valinnan vaikeus

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä -JH-, 8/3/09.

  1. -JH-

    -JH- Well-Known Member



    föönillä on tullu pärrättyä jo jokunen talvi.

    mite se on ku oon kuullu paljo puhetta että 440 nestekone kelkkaa ei kannata hommata ku niissä tuppaa olemaan männän vaihtoja liian usein,en sitte tiiä pitääkö nuo puheet paikkansa
     
  2. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Täällä kans yks fööniurheilija. Pari viikkoa sitten tuli laitettua taloon eka puhallin kelkka. Nestekoneinen oli ykkös vaihtoehtona mutta budjetti kallisti päätöksen puhkuun. Kulutus oli mulle yllätys, ekalla reissulla reippaassa reittiajossa 20 litraa vei sataselle. Tehoa sais olla vähän enemmän mutta ei sitä suuremmin kaipaa muualla kuin järven selällä ja eipähän tule ylinopeuksia ajettua :D
     
  3. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Joo muttaku se onki kisakelekka.
     
  4. ville12

    ville12 klassikki

    Noh jos nyt ollaan tultu osittain siihen johtopäätökseen että kelkkaa ei saa alle viiteentonnii tai ainakaan semmosta millä voi ajaa täytsii ja eniten. Niin ite ainaki tekisin kai niin että ostasin jonku 2-3 tonnin nestepelin ja ajelisin sillä sen aikaa että saa ostettua sen "oikian" kelekan. Ja jos jonku 2tonnin kelkan ostaa niin eipä siinä varmaan kauhian paljon hinta laske vuojessa parissa, ja hyvän jos löytyy niin tuskin menee paljoa remonttiinkaan. Ja loppuun lisään että ainaki omasta mielestä 4 tonnilla saa jo aika hyvänki reittikelekan, ainaki jos ei parempaan ole tottunu niin ainaki tuo itellä ajossa oleva polaris 600 classic 02 on ihan makia peli puotattaa menemään. Ja osia löytyy mahoton joten halpa korjaillakki jos rikkoo. Joten ehkä ite antasin äänen siis tommoselle edge pollelle 500-600 koneella.
     
  5. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Kyllä tuolla putjetilla jo hyvän kelkan saa kunhan vähän aikaa kattelee...
    nimim. kokemusta on.. ;D
     
  6. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Itellä ois aika sama ongelma kun ketjun aloittaneella.
    Ensimmäistä kelkkaa ostamassa, kohta 15v kuitenkin erilaisten kaksipyöräisten kanssa pyöritty ja nuoruudessa kelkallakin, omaa kelkkaa ei vain ole ikinä ollut, pyöriä sitäkin enemmän.

    Hintahaarukka on vähän liukuva, riippuen miten menee työt ens kesänä, eli jotain 3-6t euron väliltä.
    Hintahaarukan alapäässä ois esim. Polaris Pro X2 600 -04 ja jotku vanhemmat revit. Mutta jos tuon Pro x2 sais 3t euroon ja allekkin niin kannattaako maksaa puolet enemmän 3-4v uudemmasta?
    Oon kuitenkin sen verran rajannu että harrastekelkkana ei mielellään 440 neste tai 550 fööni ois paras, mielellään 600 nestekoneella oleva ja ei kiilakoppaa. Myöskään ei loppuunajettua, eli maks. 5-6t ajettu. Hintahaarukan yläpäässä ois uudemmat revit(08 TNT) ja Lynxin -07-> Ravet. Iq 600RR menee jo yli budjetin ja liekkö ois muutenkaan paras harrastekelkka.

    Ajo pääasiassa reittiä, joskin vierailu crossiradalla ja isommilla nyppylöillä kiinnostas. Itse en hirveän kiinnostunut ole rassaamaan ja jatkuvasti korjailemaan kampetta eikä siihen ole oikeen tilojakaan, eli suht huolettomia kilometrejä ois hakusessa, tai niin kuin tässä lajissa nyt ne voi ollakkaan..
    Kulutushan noissa kaikissa on semmonen ettei paljon alle 20 kannata haaveilla, mutta kun opiskelijabudjetilla liikutaan talvi niin on silläkin hieman merkitystä.

    Suositelkaapa aloittelijalle kelkkaa. Itsellä on todennäköisesti rahat kasassa juuri kesällä, tämän luulisi olevan hyvä ajankohta ostaa kelkka, ainakin hintojen puolesta. Aika paljon oon lueskellu eli malleista käytävää keskustelua ja seurannut nettimoton hintatasoa, että sen perusteella oon näitä alustavia suunnitelmia tehny.
     
  7. Mik

    Mik Member

    mxz 600 sdi. Niitäkin löytyy melko edullisesti.
     
  8. ville12

    ville12 klassikki

    Ite olen kelekkaillu sen mitä olen 18 vuojen ikään kerenny ja melkeinpä kokonaan semmosta reitti ajoa on ollu jo sillonki ku korttia ei ollu. Ja ku viime talvena pääsin reittiä jonku satakilsaa tommosella pro X2 700 ajamaan. Niin voin sanoa että jos ekaksi kelekaksi oot hommaamassa niin siinä riittää kyllä ominaisuudet vielä seuraavanaki kautena.  ::) Mutta taitaa olla niin ettei  ainakaan ihan alle kolmellatonnilla tuommosta saa hyväkuntosena.
     
  9. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Budjettihan oli 3-6t. ;)
     
  10. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Aika harvassa noi myynnissä olevat Pro X2 700, että alkaa olemaan hinnat jo korkealla, eikä muutenkaan isompi kun 600 juuri kiinnostas. Polarikselta tuo Fusion ei kans nappaa, vaikka niitä suht halvalla onkin.

    Ja budjetista, mielellään tietenki se lähempänä kolmea kun kuutta tonnia :)
     
  11. speedy

    speedy RS 600

    Onhan noita pro x kakkosia kuussatasiakin ja varmasti on vanhan koulukunnan kelkkojen parhaimmistoa. Fusioneja toki monet moittineet ja kieltämättä onhan niissä omat vikansa, mutta jos samaan hintaan saa fusionin kuin prox 2:den niin ennemmin minä se fusionin valitsisin. ;)
    EDIT: http://www.nettimoto.com/740011 Tuommoinen pro x 2 näyttäisi olevan nettimotossa alle kolmen tonnin. Toki kaksi kilpinen, mutta jos asiallisesti korjattu niin mikäs siinä.
     
  12. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Itse en ole päässyt testaamaan ikinä Pro X2 mutta Revejä on tullu testattua. Miten tuo ajoasento, onko Pro X2 enemmän tuommonen old school vai vastaavanlainen kuin esim. vanhemmissa Reveissä? Itse tykkään juuri motocross-tyylisestä ajoasennosta jossa on hyvä seisaalteen paukuttaa, ainakin Revissä se oli mielestäni hyvä.
     
  13. ville12

    ville12 klassikki

    Noh siis seisaaltaanhan se pro x2 ajoasento on samanlainen ku missään muussaki edge pollessa jossa on koropala, eli ajoasennoltaan ei muuten eroa ku korkeemman penkin takia ja tietenki se koropala on siinä vakiona mutta kaipa sen jokakelekkaan nykyään laitetaan.
     
  14. willson

    willson Well-Known Member

    Joa nykypäivinä hommaa kelkkaa, niin tommonen 3000-4000e on sopiva. Silloin vähän alle 2 vuotta sitten ostin Lynx enduro 550f -03:sen hintaan 3100e. ei ollu mikään huono kauppa.
     
  15. -JH-

    -JH- Well-Known Member

    pitää hommata joku 600cc nestekoneella oleva kelkka nii pääsee taidot oikeuksiinsa,tulis vaan ens talvena lunta ja jos ei nii sukset kohti lappia ::)
     
  16. -JH-

    -JH- Well-Known Member

    440 skidoo rev ja lynx samanlaine peli ois kiinnostava mutta jos niihi pitää tehä kokoaja mäntä remonttia nii ei kiitos.....suositelkaa jotai :)
     
  17. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Oikealla köytöllä ei tartte. Kaverilla on Lynx 440 Racing jonka osti viime keväänä ja on ajanut vähän päälle 1000km ILMAN ainuttakaan tupan vaihtoa ja vikojakaan ei ole kuin että mittari ei toimi välillä.

    Tuo 440 kone on kyllä mukavan pirteä ja kierros herkkä.
     
  18. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    itellä kokemusta REV 440 sen verran että ajanu kahet männät, ja molemmilla ajoin 3000km ja männät oli vielä siinä kunnossa että olis ajanu vaikka toisen mokoman, tulppien kans ei ollu ikinä ongelmaa ite tulpissa. ainut vika mikä oli kelkassa oli että yks staattori kyrvähti.
     
  19. -JH-

    -JH- Well-Known Member

    mikä ois paras 440cc reittikäyttöön.ja reitit on täällä päin sanonko mistä
     
  20. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Eiköhän se ole 440 rev tai joku Lynxin 03 uuempi 440. (Siis reitti käyttöön)
     

Suosittele tätä sivua