XP ketjun kireys?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Salyme, 28/2/09.

  1. Salyme

    Salyme Member

    Mikä on XP:n ketjun oikea tiukkuus, eli pultti sormin kiinni mutta tarvitseeko palauttaa yhtään takaisin? Kelkissähän on aika pitkä ketju eikä ohjekirja neuvo arvoa, hauallakaan en yksiselitteistä vastausta löytänyt.
     
  2. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    No minä olen sen laittanu kiinni sormilla niin tiukkaan kuin saan ja sitten sen pultin päässä on (5mm?) kuusiokolo avaimelle sopiva paikka, josta piettänyt kiinni ettei se pultti pyöri, kun kiristän sen 17mm mutterin kiintoavaimella.

    Näin kait se on ohjeet ollu iät ja ajat.

    Korjaatkoot joku jos meni ihan syteen tai saveen
     
  3. kakkis

    kakkis Titanic

    olen kuullut sellaisen villin huhun että ei sais kiristää sormilla ku menee kuulemma liian tiukkaan, siihen on vissiin joku oma työkalu millä tarkistetaan se kireys, kait se momenttiavaimella pitää laittaa... korjatkaa jos olen väärässä...
     
  4. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    sormin oon itte sen kirinnä mut ei persiinpojasta tartte vääntää
     
  5. Salyme

    Salyme Member

    Kiitos tuesta ajatuksille, huollon jälkeen ajettu n. 1200km ja säätöpultti kiristyi sormin n. kierroksen, otin siitä vartin takas eli pitäs sillon olla OK.
     
  6. HeikkiK

    HeikkiK RE 600 -16

    Sormikireyteen olen kirinyt ja siitä 1/2 kiekkaa takaisinpäin... tosin ensimmäisen 500km jälkeen ei ole juurikaan löystynyt.
    Joku ohje viime vuonna oli että sopiva kireys on silloin kun variaattorin vapaaliike on n 3-5mm kehältä mitattuna jarru päällä mutta en minä ainakaan saanut tuollaista klappia siihen aikaiseksi...
     

Suosittele tätä sivua