TÄRKEÄ vakuutusasia!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 5/5/06.

  1. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No mulla on tossa sixpäkissä (se on siis 600cc) liikennevakuutus 126,13€ vuosi ja osakasko oli kait jotain 30€ ei muista sitä nyt tarkkaan...
    Ja vakuutus yhtiö on Tapiola.
     
  2. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!



    sijoitappa pari-kolmekymppiä ja osta moottoripyörän levyjarru lukko, KOSKA SE ON OLTAVA LUKITTU niin ettei sitä voi ajamalla liikuttaa. Itse mulle tuota Fenniassa ehdottivat.. Myös kuomu kärryssä ja TALLISSA, koska kärryn vakuutus ei korvaa sisällä olevaa tavaraa ja kotivakuutus korvaa vaan jos se palaa ::) muistaakseni meni näin tallin kans, kärrystä olen varma
     
  3. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Onko mitään keinoa ettei kelkan vakuutusmaksua tarvitsisi maksaa koko vuodelta?Seisonta vakuutusta ei ilmeisesti ole mutta saako vakuutuksen kokonaan pois?Saako kelkan pois vakuutuksen piiristä ainoastaan poistamalla se rekisteristä?Kaskoakaan ei saanut lopetettua vaan sen sai ainoastaan muutettua seisonta-ajalle jolloin joutuu soittelemaan uudestaan ja uudestaan kun haluaa jatkaa seisonta aikaa.Jos ei muista soittaa kasko pamahtaa päälle.Täytyykö vakuutukset siirtää vaikka viikoksi toiseen vakuutusyhtiöön ja taas takaisin että saa kaskon lopetettua.Miksi ihmiset tekee asioista niin vaikeita?

    Kypsyttää nimittäin maksaa koko vuodelta vakuutusmaksuja kun tämänkin talven ajokausi kesti täällä kaakonkulmassa 4 viikkoa josta itse olin kipeänä viikon. :mad:
    Kolmen viikon vakuutus maksoi siis 180€
     
  4. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Totta kai vapaaehtoisen kaskon voi lopettaa ihan milloin vain haluaa. Ei siihen mitään estettä ole. Jos kelkka on oma ja maksettu.
     
  5. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    öö.. jos vakuutukset tuntuu kalliilta niin kannattee siirtyä polkupyörään ::)
     
  6. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Sinähän rahamiehenä sitten maksat minunkin vakuutukset, jos ne kerran niin halpoja on, perttana ???
     
  7. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Minulla on jo polkupyörä.Ei saa kaskoa lopetettua If vakuutusyhtiössä sen saa ainoastaa seisonta ajalle määrätyksi ajaksi.Seisonta aikaa joutuu aina erikseen olmoittamalla jatkamaan.Kyllä minusta 180€ liikennevakuutusta kolmelta viikolta on turhan paljon vakuutusmaksuihin.Eli vakuutus tuntuu todellakin liian kalliilta mutta en silti meinaa lähteä kelkkaireitelle polkupyörällä.Perhefarmari voi olla hiljaa kun sulta ei ole mitään kysyttykkään.
     
  8. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kai sitä kaskon saa omasta kelkasta pois? Se on nimittäin sama ku irtisanominen ja on ilmoitusasia... ::)
     
  9. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Ifissä voi ilmoittaa seisontaan netin kautta ja aikaa kuluu n. 1,5min. Toimii Ifin tai verkkopankin tunnuksilla.
    Säästyy puhelinrallissa aikaa & rahaa.

    " Voimassaolo 
    Vakuutus alkaa sovittuna aikana ja jatkuu vuoden kerrallaan, ellet sano sitä irti."
     
  10. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Ei vielä kelkan liikennevakuutus vaihtunu, ois pitänu vaihtaa sillon maaliskuussa niin ois selviny rapialla satkulla fenniassa mutta nyt halvin oli 159 lähivakuutuksesta tuohon srx:sään. Nyt fenniasta vastaava liikennevakuutus tällä uudella kausivakuutuksella jotain reilu 500 e, siis PELKKÄ liikennevakuutus. Huh sano asiakaspalvelijaki. Muissa yhtiöissä noin hintoina, tapiola 175, turva 188, pohjola 264. Entinen fenniavakuutus ois ollu noin 100e. Jos hinnat menee niinku pohjolan ja fennian suuntaan niin pitää alkaa viemään kilvet pois keväällä ja syksyllä taas kilpiin, tulee jo halvemmaksi sillainki.
     
  11. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    HYHHYYH :'( tuohan on saatana jo ROSVOUSTA
     
  12. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Niin kuitenki ne vanhat ennen huhtikuuta otetut vakuutukset säilyy ennallaan Fenniassa, exciterissa bout se 100e vakuutus. Ois pitäny sillon vaihtaa tuo toinenki siihen ko oli kuiten mielessä. :-\
     
  13. Gameboy

    Gameboy Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kelkka on Skidoo Mxz550X 2006  ja 42kw.
    Torniosta kyselin vakuutuksia ja huomasin, että onpas vain eroja yhtiöiden välillä  :eek:

                     Liikenne          Täyskasko         Omavastuu      Mahdollisuus keskeyttää Täyskasko
    Turva         133€                 388€                 150€                 ON
    Pohjola       134€                 170€                 450€                 EI
    IF              175€                 664€                 150€                 ON
    Fennia        190€                 456€                 300€                 EI
                                             484€                 150€
    Tapiola       Ei ole saanut puhelimella vielä kiinni   

    Tuon perusteella siirryn Turvan alle, koska omavastuu pieni ja täyskaskon keskeytys on mahdollista.
    Onko kokemuksia Turvan palveluista, siis negatiivistä tai positiivistä kokemusta?
     
  14. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kuinkahan moni menny tuohon pohjolan ansaa. Kattonut kuinka halpa kasko, mutta ei ole huomioinut omavastuuta.
     
  15. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No ainaki minun mielestä se on sitte vakuutuksen ottajan tyhymyyttä, jos ei tuommosta vakuutuksia verratessa huomioi/huomaa.
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Fenniassa voi kaskoa seisottaa, et ei sitä koko aikaa tarvi maksaa.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Hyvin on pelannut Turvassa. Ei tarvinnut riidellä korvauksista vaan suoraan laskelman mukaan ns kertakorvaus, asiallista palvelua mm. tarkastus paikanpäällä, muutama päivä paperisotaan ja rahat on tilillä.

    Täyskaskon joutuu irtisanomaan ja ottamaan tulevalle kaudelle uudelleen.
     
  18. Gameboy

    Gameboy Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No en ole ihan 100%:n varma, mutta mielestäni ainakaan nykyään ei enää onnistu.
    Tai sitten tuo IF ja Fennia meni sekaisin. No ihan sama, koska vakuutuksen otan Turvasta.
    Hirveäksi rahastukseksi mennyt, kun ajoaikaa on ehkä 5kk, niin kuitenki joissain yhtiöissä joutuu maksaan kokovuoden.

    Mulle sanoi äijä puhelimessa, että onnistuu katkaisemaan kesäksi. No ihan sama, mikäli ei vain joudu maksaan kokovuotta.
     
  19. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Itsellä Fenniassa ja seisonnassa tällä hetkellä kun on lumet sen verta vähissä ;) Et varmaan IF ja Fennia menny keskenään sekaisin tai sitten yrittävät rahastaa uusia asiakkaita ja ainoastaan heitä koskee tämä ettei voi laittaa seisontaan täyskasoa.
     
  20. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Mulla on IF täyskasko ja seisonnassa, eli voimassa vaan palo ja varkausvakuutus.
    Tuo ilmotettu kaskon hinta on kokovuodelle ja siitä vähennetään sitte eri alennukset asiakaskohtasesti.
     

Suosittele tätä sivua