switchpäkin kulutus

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä plaania, 16/1/07.

  1. slater

    slater pimpattu nytro

    Missä niitä myydään? Miten asennetaan?
     
  2. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Tänään sain aikaiseksi kelkin kärrystä viime Pyssykylän reissun jäljiltä. Kun sitä pihassa käyttelin niin oli vain todettava että rikkaallahan tuo vielä on kun lämmintäkin 0C tuntumassa. No nyt kelkki meni talliin että jos jaksais viikolla joku ehtoo (kun kerrankin ei oo työreissua) laskea neuloja, suuttimia en vielä tohdi vaihtaa takuun takia... Nyt askartelen sitten vihdoin ne PP:tkin alle kun alkaa tota lunta oleen joka puolella.
     
  3. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Tuo on muuten jännä tuo takuujuttu! Eli jos pienentää suuttimia niin jotkut sanoo menee takuu ja jotkut sanoo että ei mee.. Riippuu keltä kysyy. Sehän on selvä että jos kone kilahtaa sen takia että seokset on liian laihalla niin voipi olla ettei takuuseen saa ;D .. Mutta mun mielestä pitäähän sen kelkan toimia kunnolla! Ja kun tietää mitä tekee ja aloittaa varovasti säätelyn niin ei pitäisi olla vaaraa! Tietysti jos kone kilahtaa jonkun muun syyn takia esim, öljypumppu ei ole säädöissä, niiin kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa ne vakio suuttimet takaisin. Eipähän tule siitä sitten polemiikkia liikkeessä!

    Onhan moottoripyörähommissakin tuo ikuisuuskysymys saako takuu aikana vaihtaa SLIPARIN?
    Kaikki tietää että nykypyörät toimii paremmiin kun pakoputken vaihtaa ja pyörän säädättää penkissä=tehoa tulee lisää! Ja seoksethan on vaarallisen laihalla päästönormien takia vakiona..
    Itse olen kyllä ottanut riskejä nuissa asioissa ja ON kannattanut!

    EDIT: Ittellä oli -05 800 switsu ja siihen vaihtelin suuttimia ja muutin neuloja että sain mieleiseksi sen. (oli vakiona muistaakseni 470 suuttimet :eek:). Kulutus putosi ja kelkka toimi paremmin!
     
  4. plaania

    plaania switchback 700

    missä asennossa se neula on normaalisti? -700cc eli tehas jäljiltä?
     
  5. slater

    slater pimpattu nytro

    700 sks;ssä keskimmässä. Ite laiton toiseksi ylimpään. Kannatti
     
  6. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    No nyt tuli laskettua niitä neulojakin tallin askartelutuokiossa... Nyt on pudotettu neulat niin alas kuin saa (prikka ylimmässä lovessa).

    Täälähän on kehuttu kun hommasta selviää 10 minuutissa. Eihän toi paha homma olis jos ei tarvis ottaa ilmanputsaria pois. Sekin lähtee kyllä nyppäämällä pois mutta mä en saanut sitä millään takaisin. Ne kaasareihin menevät kummit ei mee millään paikoilleen kun putsari joutuu tulemaan lähes suoraan ylhäältä alaspäin. Sain sen paikalleen vasta irroittamalla tankin(!) jotta sain putsaria taaksepäin.

    Hyvä on, myönnän että olin varmaan tumpelo, mutta kertokaahan -06 sixpäkin omistajat se vinkki millä se putsari saadaan helpommin paikoilleen jos on pois ottanut. Voihan niitä neulojakin saada muuteltua ilman putsarin poisottoa mutta ketjukopan puoleisen kaasarin kanssa on lievästi ilkeetä...

    No ompahan kuitenkin kasassa! Niin oli tossa aikaisemmin puhetta noista suuttimistakin, ne pääsuuttimet ovat alkup. kokoisina 420.
     
  7. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    pitää mennä saunomaan sen putsarin kanssa.. ;D vähän notkistuu
     
  8. Kreivi

    Kreivi LainaLynx

    Ei tuo saunotus ainakaan haitaksi ole... Käytin kaasarit irti ja hieman jännitti tuon putsarin asennuksen kanssa, mutta niin se vaan lupsahti paikalleen suht helposti. Kannattaa tarkkailla sitä magneeton puolen kumia, ettei se painu pois paikaltaan, on kaasarin kanssa ahtaalla kun ujuttaa laatikoa paikalleen. Sitten vaan kumit huulille, sopivia vipsautusliikkeitä, hieman noitumista ja hoplaa! Se on siellä! 8).Tiijä sitten meneekö ensi kerralla yhtä helposti...

    Säädin samalla ilmaruuveja, ovat nyt 1/2 kierrosta auki ja nyt kelkka suostuu jopa käymään tyhjäkäyntiä siedettävästi.
     
  9. DOO

    DOO Well-Known Member

    :) JEP se 10 min neulojen rukkaamiseen tarkoitti 05 kopallista six:ä, josta ei tarvitse repiä ilmaboxia pois. Siinä neulahommassa on hyvä olla myös oikeat työkalut. Pienet pinsetit tai kapeat tongit on poikaa sen prikan kanssa leikkiessä. Se voi myös hävitä lumeen nopeasti . Yksi varalla.
    DOO
     
  10. tiri

    tiri Member

    -06 fst switchback päivitetty tämän vuoden malliin niin kulutus n.20l/100km. riippu ajosta ja ajasta..
     
  11. WildSalmon

    WildSalmon Switchback 600 -06 GE (Guivi edition)

    Pari viikkoa sitten Syötteen suunnalla meni 22,5/100 km, pääosin vauhdikasta reittiajoa. Pääsuuttimet oon vaihtanu 20 pienemmiksi, 420 oli vakiot mistaakseni... Tuohon kulutukseen oon tyytyväinen ja kelkkahan on kunnossa ku benzoa palaa. Meinasin vielä pienentää ja neuloja laskea, mutta sain varoitteluja, ettei kannata ku välillä joutuu kiskomaan rekeäki
     

Suosittele tätä sivua