkaamattomat yhtäaikaa, ja osaan siis sanoa miten ne toiminnaltaan eroavat evo-mallin lynxissä. Ja omasta mielestäni PP on parempi vaihtoehto kuin SLT sekä kovalla että pehmeällä jos ajaa "lujaa"  ( ::) )
     
  9. PKE

    PKE Well-Known Member

    Aivan samaa mieltä. "Kaikki vaikuttaa kaiekkeen". Ja juuri siksi haluaisin tietää, että mitä ominaisutta tuossa SLT:ssä se leikkaus/höyläys yleensä parantaa? (jos parantaa) Suuntavakavuutta? (tuskin), vähentääkö puskemista tiukoissa mutkissa vai mitä?
    Nelarijammu + SLT ei liene monellakaan kokemusta, mutta mitä se noissa rallipeleissä auttaa?
    Kun tuntuivat nyt niin hyviltä, ettei vaan menis huonommaksi.
    Kaverille soitin päivän päätteeksi ja sanoin, että "kyllä on vaaralliset sukset". Hämmästeli kovasti ja kysyi, että "miten niin"? Vastasin, että "no kun vauhti kasvoi puolella"  ;D
     
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tälläistä kirjoitin edellisellä sivulla. Mutta en ole ajanut SLT:llä kuin -02 ja -04 racingillä ja -05 550f:llä joista kilpaa kahdella edellisellä, mutta muunmallisista kelkoista en osaa sanoa mitään.
     
  11. PKE

    PKE Well-Known Member

    Just... Olis pitäny huomata kattoo vähän taaksepäinkin.
    Parin muun jammukuskin kanssa hommattiin SLT:t, ja nyt pohdittiin, että taitaa jäädä kantit toistaiseksi paikalleen. Eiköhän ne siitä lähde pikkuhiljaa "luonnollisen poistuman" kauttakin.
    Koitan vielä kuitenkin siirtää sukset etu asentoon. Jos haukkailee, niin sitten takas, ja se on siinä.
     
  12. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Nonnih.. Kohta päästään sivakoita testaamaan. Verrokkeina F5:n vakiot, PP, SLT ja Tri Keel II.. Saas nähdä.. Kunhan vaan pakkanen lahtus vähän.. Kenties testi suoritetaan myös RC lynellä.. Kunhan katsoo jaksaako vaihtaa suksia kertaakaan..
     
  13. Habis

    Habis Enskalla mennään.......

    Kisussa alla AC:n omat kaposet sukset ja totaltekin racing raudat. Todennäkösesti suksipaineet pitää säätää uusiks koska ajettavuus on sieltä ja syvältä. Ei meinaa kovalla kääntyä ja pehmosella vielä vähemmän, pehmeelle jos ottaa reitillä niin se on menoa :eek:ei kantoa olleskaan!
     
  14. Padi78

    Padi78 Well-Known Member

    Sepä se, kuka niitä alkaa vaihtamaan. ;D Pitää tehdä siihe tein tallin ees olevalle pellolle testirata jonne pääsee ottaan kunnol tuntumaa. :D
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Testataan minun kelkalla, siinä on paras tuulisuoja ja ajanottokello ;D Sukset vaihtuu nopeasti pulttikoneen, hallitunkin ja hyvän varikkomiehistön kanssa. Minä jätän sitten omaan kelkkaani ne mitkä tuntuu parhaalta, teille parhaat sukset on varmasti ne mitkä jää jäljelle.
     
  16. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    lähtempäs tässä asentamaan zr pp sivakat... saas nähä mikä tulee
     
  17. armika

    armika Lynx Rave RC 600 SDI -07

    No mikä tuli?
     
  18. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Itekkin tänään leikin pp suksenkiinnityspaikalla, joten siirsin ne etuasentoon (2 reikäinen). Ohjaus keveni huomattavasti, mutta etupäästä tuli hieman rauhaton ja takapää meni miten sattuu patikossa.- Takas taakse ja taas toimii hyvin, vaikka ohjaus muuttui hieman raskaammaksi. :)
     
  19. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    eipä nuista vielä voi paljoa sanoa äsken vähä piha pyöritystä ja kääntyy just sinne mihin MINÄ tahon :D
     
  20. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Tänää ruuvasin alle PP:t ja kyllä täytyy sanoa ton sadan kilsan lenkin jälkee, et miten on enne tullu toimee... Ne on siis aivan loistavat sukset :) Kovalla reitillä menee minne itse haluaa ja ummessa toimii loistavasti.
    Täytyy sanoa, että oli vuosiin paras ostos ja oon ollu vitun tyhmä, kun en ole ostanu aikaisemmin ;D
     

Suosittele tätä sivua