Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Kannattaa ottaa entiseen omistajaan yhtettä ja kysyä, että onko vaihdettu ketjukotelon ylärattaan pusla ja vetoakselin jarrun puolen laakeri. Ylärattaan vakiopusla lienee jo noilla kilometreillä ihan finaalissa jos ei ole vaihdettu. Siihen saa tilalle Henergyltä paremman pusla/rataspaketin. Ketju alkaa noilla tehoilla kanssa olla vaihtokunnossa 10000km ajettuna. Vetarin laakeri on myös sellainen, joka kyllä noilla kilometreillä pitää vaihtaa jarrun puolelle ja ehkä samalla vaivalla sitten jo ketjukotelon puolellekin jos se ketjukotelo on auki tuon puslahomman takia. Kytkimen osat on kuluvia, joten painojen puslat ja rullat varmaan menee vaihtoon jos ei ole aiemmin vaihdettu. Takarungon nittaukset löystyy siitä tunnelin saumasta. Etupukin kiinnityksen kohdalta kannattaa katsoa, että onko tunnelissa alkavia hiushalkeamia jne.
     
    x skodoo ja NAL-E tykkäävät tästä.
  2. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Nykyisin liikkeet eivät saa antaa entisen omistajan yhteystietoja, se on etittävä traficom:n palvelusta. Itelle ei ainakaan moniin vuosiin ole annettu tietoja, ellei sitten esim huoltokirjasta löydy.
    Ite vielä ottaisin sivukatteet pois ja tarkastelis yleisilmettä. Öljyvuodot, hihnan räjähtämiset jne... Alustan hitsauksien tarkastelis hiusjalkeamisia ym...
     
  3. NAL-E

    NAL-E Well-Known Member

    Hommasin omistajatiedot tuosta ja soittelin pitkäaikaiselle omistajalle, joka tehnyt nuo muutokset. Soitin myyjälle ja sain puhelimessa hintaa höylätty houkuttelevaksi. Pitää vielä paremmin katella tuo läpi ennen kauppoja, mikäli ne toteutuu.
     
    T-Cat tykkää tästä.
  4. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Hankin Totaltekin Utility raudat vakiosukseen ja voin kyllä suositella. Kääntyy tosi hyvin ja toimii hieman pehmeämmällikin.
     
  5. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Itse vaihdoin vastaavat raudat alle juuri ennen viime viikonloppuista Enontekiön kelkkareissua ja täytyy kyllä seuraavaksi tarkistella vähän aurauksia. o_O Kääntyvyys kyllä parani - myös pehmeällä, mutta nyt repii puolelta toiselle kuin pillastunut härkä. Välillä tuntui, ettei mahdu uralla vastaantulevien puiden välistä. :D Täysin ajamattomalla tuulen tuiskuttamalla lumella toki rauhottui, mutta pidemmän päälle oli kyllä rasittavaa paimentaa...

    Lisäksi telaston Foxeissa tuli huoltoväli vastaan (~3000km ajettu edellisestä huollosta) ja toiminta meni sellaiseksi, ettei edes jäällä olleista pienissä nypyissä persaus pysynyt enää penkissä - huolimatta mihin asentoon olisi sähkösäätöjä vääntänyt. Noh, sisulla mentiin kuitenkin yli 800 km. :cool:
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  6. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Itse en ole kyllä juurikaan tällaista havainnut. Toki raskaammaksi meni kääntää mutkiin. Telastoon kannattaa kyllä investoida vähintään se jämympi Foxi etupukkiin. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen alustaan.
     
  7. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Mulla on siellä etupukissa se iso Foxi, alkuperäinen ovipumppu lähti vaihtoon heti ensimmäisen kevään ajojen jälkeen. Alusta on toiminut ihan jees, joskin etupukin säätö oli allekirjoittaneelle hieman turhan jäsy alkuun ja sitä on vähän säädätetty uudelleen. Vieläkin voisi vähän pehmentää (välisimmiä tms), kun klikkeriä on saanut pitää ykkösellä 95% kaikesta ajosta. :D Nyt vain tuli huoltoväli täyteen, kun muuttui istualtaan ajettavasta trampoliiniksi. :eek:

    Joku guru voisi kommentoida, mikä haritus toimii parhaiten noilla vakiosuksilla?
     

Suosittele tätä sivua