Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä JRT, 8/4/14.

  1. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Kuuluuko takapukin iskarin paineventtiili olla alaspäin vai sopiiko olemaan yläpuolella?

    Tuossa kuvassa näkyy olevan yläpuolella mutta jää niin prkl lähelle mattoa että huolettaa.

    http://osmmag.com/wp-content/uploads/2013/02/2014-SR-Viper-XTX-SE-Dual-Shock-SR-141.jpg

    Tosin kuva on xtx:stä mutta ei taida olla väliä?
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Kyllä se mulla ainakin XTX:ssä näyttää olevan alapuolella ja on ollut aina niin.
     
  3. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Omassa xf800 catissa on yläpuolella ( oli myös kun mulle tuli näinpäin). Ei se minusta niin kauhean lähelle mattoa vielä mene. Mittailin keväällä, että semmosen ohuen lisäsäiliönkin kärsisi tuohon yläpuolelle vielä laittaa, koska se iskari jää takapukin pohjatessakin kohtuullisen vinoon asentoon vielä.
     
  4. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Joo, Evolin pikku purkki sopii olemaan yläpuolella, ainakin se missä säiliö ei ole ihan linjassa iskarin silmän kans.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Oli aika pahentanut muistot. Nyt kun kävin tutkimassa asiaa niin taitaa siellä olla sen verran tilaa että olkoot nyt yläpuolella, jossa se kyllä oli ilmeisesti alunperinkin.

    Näin jälkikäteen voin sanoa että aika iso työmaa on purkaa tälläinen sekasikiö ihan osiin ja saada kaikki istumaan vielä takaisin paikalleen, varsinkin muovit ei meinaa haluta löytää paikkaansa.
     
  6. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Missä reijissä olette pitäneet alustaa näissä mtx-malleissa
     
  7. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Alemmassa etupukilla ja keskellä takana.
     
  8. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    No niin, alkaa kausi lähestyä ja edelliseltä kaudelta Viperillä 3500km takana.
    Kelkka on kesän viettänyt paikallisessa yamaha liikkeessä "takuukorjauksissa".

    Saldo:
    - Rungon keskeltä penkin kohdalta kaikki niitit irti ja näin ollen runko "poikki".
    - Antistab akseli rullineen ja laakereineen paskana jo toista kertaa.
    - Toinen käsienlämmitin rikki.

    Kuitenkin melko vähällä olen päässy ja kelkka on ollu melko kestävä kovassa käytössä.
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Eise tuu kestämään se antistabbi jos sinne nakkaa vaan uuden. Ne laakerit on jo uutena väljät akselille. Pistepuikolla lyöt muutaman kolon siihen akselille ja laitat laakerin, nii jo vain on timmi ja kestää ainaki 10tkm :) Mullaki kerran meni se, muttei mee toista kertaa.
     
  10. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    [​IMG]

    Erittäin raskaissa olosuhteissa hihna ei kestä vakioasetuksilla ainakaan minulla.

    Sain suosituksen vaihtaa helixi blinfactoryn valmistamaan ja jouseksi white-white.

    Onko muilla kokemuksia?

    Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
     
  11. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    Tässä olis jousivalikoimaa etupukille kun ainakin minun mielestä se on vakiona ihan onneton.

    Meinasin laittaa vakio 110lbs jousen tilalle jonkun 160 tai 180 lbs jousen kun on tuota elopainoa kuskilla :D

    [​IMG]

    Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
     
  12. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Variin kannattaa tosiaankin laittaa se valkea jousi ja lisää esaria sinne 80 asteeseen, remmi kerkiää paremmin seuraamaan lautasia tuolla kuin aiemmin mainitsemallasi 60 asteella, kaasuun vastaavuus myös paranee joskin saattaa mennä kierrokset hieman liian korkeiksi vakio kytkinsäädöillä.
    Kytkinpuoli kaipaisi ilmeisesti myös hieman päivitystä........
     
  13. Fendel

    Fendel Well-Known Member

    [​IMG]

    Niin sujahti bladet alle brp mukana tulevilla satuloilla ja yamahan omilla kumeilla. Kumia joutu kaventaa ja nystyrät viistämään pohjasta.Olkatapin holkkia piti lyhentää vähän. Mietityttämään jäi olisiko tuo tarvinnut kaverikseen prikat olkatapin ja satulan väliin? Alkuperäisissä ainakin on niin.

    160 jousi tulossa luultavasti myös tänne etupukkiin. Jenkkiläiset noita paljon vaihdelleet ja kehuvat ohjauksen ainakin kevyntyvän.
     
  14. Markus78

    Markus78 SW MTX 162 2018 MCX stage2 250hp, Phazer MTX 2007

    Mulla oottaa tallissa asennusta SlyDog powder hound 8" sukset.
    Toivon mukaan alkaa keula pysymään pinnalla eikä ajomukavuus ainakaan luulis huonontuvan.

    Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
     
  15. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Eisaa MTXää pelkällä kakkosen kirimisellä ja valkialla jouella millään ylikierroksille umpisella. Eise kyllä kovallakaa taida juuri rajottimelle hakata.

    Remmit kestää, ku tosiaa säätää vähä kakosta. Ihan vakiosetupeilla näky mustaaa rantua lautasissa, eli remeli luisti jonku verran. Ei tuu sillon kestämää. Nyt on puhtaat ja remmi 130h jälkee niinku uus. Pientä kulumista ;)

    Ja eipä taida löytyä parempaa helixiä Blingiltä? Ellei se oo loivempi? Vakio on 37 asteinen ja Blingillä vielä jyrkempi. Sillon jaksaa vielä huonommin ummella kerätä jengoja. Oon kokeillu sitä Blingin helixiä 5km ajan ja heti kyllä huomas, ettei toimi ollenkaan.
     
  16. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Mites maton kireys näissä itellä säätimet auki ja olevinaan aika tiukka vieläkin venyyx tommone matto viel ku ajettu vasta 400km toisin sanoen kantsiiko ressata vai odottaa vaa maton venymistä?
     
  17. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    juu, Blingin helix liian jyrkkä mtx:ään, maalimahan on pullollaan eri helixejä, vois olla 39/ 34 semmonen muuttuvakulmanen joka toimis vakiokytkimellä.
    Kaipa tuohonkin pitää jossain välissä paneutua kunhan tuota lunta vaan tulee tarpeeksi lisää.
    Pitää kattoa koko setti sitten uusiksi, jos sais jotain houkuteltua esiin.
     
  18. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Ulmerilta on tullu setti: jouset 2kpl, helix, painot ja hihna.
    450 döllaria.
     
  19. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Vs: Yamaha SR Viper Mountain (XTX LE, MTX 153, MTX 162)

    Itellä xtx ja nytroon suunniteltu ulmer stage kaksi säätöpainoilla paikoillaan ja hyvin on vetoja vaihan viel sen valkoisen jousen kakkoseen
     
  20. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    Onkos minkäverran kokemusta xtx le mallista? Viper kiinnostaa ja tuota le miettiny ns jokapaikan höyläksi (verraten xf, boondocker jne) turbon ryhdittämänä. Tuon kun vielä jotenki jatkaa 146 ja pyöräyttää peakin alle niin luulis olevan kohtuu hyvä paketti. 2t tutut moottoriremppa rahathan saaki sitte upottaa lightweight hiluihin ym.


    Edit: Jatkaminen näköjään sittekki turhaa. Power clawia saa 141 x 2.6 mallinakin.
     

Suosittele tätä sivua