Turbo Yamahat

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä patsu, 6/4/06.

  1. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Turbo Yamahat

    Nehän ne täältä puuttuuki, kaippa niitä jostaki mammapalstalta sais kopsailtua.. ;D

    No nyt ku oon kirjottanu ihan ja täysin offia niin alkaa siivous, kaikki muuhan onki taas ollu ihan sitä itteään, eli asiaa. ::)
     
  2. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Sivusilimällä katelleena, oli tahteja sitten kuinka monta hyvänsä, solmu edessä tai takana ja bensantulo ruiskulla tai kaasarilla, ite jos ährää niin yks talavi suattaa heleposti mennä säätötouhuissa. Tää onki sitte se juttu minkä jokanen arvottaa itse, kuinka paljon tallilla viihtyy. Mutta tästä aiheesta osaa varmaan enemmän turinoida ne jotka on ihan omin pikku kätösin sarjan rakentanu, musta ei siihen ees olis.

    Tuo mitä jaba tuumas on yhden näkövinkkelin totuus. Ei ainoa totuus, mutta totuus silti. Täydellistä tapaa saada kelkkaan voimaa ei oo varmaan keksittykään, vaan aina joutuu valitsemaan luotettavuuden, käytettävyyden, ajettavuuden, painon, haluamansa tehomäärän ja käytettävän rahamäärän välillä mitä itse arvottaa.
     
  3. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Turbo Yamahat

    Joo kyllä tuonne pusikkoon ois tarkoitus tuo romukoo jättää,onse nii ketterä laite,vetojaki siinä on kohtuudella.. Tarkoitus ois rakennella semmonen kapine jossa sitä voiman paskaa olis sen verran ettei se lopu aivan het kesken ja siihen kyllä tarvittee sen nelarin,kun ei oo inspistä alkaa mitään yyberi isolohkoa 2-T:tä väsään..

    Muutenki nytrosta on tuossa ollu spekulaatiota mimmonen komura se on ajella,et pyrkiikö se tinni tiskisä suoraan vai voipiko sitä suittista ohjastaa... ::)
    No mikkään ei oikein oo vielä lukossa...
     
  4. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Turbo Nytro on helppo kompromissi ajettavuutta ummella mutta sitten taas paljon tehoa. Tykkään.

    Varmasti parempia umpislaitteita on mutta kokonaisuutena Nytro on varmasti paras jos haluaa helposti suht ajettavan ja tehokkaan (noin 300h kelkan). Jos kuume on noin korkeella niin laita meilia saat tuosta mun kelkasta hyvän aihion projektiin.
     
  5. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Turbo Yamahat

    Liian valmis ja kallis laite mun rojektiksi... Oon kyllä jo teheny alustavan kaupan yhestä pitemmästä tötteröstä,ens viikolla selviää miten käy.. ::)
     
  6. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Niin ja sä halusit front mountin. Toivottavasti kaupat natsaa niin pääset rakenteleen.
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Turbo Yamahat

    Jos sitä tehoa haluaa niin nypexin jouvut tekemään, miksei samantein apex, on siinä sentäs paukkujaki het enempi. Kilojahan kevennetään sitten teholla, miksei apexista/rx1 sais semmosta että pystyy ummellaki kairaan? Kovastihan ne tykkää tuola ison veen takanaki näistä.
     
  8. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Turbo Yamahat

    Se muuten ei mene ihan noin ku lähtee vetää tuone vilttorinne kuusikkoon. ;)
     
  9. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Turbo Yamahat

    Höpö höpö,miten tämmönen hentonen jannu ;D saa jotaki norsua kummoon pusikossa? Kun tarkoitus on jatkaa ihan pollella puskasa ja rojektia tehä sit ihan ajan kans... juutuuppi käy ja nalle maistuu.. ;D

    http://www.youtube.com/watch?v=tzYM-4UsXvQ&feature=related
     
  10. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Turbo Yamahat

    Sillähän mie justiin että laitat sinne riksulle ja isoile aavoile semmosen räksän tms että kaasua ei uskalla piettää pohjassa ko korkeintaan kolme sekuntia.. ;D Aja sitten puskissa porolla niinku kuuluuki.
     
  11. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Tuttu tunne kiihareissa kavereita vastaan :)
     
  12. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Turbo Yamahat

    Nii ja miksi turbottaa kakstahti ku tehoakkaa siitä ei saa tarpeeksi irti ;D

    Katoin just tossa Boost 1:sen ku näky tulleen koko leffa juutuubii.. Oli makkeita apex turboja ! ;)
     
  13. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Turbo Yamahat

    paino?
     
  14. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    No, se keula kyllä kevenee teholla, muusta en ole varma... mettässä käy herkästi niin että maisema alkaa vaihtumaan siinä määrin nopiaan tahtiin että tangon takana tulee kiirettä. Se tuossa voimassa on mukavaa että voi herkistellä kävelyvauhtia rinteessä ja siitä vielä hyppäyttää pelin isonkin mäen päälle, ei tarvi olla niitä alkuvauhteja. Nyt on laput niin kallellaan että huomaa selvästi kuinka matto lipsuu.

    Sattuisko kellään olemaan ylimääräisiä telapyöriä jouten? 135mm pitäisi olla ja ne minipyörätkin käy. Liu'ut taas puhki, 500 km. Eipä silti, yksikään telapyörä ei koske tallin lattiaa vaan koko paino on muovin varassa. Ei se ole kelkan vika jos noita menee.

    Ja vielä yksi kysymys: Kuuluko pieni kilinä kytkintä liikutellessa asiaan. Vapaaliike on n. 1-2 mm ja se kuuluu koneen sisältä, ei painoista eikä rullista?
     
  15. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Kyllä sillä teho/painosuhteen saa samallalailla mallilleen kun nelarisolmullakin, etuna vielä keveyden tuoma ajettavuus. Kyllä itteäki ihistetty kakstahtinen kiinnostais ajamisen puolesta mutta en vaan henk koht pidä nykyisiä korkeaviritteisiä vapareitakaan tarpeeks luotettavina. Sinänsä Suomen olosuhteisiin kakstahtinen sopii paremmin ku nelari, amerikan isoissa mäissä ehkä sitten toinen juttu.
     
  16. Pazzi.

    Pazzi. Ex. BB Vector Mod. 144" MCX

    Vs: Turbo Yamahat

    Nojoo saattas se 2t turbo olla ihan mukava, mutta huoltoa saa tehä hieman enämpi moottoriin mitä nelarissa. Itse ainakin pidän nelarin huotovälistä, ei tartte mäntiä paljoo vaihella 8)
     
  17. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Turbo Yamahat

    Jaa mie olen luullu että koko kelkka on ihan paska ko liukuja menee enemmän ko kiitossa. En näe kyllä mitään valoa tässä pimeydessä kun toiset liuvut joutuu tuhannen kilsan sisään vaihtamaan. Jaa mutta joo, 14t pyörähti mittariin eilettäin eli meni jo seuraavalle tuhannelle että eihän se ole pahakkaan.

    Nii ja kilkattaa tyhmäkäynnillä, tai kolkottaa, miten vain. Kai se vähän saa jo klikata? Missä se vapaaliike sulla ilmenee? Mulla ainaki tuppaa startti mukaan jos taakseppäin pyöräyttää kytkimestä, kilahtaa vähän ko pyöräyttää takasin. Mutta mulla on vakio, ei kai niitä voi verrata? Muuten se kyllä on koneessa kiini eikä klappaa. Pitää vissiin hommata 135 akselia ja tehä nuita rullasia ko niitä näemmä tarvii, keula meinas vähän ottaa uusia geometrioita tuola reissun päälä eli "säätötyökalua" tarttee kans. Jos ois tupro niin varmasti ois tarttenu jo vakuutusyhtiöltä rahotusta... ;D

    Varsinki jos sen turbotetun 2t koneen kyljessä lukis yamaha... ;)
     
  18. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Turbo Yamahat

    >Mielenkiinnolla olen seurannut tätä keskustelua 2t ja 4t paino eroja.Kommentaatoreiden pitäis itse päästä ajamaan kaikilla vehkeillä niin ymmärtäisivät mitä puhuvat-
    >Itse olen ajanut aika useallakin 2t vehkeellä esim 800 summit 2008-2012.Rmk 800 2009-2012,cat m8 ja1100t.
    >Jokainen on hyvä jossain osa alueella,keveys yksi esimerkki on 2t valtti.Kestävyys taas ei :(
    >Hyvä vertaus on esim yamaha 125 yz vastaan 450.Tai vanha hiace ilman turboa ja uusi turbon kanssa.EN ole yamaha merkki uskollinen,itseltä löytyy muun merkkinenkin kelkka >talosta.Jokainen aja mieltymyksien mukaan.
    >Taas turbo vehkeillä olen ajanut useilla ja enkä vain 5min per kelkka.
    >Itse lyhensin 162:sesta 153 hauskuus kertoimen vuoksi mutta nyt on jyrkissä vaarana lentää selälleen,yksi taka runko meni viime ruottin reissussa.
    >Kyllähän se rajottaa uusien turbo vehkeiden hintakin ostaja kuntaa oli se sit doo tai yamaha.
    >PS teho ei koskaan liikaa. ;)[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]







    <
     
  19. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Mitenkä on vaiaattorinremmit kestäneet 162" 270hp nytrossa? Itellä omassa 153" ainakaan ei ole valittamista,
    mutta ens talvelle jos laittais vähän pisemmän mallin. Joku vaan puhui että on vähän ongelmia remmien
    keston kanssa?
     
  20. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Turbo Yamahat

    Moro,riippuu vähän käytöstä ja mihin vertaa,esim jos keppikaseikkoa koko ajan niin hajoaahan remmit helposti sielä.
    >153 kestää mun mielestä nyt paremmin tai 162 ja 57mm olis varmaan ihan hyvä vaihtoehto, tai sit välitykset 20 ja 40 jotta saadaan hyrrä voimaa.Ite kun ajelen tällä joka >paikassa niin on mukava kun se kulkee 170km.
    >Viime remmillä tuli ajettua ruottin rinteissä 1 päivä, safari turneeta 300km ja puoli päivää keppi kaseikossa.Musta kesti ihan hyvin.
    >Eihan toi remmikään kyllä maksa kun alle satasen.
     

Suosittele tätä sivua