Voimalinjan säätö

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Krisu.M, 26/9/10.

  1. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Itsellä on 600 sdi -06 lynx ja tuli nyt hankittua 44mm matto kyseiseen leluun ja haluaisin säätä voimalinjaa umpihanki leikkeihin sopivammaksi. Kelkkailun vasta alkaja haluaisin vähän tietoja muilta käyttäjiltä minkälaisia kaluja kannattaisia hankkia jotta ei ihan kaikkia variaatioita tartteis kokeilla.

    Itse arvelin nyt ainakin pienenpään vetoratasta laittaa mutta vielä pitäis saada toi teho alue paremmin käyttöön eli minkälaisia jousia, painoja ym. pitäis laittaa kytkimeen.

    Jos nyt kaikillle ei halua julkaista niin privaankin voi laittaa ohjeita :)
     
  2. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Mulla on pari vuotta uudempi sdi ja vaihon siihen 44 maton ja koittanu kokeilla sopivia palikoita voimalinjaan ja huomasin et tähän mennessä paras muutos oli pari hammasta pienempi ylärissa ketjukoppaan. Tai olla jopa halvinkin ku laiton tarvikkeen. Nyt menee rampit uusiksi ku en saanu alkuperäisillä mieluisaksi sillai et toimis etes jotenki ummella ja reitillä.
     
  3. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Minkäs kokonen toi vetorastas on vakioa kun ainakin varaosakuvaston mukaan ois 24 hampainen.

    Ja mistäs ostit vetorattaan kun en itse ole löytänyt googlettamalla mistään??
     
  4. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    24 se muistaakseni oli. 22 laiton ja pitäs löytyy tarvikeosia myyvistä liikkeistä ainaki tilaamalla. Mä ostin omaani Vm-teamilta Jäälistä.
     
  5. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Selevä. Itse just löysin Teo Lehtimäeltä kyseisen rattaan. Tarvitseeko lyhyempää ketjua hommata vai käykö alkuperäinen? Ja onks se ratas 13 leveä ku jostain näin luin.
     
  6. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Vakio ketjulla laiton. Muistelen et 13 levee ois.
     
  7. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Jeps kiitos vielä tästä.
     
  8. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Nyt tuli hankittua 22 hampainen ylempi vetoratas. Hyvä vaihdella näin lumia odotellessa.
     
  9. KKKP

    KKKP Well-Known Member

    Kunatten!

    22/44 hammaspyörillä ja 74/13 jakosella ketjulla. Kompromissi, no kukakin mitäkin sitten hakeekin? Kytkin pelaa 410 rampeilla ja 160-230 jousella hyvin, mutta variaattoriin hpv 27 vsa:han 47/44 jäykällä jousella eli violetti 1000-1350 N pitää olla hihnan kireyden kannalta, ei saa luistaa! Moottori on kuitenkin suurin voimalinjan tuottaja, muttei yksinomaan! Linjaus kohdalleen!

    Nm: kkkp, eiko hei!
     
  10. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Milläs tavalla käyttäytyy noilla kaluilla? ???
     
  11. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Tossa vielä muutin tilausta et pitäis tulla 22/15 ylä ratas, 43/15 alaratas ja 70/15 ketju mutta ei kuulemma saa tota alaratasta mistään niin joutuu tyytymään 22/13 ylärattaaseen ja 70/13 ketjuun.

    telamaton vaihdon juuri aloitin ja vkl olis tarkoitus jatkaa kun osia vielä odottelen. Tiedä vaikka satais ens viikolla luntakin maahan ;)
     
  12. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Vs: Voimalinjan säätö

    O hinnat pilvisä marmoritiskillä 23/15 leveänä 125 euroa ??? (-07 RE)...(Teo) lehtimäen pojat ei osaa sanoa passaako 50-023 tohon pailakkaan vaikka oon sitä sähköpostilla kyselly..kukaan foorumilainen tilannu Re:eehen kyseistä ratasta Teo:lta?
     
  13. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    No minä ite nyt puhelimella sain kiinni ja kyl se käy kun itselle tulee -022 loppunen yläratas tohon omaan vessaan :) ja sun ei tarvitse ketjua vaihtaa jos putoaa piikki rattaassa yhdella pykälällä
     
  14. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Voimalinjan säätö

    70 lenkkinen ketju :eek: Ootko nyt varma että se yltää? Mikä ketju siinä on vakiona?
     
  15. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    72 on vakio ja kyl mahtuu kun kahdella piikillä putoaa ratas. Näin ne lehtimäellä mainosti kun kyselin käypäsyyttä.
     
  16. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Vs: Voimalinjan säätö

    no niihä tuo näyttäs olevan sama akseli molemmissa vehkeissä..mistä tilasit,vai laittovatko suoraan lehtimäeltä tulemaan?? ja paljonko kustansi?
     
  17. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    paikallisesta rautiasta tilasin ja sinne tulee lehtimäeltä tavara. Hinnasta en tiedä, en kysellyt kun saatava joka tapauksessa ;)
     
  18. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Voimalinjan säätö

    Vakio välit 43/24 ? Ketju pitäs olla niille 74 lenkkinen... Ja jos laitat nyt 43/22 välit, niin siihen varmaan myös tuo 74 lenkkinen soppeli...72 lenkkinenkin tekee kyllä jo tiukkaa! Vai onko näissä lyhyempi ketjukoppa ???
     
  19. Krisu.M

    Krisu.M Active Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    perskeles joo hyvä kun tulikin täällä puheeksi kun olet aivan oikeassa mutta siis tekisi tiukkaa ton 72 kanssa?

    ois mukava että kiristys varaakin olisi
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Voimalinjan säätö

    Jos laittaa 15leveän ketjun niin riittää että yläratas on 15 leveä. Se alaratas voi olla vakio 13 leveä
     

Suosittele tätä sivua