Turbo Yamahat

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä patsu, 6/4/06.

  1. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

    Vs: Turbo Yamahat

    Onkos siinä matossa ne ulommaiset vetonappulat normi isot vai semmoset pienet mitkä on vetoreikien kohdalla.
    Isoille nappuloille käy normi vetarit, jos siinä on ne nappulat reikien kohalla vaatii catti tyyliset vetarit.
    Iteltä meinaa vingutin ne ulommaiset pikku nappulat veke kun normivetarit ja ne kantaa niistä nappuloista. Eli väärät vetopyörät?
    Oma matto on Challenger extreme 2.5x162 3"jako.

    [​IMG] [​IMG]
     
  2. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Joo sama homma, hioin muistaakseni joka toisen nystyrän pois että normi vetari käy matolle. Matto on niillä pienillä nystyröillä. Itellä kans normi vetarit,
    löytyyköhän noita Katti tyylisiä vetareita Jammun akseli koolla?
    Vetopyörät on oikeat, mattoa vaihtaessa vielä maahantuojalta kysyin mitä tehdä ,sanoi että pistää rälläkkä laulaan.
     
  3. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: Turbo Yamahat

    Eli, onko sulla neljä vetopyörää?
     
  4. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

  5. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Turbo Yamahat

    Itelläkin ovat kuluneet mutta en ole kiinitänyt huomiota pieniin ääniin ::)
     
  6. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Turbo Yamahat

    Uudessa mtx on leveä piikkinen vetoratas,luulis kestävän ja on äänettömämpikin.
     
  7. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Käytin ketjukotelon auki ja tarkistin ketjun. Tuolla keksinnöllä on nyt ajettu 5800 km josta viime talvi ahdettuna. Lamelleja ei ole poikki mutta ketju "tartahtelee" taivutellessa. BRP:n ketjut on olleet aiemmin erittäin notkeita ja pehmeästi toimivia. Vaihdon paikka? Olisiko ketju venynyt ja siksi tullut noita epätasaisuuksia?

    Niin ja jos joku voisi mitata -08 tai -09 nytro MTX:n takapukin iskarin vieressä olevat reaktiotangot, epäilyttää vähän että omassa ne olisivat lyhyet. Pukkien etäisyys oli 5 senttiä lyhyt, nyt on korjattu. Kyseessä siis RTX:stä jatkettu vekotin. Liukurungon jatkot ovat 160 mm pitkät, oikea mitta on 153" --> 162" eli 9". Jatkopalan mitta tulee olla siis 4,5" eli 114 mm. Matto kirii melko railakkaasti.....
     
  8. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Kahdella pyörällä varustettu
     
  9. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Eikö mtx:än jako ole 2,5 vai 2,52", eli ei ne käy tälle matolle
     
  10. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Ainakin -08 MTX on 3:sen jaolla tai sitten olen pahasti väärässä!
     
  11. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Vs: Turbo Yamahat

    Vaikkei mulla solmua tuossa omassa pelissä vielä ookkaan, niin uskaltauduin kommentoimaan tänne =) Eli mulla on tuo extreme paikoillaan, mutten ole kulumisongelmaa vielä ainakaan tiedostanut. Mitä noihin vetopyöriin tulee, niin alkuperäiset -08 MTX:n vetopyörät paikoillaan ja matto sopii jopa pyörimään. Vasta viikonloppuna konttailin kelkan alla, enkä huomannu syylärin ottavan kipeää? Eihän tuonne kylläkään jää rakoa kuin tuon 10mm

    joo ja tosiaan 08 vuosimallin MTX on 3" jaolla.
     
  12. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Ookko paljon ehtinyt ajaa tuolla matolla? ja moniko piikkiset ne vakio pyörät onkaan?, omat oon jo ehtimyt hukata jonnekkin. Ookko joutunut poistamaan matosta joka toisen pienen vetonystyrän?
     
  13. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Vs: Turbo Yamahat

    Matto rullannu alla noin 500-600km, joten ei tuon enempi kokemusta. Vetorattaiden piikkien lukumäärää en muista, mutta purkukuvien perusteella 7 piikkiset, sellaiset kaksosaiset. Vetonystyröihin en oo koskenutkaan. Suoraan sanottuna ei käyny mielessäkään noita tutkiskella :-[ No toistaiseksi hyvin rullaa ja ei hypi yli tms.

    Linkki purkukuviin http://www.ronniesmailorder.com/fiche_section_detail.asp?section=560991&category=snowmobiles&make=YAMAHA&year=2008&fveh=13040
     
  14. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Ok, mulle ei vaan mahu jakeluun se että mitenkä tälle matolla voi saada vetopyörät sopimaan ilman että poistaa joka toisen nystyrän maton ulkoreunasta.
    Jos mattoa katsoo reunasta niin siellä näkyy pienet vetonystyrät, olen poistanut joka toisen veto reijän kohalta, koska vetari tulee muuten sen päälle. Mun mielestä semmoisia vetareita ei voi olla
    mikä olis passannut .
    Ei kai tässä muuta mutta kaudessa menee 2 paria pyöriä, työllistävä vaikutus ;)



    [​IMG]
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Yammu antaa maksimivenymän ketjulle jolloin se tulisi vaihtaa. Olen nyt reissussa enkä voi tarkastaa sitä mittaa, mutta lataa Yammun korjausopas (linkki löytyy tältä foorumilta) ja katso itse.
     
  16. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Onko nuissa verareissa varmasti sama jako ku matossa?
     
  17. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: Turbo Yamahat

    Nytro Mtx -10 7 piikkiset ja 3" jaolla, alkuperäiset.
    http://aijaa.com/001549144157.jpg
     
  18. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Joo pitäis varmaan kokeilla vakio vetareita.
    Valmistajan mukaan molemmissa on sama jako ???
     
  19. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Onko MTX:n ja RTX:n vetoakselin sijainti sama? (vastaukseksi ei riitä että molemmissa se on tunnelin etupäässä)
    Tuossa omassa keksinnössä on nyt 160 mm vetopyörät (7-hampaiset) ja 57 mm matto, olisko 2-3 senttiä tilaa maton ja etukennon välissä. Mietin vain että 64 mm matto tekee jo melko tiukkaa. Minkälaisen maton tuohon MTX:ään voi heittää, 64 vai jopa 76 mm?
     
  20. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Luulisin että akselin sijainti on sama mutta etupukin kinnityspaika eri.
     

Suosittele tätä sivua