Summit 600 SDI

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Tuok, 4/3/08.

  1. Stained

    Stained Rattikelkka

    Noniin hyvät summittien omistajat. Nyt pitäisi laittaa kaikki tämänkelkan plussat ja miinukset pöytään tästä kelkasta. Bensankulutus, ajettavuus, jousitus, tehot yms. Erityisesti umpisen ominaisuudet kiinnostavat!!  Kiitos jo valmiiksi. :)
     
  2. Hutta

    Hutta 163"

    Tässäpä olis nyt bensa/rampit/ominaisuudet kesksutelua 10 sivua. Se ei mielestäni ole montaa jos meinaa kyseisen laitteen ostaa... Itte ainakin olin niin innoissaan että luin tämän ketjun ainakin 100 kertaa ja sdi konetta koskevat ketjut vähintään 10 kertaa läpi... Itse asiassa teen sitä vieläkin kun etsin jotain tiettyä tietoa.

    Heti 1 sivulla juttua kulutuksesta
    Sivulla 4 juttua suksen puslista
    S.5 suksien vaihdosta ja kulutus/rampit/huiput listaus alkaa
    S.6 kulutus/rampit/huiput keskustelu jatkuu... Myös välityksistä puhutaan
    S.7 kallistuksenvakaajasta lisää... Änäri keskustelua.
    S.8 vakaajakeskustelua/ummen ominaisuuksia

    Rampeista vielä... Ittekki olen yrittänyt saada selkoa ja tullut siihen tulokseen että useimmilla taitaa olla kuiten kolmosella jolloin kierrokset pysyvät kurissa. Korjatkaa jos olen väärässä. Vaikuttaa ainakin siltä että Remix on pisimälle perehtynyt tuohon voimalinjaan eli jos sitä haluaa säätää niin kannattaa varmaankin esittää kysymys jossa kertoo mitä ominaisuutta tavoittelee niin ohjeita alkaa satelemaan...

    Oho... Tulipas taas kerrattua koko ketju. Tehkää samoin :)
     
  3. jamesson

    jamesson M8 HCR

    umpisessahan summitti menee vaikka puuhun jos osaa vähääkään ajaa ;D
     
  4. Stained

    Stained Rattikelkka

    No ummellehan se on tehty. :D onko kukaan päässy vertaileen tätä muihin vuoristokelkkoihin? :)
     
  5. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    M8 kans viime kevään jonku verran. kelitoli kyllä niin hyvät ettei paljoa vertailtu. sen verran että summitti meni paremmin hangen päällä, M8 meinas rikkoa kuoren ja vajoili välillä.
     
  6. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Ite en laittas sitä PENA78n mainostamaa settiä, ainakin mitä tuli kommenttia kierrosten seilaamisesta ym. jos setti toimii, pysyy kiekat naulittuna oikean eli suurimman tehon kierroksilla kun kaasu on auki. Umpisen vehkeessä jengat seilaa vielä paljon enemmän kuin lisumattosessa.

    Edit: Elä pena veä herneitä nokkaan. Toki se setti vakiolle pätkäkelkan säädölle pärjää...parantamisen varaa on kuiten siinäkin. Ja umpisen laitteet on tarkempia voimalinjan säädöstä...
     
  7. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Näinhä se menee kaikkiin/kaikenlaiseen ajoon se ei istu niikö ei muutkaan "kytkin kitit"!  :-\
    Nuihin pitkämattosiin tarvii kyllä eri säätöä..mutta niihinkin tullaan perehtyyn enempi?

    edit:kukaan ei ole moittinu tuommoista kierrosten seilaulua? ???
     
  8. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Muistelin että kirjotit ite semmosia kokemuksia tuosta kitistä, mutta saatanpa muistaa väärinkin...

    Ja niinkui sanoin, tuo kitti varmasti parantaa selkeästi vakiosettiä, ainakin jos haluaa räväkkyyttä lisää.

    Umpiseen nuo on kuiten vaikeampia säätää kohilleen ku reitille. Ja mitä vääntävämpi motti, sitä helpompi säätää.
     
  9. KasKas

    KasKas Summit Adrenaline144 sdi

    Enköhän minä lähe hakemaan säätöä kohalleen aluksi jäykemmällä kakkosen jousella.
     
  10. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    no tuota, saattaa osatakki..ei niissäkään vaan ollu ees oikeat osat takasin tullessa.sanoisin kyl senki ettei kenenkään tutun sielä käyny vehe oo kestäny kahta päivää..eikä tunnu olevan takuutakaan töillä..mie ainakaan vie enää mittää niille.sama tulos ammattikoululla.net jantterithan sielon töissä.ja osat käy amitsulla työstettävänä.......
     
  11. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    näin kirjoittelin yhessä vaiheessa ja sen johtui rikkoutuneesta helixistä(joka oli halki kiilan kohdalta läpiasti) eli kyllä sulla muisti vielä pelaa! ;D
    eli tuo helixi oli ollu halki tiiä ees kuin kauan koska mitään vikaa ei ole ollut uuden helixin jälkeen!

    Ja tosiaan tuommoinen 800 pata on helpompi säätää voimalinjan puolesta väännön takia koska siinä on tuntuvasti enemmän vääntöä joten se jaksaa vetää melkeen mitä vaan tappiin voimalinjasta! :p (siks itekki olen hipuilemassa isoa konetta ,mut saa nähä?)
     
  12. Stained

    Stained Rattikelkka

    Miten tää summitti. Onko näissä yleisesti paljon vikoja ja syökö nämä paljon tulppia ja remmejä?
     
  13. Hutta

    Hutta 163"

    Mulla ei ainakaan ole menny tulppia eikä hihnoja. Lienee siis laite kaikin puolin kunnossa. Kun olin laittamassa kyseistä kelkkaa niin luin nämät kaikki ketjut läpi ja juttelin monien sdi koneen omistavien kanssa. Tulin siihen päätökseen että jos vain laite on kaikin puolin kunnossa niin ei ole mitään erikoista odotettavissa. Sdi koneista ja tulpista oli ihan ketjukin
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1172.0
    Minusta jotain on pahasti vialla jos hihnoja menee tämän tehoisella kelkalla kuin leipää. Ja jos tulppia menee niin silloinhan on ilmeistä että jokin ei ole kohdillaan.
     
  14. Hutta

    Hutta 163"

    Triple7 meni sitten ostamaan Rautiasta tuon summitin... Mimmoset nuo etupää jouset on? onko tarpeeksi jämäkät? Oliko sulla vakaaja kiinni?

    Remixille kysymys... Mitä jousta suosittelisit variin jos meinaa risukossa lipsuttaa hittaammin. Veis remmiä vähempi ja lähtis nätimmin liikkeelle? puhuit jossain vaiheessa yellow yellow?
     
  15. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    yellow-yellow, lähtökiekat on alemmat mutta loppu on sama. tai sitte red-yellow mutta siinä on alku tosi löysä. kiini ku ajaa niin pitää lähtiä kaasu pohjassa että jaksaa lähtiä. se yellow-yellow on parempi.
     
  16. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    paikallinen varaosatiski möi mulle semmosen ku yellow green jousen... onko se mihin suuntaan tuosta yellow yellowista?

    oiskoha nuita jousitaulukoita jossain???


    edit vai olikohan se gren yellow.. :-\
     
  17. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    yl-yl 100-230
    yl-gr100-260

    eli lähtö kiekat aika samat kummallaki jousella..
     
  18. [-mara-]

    [-mara-] Nytro 280hp -14

    onko kellään kokemuksia sellasesta että ko ajaa kierroksilla esim.5500 nii yhtäkkiä kiekat tippuu ja nousee taasen samaan vaikka kaasu on samassa kohassa ku ennenki.. ja kuuluuko tuon kytkimen pyöriä jokseenki epäkeskosti?? entä mitäs on vialla kun kytkimestä kuuluu sellanen kilahdus ku päästää kaasun irti tuossa 3500-4300 kiekoilla??? ja vaihelaatikosta kuuluu edelleen sellasta pientä kilinää,mistä voisi johtua??
    Olen viemässä tuota huoltoon tässä loppuviikosta niin mitä pitäis sanoa että tarkastaa kytkimestä ja variaattorista tuolla kuvauksella???
    nii muuten tuossahan on kajahtanu hihna vähän ennen joulua poikki vauhista ja sitä "lankaa" kierty ainaki variaattoriin aika paljon,mutta luulen että sain sen ulos sieltä.. voisiko ne "langat" ,jos niitä jommassa kummassa on vaikuttaa siihen että tuo ei kiihy eikä kule yhtä hyvin ku silloin kun tuon hommasin..
    Ps:pahoittelen pitkää tekstiä.
     
  19. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Tuo kierrosten lasku ja nouseminen johtuu tasakaasulla ajettaessa siitä todenäköisesti että vaihtaa isompaa päälle eli ottaa 2-varia mukaan tai puottaa ykköselle noin niiku suomeks sanottuna ettei taas jonku lapin ukon tarvii ilveillä jotain..!

    Laitokko uuden hihnan vai käytetyn edellisen jälkeen joka meni rikki ja säädit sen sitte oikeeseen tiukkuteen, tästä vois johtua osittain tuo voimattomuus..mutta onhan toki mahollista että silppua on menny varien sisäänki!?

    Kyllä ne siellä huollossa osaa kattoo kunhan kerrot mitä on tapahtunu..
     
  20. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    Aikooko pena tehä näihinki vehkeisiin kytkinsarjan?
    Entäs ne dynamo joet yms. toimiiko paremmin ja mitä sarjaan kuulu?

    Oisko mittään jos kelkkalehti testais noita kytkinsarjoja?

    salatiedettä tuntus olevan tämäki.... :p
     

Suosittele tätä sivua