Yamaha SR Viper XTX 2014 -->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 19/2/13.

  1. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Minkähän jousen mulle Paikkari laitoit etupukkiin? Se oli alkuun aika kovan oloinen mutta kun löysäsin esijännitystä lopulta pari milliä niin toimii nyt mukavasti pienemmissäkin vauheissa ja kantaa kyllä ainakin meikäläisen vauhdit moitteetta. Mulla kans vähän haastavaa toi säätely ku pitäs toimia mamman kaa retkeillessä ja sit kavereitten kaa ku jotain porukassa tivistyy:D
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ei tuossa alustassa vrt 137" kokeitu on varmasti tarpeeksi, siis paikkarin viestiin
     
  3. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    XTX on kytkemätön. LTX sään en laittais jousta etupukkiin olleenkaan :) :)
     
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kaitpa tuo on tiedossa kaikilla joka on perehtynyt xtx alustaan, oon minä näillä hyviksi foorumilla kehutuilla xtx simmeillä ajellut floatti takapukissa. joko se kantaa tai sitten on herkkä molempia ei ole tullut samassa paketissa vastaan, en tosin tiedä oliko ne toiset oikeasti sinun säätämät vai oliko väärinkäsitys kelkan omistajalla...
    Kierrejousellista 141 haluttais kokeilla kunnon kepukoilla, ois pitänyt laittaa rahapussi huutamaan liiaksi oman kelkan kohdalla.
     
  5. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Ei kaikkea piä ottaa ihan tosissaan! Toiselle herkkäalusta on kova ja toiselle pehmeä. Ota nyt näistä selvää. Niin monta on kuskia kuin säätäjääki! Ite pyrin alustan tekemään sillain että ajan persepenkissä ja että se myös pysyy penkissä. Joku tykkää ajaa seisoviltaan, mutta minä en. Se on mukava kuulla että mun tekemät kepit toimii jollain hyvin. Jollain muulla ne ei varmasti toimi huonostikkaan! Totaltekeilla on hajonnu RR catin liukurunkoja useita mutta mäntämodatuista RC2.0 alustoista ei visiin yhtään. Siinäkin on miettimisen aihetta kerrakseen, vaikka ei varsinaisesti tähän XTX topikkiin kuulu millään tavalla. Tosin on nuihin floatteihinkin sitä modia sovellettu ja ei se kyllä yhtään hitaampi ole ollu :) :)
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Niin ja reittiä on moneen laitaan kuten kuskiakin. Harvoin tulee ns. ammattimieheltä sellaista alustaa että olisi täydellinen fiasko tai yksi on koettu yhden iskarin osalta ja ihmiset on vielä saattaneet maksaa kovan hinnan ostaessaan. Minä oon tottunut että huollosta toiseen pitää olla lisää nopeeta vailla :mad: sitten pitää kattoa peiliin kun on kivireki tai toisinpäin kun simmittäjä ei tee mitä kuski haluaisi ja on loppuunsa tyytyväinen pitkillä retkillä :D.
     
  7. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Itse pistin mennä talvena merkille jotta ajonopeus omiin tuntemuksiin vaikutti paljonkin. Väliin fiiliksenä jotta ainoa jousitus on penkissä. Vaan nopeutta kun nosti niin ei moitteita voinu antaa. Toki piti muistaa jotta alusta kuiten "puolipitkä" ettei keskelle pukkien väliin patin päälle puottanu. Päättelinkin jotta toi xtx alusta toimii mallikkaasti kun se saa liikkua koko joustomatkallaan. Raja kun tuli vastaan niin etupukki potki läpi selvästi mutta senkin sai pikasäädöllä kuriin. Muuta sit ei päässykkään kokeileen. Nyt tällä kaudelle toinen setuppi laitettu. Saapa nähä menikö millaseksi...kunpa nyt vaan pääsis testaan. Tuos vihertävällä pihalla on kovin häjy "urheilla"...
    Joten teillä joilla vielä on näitä xtx:iä niin kyllä siitä oivan matkakumppanin saa. Kiva puottaa varsinkin pohjosen reiteillä ja urilla. Sika patikos oltava järki mukana.
     
  8. tigu

    tigu Well-Known Member

    Toinen kahvanlämmitin otti ja sippas..
    Onko se ainut vaihtoehto alkuperäinen elementti vai onko nuista yleimallisista lämmittimistä mihinkään?
     
  9. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Eiköhän siihen tarvike elementtikin passaa. Mittaa vaikka ehjästä vastusarvot ja vertaa. Kuin tyyris originaali lienee, en tiedä. Itellä ei ole mitään vielä hajonnu. Ainiin, eihän sitä ole päässy eres ajaan vielä....
     
  10. jam

    jam BRP 2020

    Tääl kans meni kahvanlämmittimet pimeeks Ensin oikeenpuoleinen ja pariviikkoo siitä vasenpuoli.mulla laitettiin orginaalit ku sain ne takuisiin ja näissä alnakin on tehoo ei palellu sormet
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    kaksi tai kolme kahvalämppäriä laitettu takuuseen reippaaseen kymppitonniin. Eipä ne tunnu muissakaan vehkeissä kestävän...
     
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Joo,

    minäkin viime talvena vaihdoin naisväelle ostamaani -03 Pantheriin vasemman kahvalämppärin. Kilsoja oli ostaessa 8700 km, takuuseen meni kun oli itsellä hyllyssä uusi elementti.;)
     
  13. tigu

    tigu Well-Known Member

  14. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Sen varren saa tehtyä.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Sorvi pyörimään ja männänvarsi on kourassa ennen kuin huomaatkaan.
     
  16. tigu

    tigu Well-Known Member

    Mitä materiaalia tuo varsi on?Tai mistä se kannattaa tehdä?
     
    Viimeksi muokattu: 9/2/17
  17. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    Ihan perus männänvarttahan nuo on.
     
  18. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Jotain cromiseosteista terästä on nuo männänvarret mielestäni ettei ruostu käsiin.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Rautakaupasta pyydät vaan männänvartta, hydraulisylinterinmännänvartta. Jos noilla ei myyjä ymmäärrä niin siirry seuraavan kaverin luo ja kehoita edellistä selvittämään asiaa.

    Kromipinnoite pinnassa.
     
  20. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Niin tai sitten vaan crossikatin keppiä tilalle, menikö runko mutkille jos yläpäästään hajosi?
     

Suosittele tätä sivua