Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. PoederJunkie

    PoederJunkie Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Alumiini on aika veikeää hitsattavaa ja reagoi erittäin nopeaa lämpöön. Lämpövääntymiä on nuo korvakoiden väätymät, paitsi ehkä tuo alimmainesessa kuvassa oleva korvakko on voinut saada ulkopuolista damagea.. Se tuo TIG hitsaus on tuommosta, kun saumaa ei jäähytellä turhia..
     
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ehjä näyttää esim. tältä, tuolla paljon lisää kuvia http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=276570

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siis eihän tuon mun tankin kaltaisia vääntymiä saa aikaiseksi ellei sitten hitsaa ilman jigiä?
     
  3. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Pulttaat paikalleen nii siinähä ne oikeaa eikä ne mihinkään näy kopan sisästä.
     
  4. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Mun Nytro

    No joo.

    Siinä on hitsari jättäny sullekki askaretta. ;D
    Jos se olis ite naputellu nuot lämpövetelyt suoraa niin sie olisit mistää tietämättä tyytyväinen.

    Lähes jokapäiväistä hommaa että vähä saa hienosäätää hitsauksen jälkee.

    Mutta nuo saumat :-X
     
  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Okei uskon, laitan paikoilleen.

    Saa olla vaikka millainen kötöstys kunhan kestäisi!
     
  6. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Vs: Mun Nytro

    Hieman ovat nuo saumat ::)
     
  7. Vs: Mun Nytro

    ;D ;D ;D
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuossa vielä tuon putken paikoilleen saamiseen liittyen: Sehän ei mene paikoilleen ellei tee tilaa ja ota haitareita irti, kuten esim. korjausmanuaali neuvoo. Uusia tiivisteitä ei tietenkään ollut putken irroitusta varten joten otin tuon kiinnikkeen irti, lähtee kun poraa nuo niitit ja pari sivulta, sen jälkeen putki paikoilleen ja kiinnike perästä. Lämpösuojapellissä oli hieman ohivuotoa havaittavissa, mennee vielä ainakin nyt kun on tuo vakiotankki paikoillaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tankin kanssa tuli ihan jonkin verran ongelmia. Ensinnäkin materiaali ilmeisesti turpoaa kun on kosketuksissa bensan kanssa, sillä sehän ei mennyt enää paikoilleen kohtuudella/että bensalinja olisi yltänyt. Toisekseen tankki oli alkanut hangata runkoon kummaltakin puolelta sekä alapuoli oli pullistunut alaspäin ja kosketuksissa pakosarjan lämpösuojan kiinnityspulttien kanssa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Plussaa vai miinusta?

    [​IMG]

    Seth Trailtankilta laittoi uuden tankin vaurioituneen tilalle. Tässä versiossa ei tarvita ruuveja katteiden kiinnityksiin vaan se hoituu alkuperäisillä pikakiinnityksillä. Onko kellä tiedossa onko näiden uudempien tankkien kanssa ollut vastaavia ongelmia kuin vanhojen?

    [​IMG]

    Virran 12V ulosotolle otin töötin johdoista, toimii.

    Öljytankki tuli laitettua paikoilleen.. Laatua ei ihan voi kehua. Imuletkun laippa oli hitsattu sivuun ja hieman väärään kulmaan, tietenkin siihen väärän suuntaan, niin alaöljyletku ylti vähän niukasti. Piti hieman "venyttää" eli otin koneen päästä muutaman millin irti ja samoin jätin säiliön päästä laittamatta ihan pohjaan niin taitaa kestää. Kyllähän se sitten ilmoittaa jos ei pelaa. Alkaa tässä usko loppua näihin jenkkien aftermarket -osien toimittajiin. Öljyksi Yamalube 0W30

    [​IMG]

    Iskareita on taas ihmetelty.. Viikonloppuna ajettiin maratonsafari niin kyllä tuli selväksi ero pintakovan ja herkän alusta välillä ;D Tää ei oo herkkää nähnytkään. Voimat oli välillä aika vähissä. Gepsiin taottiin 526km(kelkan mittariin 544km), ajoaika 9,5 tuntia / taukoineen 13,5. Vehje kuitenkin kesti eikä bensakaan loppunut välille vaikka kahdelle viidestä tankkauspaikasta tultiin valo palaen!

    Säätöjä on nyt pyöritelty ja tuntuu että sitä pintakovuutta ei pois saa. Keula on suht ok mutta telastossa on ongelmaa. Melkein haluaisin kokeilla pehmeämpiä jousia, siellä on nyt 60/68N kun vakio esim. kybeissä taitaa olla 55/60? Voi olla että on mun painolle liian jämyt.. Kaiken järjen mukaan tässä tuo takaosa on suht saman painoinenkin kuin lynxin, tankki ja moottori ovat kuitenkin aika edessä kun taas lynxissä tankki tulee penkin alla taaemma...?

    [​IMG]

    Keulaan tuli tuollainen varustepussi puhkikuluneen tilalle. Kiinnitys on tarroilla runkoputkiin ja tilaa vähän reilummin, mukaan mahtui esim. työkalut, ensiapukitti, taskulamppu, pari energiapatukkaa, 0,5l limupullo ja varahuppu. Suosittelen, on hyvä.. On muotoiltu siten että "täyttää" tuon nokkapalan. Kannattaa myös tehdä konepeittoon reikä niin pussukka on hyvin käden ulottuvilla ;) ;D
    http://www.yamaha-motor.com/sport/accessories/acscitemdetail/5/495/2019/15923/all/1/6967/0/detail.aspx

    [​IMG]

    Keula tuntuu kovin väljältä jo 14500km ajettuna.. Pitäisi jostain saada ohjauksen nivelet. Yamaha hinnat lienee luokkaa 50e /kpl ja laatu on nähty.. Olka-akselien puslat ja alapallonivelet vaihdoin jo ja tuli niilläkin parempi, tosin toisen puolen tukivarsi meni myös vaihtoon ja oilitet siinä mukana: Väljä alapallonivel oli hakannut pesänsä väljäksi. Ehkä olisi kestänyt loctitella, en tiiä..

    Edit: Keulan niveliähän on noille kilometreille jo vaihdettu pari kertaa: Alapallot on kolmannet, kuten olkakennojen puslat myös ja yläpallot on toiset tahi kolmannet? Sisäpään puslat on keskimäärin toiset tai kolmannet, riippuen miten monta kertaa on tukivarsi vaihtunut. Ohjauksen niveliin en ole vielä koskenut sillä niihin on tullut väljää selvästi hitaammin.. Olkakennojen kesto arveluttaa, niiden puslat meni nimittäin ihan pudottamalla puoliväliin saakka paikoilleen :eek: Voi olla että joku päivä joutuu uusimaan/teettämään uudet..
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Telaston pultit kannattaa vaihtaa n. 5tkm välein!!! Takapukin linkun pultti oli vääntynyt..

    Suksiksi vaihtui Bladet. Ohjaus rauhoittui ihan jonkin verran, muuttui hivenen raskaammaksi. Kun vauhtia on enemmän on käytös hyvin luotettava.. Nämä jää nyt tähän kelkkaan kunnes taas jotain uutta tulee saataville ;D

    [​IMG]

    Muutoksia PPS, WP:t, keulan geometria ja vahvikkeet, sukset, astinlaudat, piikit 144kpl, läpivetävät vetopyörät, kytkinkitti, CR10EK:t, penkin korotus, trailtank, xenonit ja OFT öljysäiliö.
     
  10. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Mun Nytro

    mitkä satulat noissa bladeissa?onko orgis kumet
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    10.9:t on nytten niitten kuusiokolokantaisten tilalla, muut kuten ennen eli 8.8. Vissiin arimmat/pahinta vahinkoa saa jos etulinkun pultit pääsee katkeamaan eli noita kannattanee vaihdella tiheämminkin, vaikka aina kun alusta on tarkastelussa.

    Satulat on brp blade original.. noihinhan ei käy ainakaan ne pitkät slp satulat koska sukset kapenee etummaisten kiinnitysreikien kohdalta sisäänpäin. Satulat on kyllä kaikinpuolin paremmat, paljon jäykemmät ja ei turhaa materiaalia vs. slp:n tekeleet.. en ihmettelisi vaikka näitä menisi niiden tilalle ;) Puslat kavennettu brp mittaan. Kumit vakiot, ehkä pieni koroke olisi paikallaan. Nuo slt:t oli kanssa brp satuloilla.. niihin piti laittaa kumin alle koroketta.
     
  12. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Hinta kiinnostaa köyhällä. Paljo kustansi sukset?
     
  13. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Listahintojen mukaan.. ovh taitaa olla 460e?
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    n. 300 kajaanissa
     
  15. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kyllä kelkkailu pohjoisessa on halapaa!
     
  16. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kausi 2014 nostaa päätään.. luvassa pientä päivitystä ja huoltoakin :)

    Ruotsin reissu tehtiin vko 15 Adolfströmin seudulle. Kaikki meni nappiin, murheista selvittiin ja kuskitkin tuli ehjänä takas. Yammu antoi siinä määrin kaikkensa että viimeiset kaksi kilsaa kiiharien päätteeksi piti hinata mökille. Variaattorin liukunapeista oli hävinnyt kaksi eli yhden varassa mentiin. Olivat vaan menneet juuresta poikki. Ei mitään hajua miten pitkään ehti olla niin mutta onneksi huomattiin. Sekin vain koska joku luuli yammun remmin(!) luovuttaneen paloja ja piti näyttää harhaluulo vääräksi...

    Matosta alkoi pettää runko, ilmeisesti piikit SITTENKIN rasittaa mattoa enemmän! Eka alkoi irrota pinta ja kumi lenteli, vissiin osuin kiveen joka katkoi puikkoja ja piikkejä alkoi irrota. Jäljistä päätellen niitten tielle ei kannata sattua: Yksi meni jäähyn suojan läpi ja toinen rei'itti tunnelin. Ensi talveksi ei tulle piikkejä eikä edes nastoja.

    Telaksi 38X325 Cobra 34mm harjalla. Jako siis säilyy ennallaan, mikäli vetari ja vetopyörät on suorat(tarkastus)

    [​IMG]

    Liukurungoiksi tullee -14 rungot mikäli ovat mattamustat ja sopivat paikoilleen. Tällöin saa uudet rungot jatkopalojen sijasta+muutos kahdelle pyörälle. Tekisi kyllä mieli saada isommat kääntöpyörät.. Tunneli tietty jatkuu sen reilu 10cm ja hommataan koukullinen puskuri.

    Telastolla on nyt reilu 10tkm ajettuna, etupukki on vaihdettu kerran ja pultteja joten pitänee miettiä mitä laittaa uusiksi..

    Kelkalla mittarissa 16800km. Tarkoitus käydä kokonaan läpi
    * Voimansiirron+telaston laakerit
    * Kytkin ja vari, painot, puslat jne?
    * Keulaan sekalainen nippu puslia, laakereita ja niveliä?
    * Donitsit

    Keulahan näissä on raskaahko koska siellä on MOOTTORI niin josko sinne jotain kevennystä keksisi.. Ja luulenpa että putkikin saattaa murtua niin siihenkin voisi miettiä jotain ratkaisua.. ;)
     
  17. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Veikkauksena heittäisin ettei keulilta juuri painoa pois saa.

    Onko kuvia hajonneesta matosta? Tuo cobra pitäs olla aika herkkä rullaamaan, vaikuttaakohan kulkuun?
     
  18. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Saa toki runsaastikin, riippuen tietysti käytössä olevasta ajasta, vaivasta ja rahasta.
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Jos saisi etuiskarit vaihtoon ja tilalle floatit, joko float 2 tai evol-sarjaa. Noita float 2:sia on hyvin saatavilla mutta että onko tarpeeksi hyvät? Samassa yhteydessä haluaisin kokeilla telastoon öhlinsejä ja en tiedä onko olemassa mutta jos saisi etupukkiin ohuemman kepin PDS:llä.. Mutta pitänee vielä kokeilla säätää noita nykyisiä. Painoa tippuu kanssa akun vaihdolla, tähän asti on päässyt alkuperäisellä mutta ens talvea ei enää uskalla yrittää sekä sitten jos saa työkalut ja muut pois keulalta. En oo vaan keksinyt niille muuta paikkaa? Ei viitsis astinlaudallekaan laittaa.. Nyt jos tunneli jatkuu niin vois saada sen päälle?

    Matto on vielä paikallaan.. Jos cobraa olis saanut noilla mitoilla single ply versiona niin olisin ottanut sen. Mutt joo odotan että sekä rullaa kepeämmin että kulkuja löytyis lisää :) PPS telastonahan ei ehkä ole kepeimmin rullaava rakenteesta ja mitoituksesta johtuen.. Esim. isommat kääntöpyörät ei olisi ollenkaan pahitteeksi.
     
  20. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Mun Nytro

    Mitkä vetopyörät tässä on paikallaan, orkkis 9-piikit vai vaihdettu 8-piikkiset?

    Saisihan tuota cobran matto myös 2.86 jakosen joten vetopyörä olisi vähän isompi..10-piikkiset(2.52) ei taida mahtua pyörimään
    Orkkis liukurunkoihin jatkot jossa muuttaa 180mm tai 200mm kääntäpyörät

    Tai saisiko sitten offset-akselilla sitten

    [​IMG][​IMG]
     

Suosittele tätä sivua