Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ei oo minullakaan koskaan vilauttanu lämpövaloa.. ??? Tuossa kun pistin kelkan kesäteloille ni pesun jälkeen annoin käydä paikaltaan pitkän tovin ja bensan sekaan laitoin stabilointiainetta ja annoin käydä muutaman minuutin ja tuona hetkenä siis plussa keli! :-X En tiärä mikä o.. Manuaalikin sanoo et moottorin pitäis itte sammuttaa ihtensä jos käy liian kauan paikallaan ja ylikuumenee.. Kai minulla on joku kylmäverinen kelkka sitten.. ;D
     
  2. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Sitä meinasin että jos PPS:n kanssa on esimmaton nousukulma eri Tai kääntöpyörät eri kokoiset niin saattaa nakkoa lunta väärään osoitteeseen ja sitä kautta jäähdytysteho pienenee ja lämpöongelmia ilmenee.
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Mun Nytro

    125km jäätikällä turrausta. Keskon myymät raaputtimet vakaimissa. Ei kertaakaan vilauttanu lämpöjä ja perillä jäähilettä änkkärin ympärillä. Matto 44mm harpulla.
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kyllähän siinä on eri kulmat ja kääntöpyörät on 165mm 180mm sijasta mutta merkittävin tekijä lienee että perä on noussut ylöspäin.

    Jahas, se olis sitten öljysäiliöstä yks korvake poikki.. Luulin aina että se alempi murtuisi ekana ja vuotaisi öljyt pihalle mutta menikin tuo ylempi. Onkohan tuo pönttö magnesiumista tehty? Saa nähdä kestäiskö jotenkin korjattuna..

    [​IMG]
     
  5. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: Mun Nytro

    Vahvikelappu pellistä(rosteri/happonen/alumiini)päälle ja muutamalla niitillä kiinni tuohon vanhaan korvalliseen kiinni ja kovaa ajoa vaan auringonlaskuun 8)
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Mulla on kaks tai kolme talvea toiminut tuon öljysäiliön korvan vahvikkeena pinnoitetusta 1,25mm teräpellistä tehty levy. Pikapatentti, mutta tuli niin hyvä, että muuttui pysyväksi. ;)
    Eli tuon alkuperäisen kiinnityksen takapuolella on vahvike koko leveydellä. (Aihion koko jotain 50x180mm tms.) Alanurkat ensin viistetty, ja sen jälkeen taitettu joku 5mm kaksinkerroin, eli tuon alkuperäisen päälle. Ja päältä keskeltä pelti myös taitettu tuon alumiinin reunan yli. Sitten vaan poralla reiät tarkasti, että kantaa siitä teräksestä. Levyjen välissä on kemiallinen metalli. Eli yhtään reikää en ole porannut tuohon alumiiniin. Reiästä voisi lähteä uusi railo ajan kanssa.
     
  7. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Aika kaivella tämä pölystä. Tiiä vaikka luntakin joskus tulis?

    [​IMG]

    Ihan eka pitäis purkaa ja tarkastella kaikki

    Sitten seuraa muutoslistaa

    * WP:t
    * Sukset pollen gripperit
    * Kytkinkitti
    * Etutukivarsien vahvistus
    * Oilitet
    * Takarungon vahvistus
    * Koropala tankoon
    * Penkin korotus

    WP:eitä aloin sovittelemaan nokille, nämähän on hieman pidemmät kuin vakiot.. Foorumilta luin että geometriat ei enää toimi pitemmillä mutta tietenkään en ole uskonut, kuulopuheita kun ovat vaan, jos tästä voi paremman saada onhan sitä kokeiltava ;D Tukivarsien kulmat näyttää omaan silmään hieman hurjalta.. Myös suksipaineen kasvu mietityttää, nuo gripperit kun jonkin verran nostaa(unohtui mitata). Alustahan on alempana ja etupukkiin voi pienen säädön vielä tehdä joka voisi olla ihan hyvästä kaikin puolin mutta vaatii tietty vahvikkeiden muokkausta niin en ihan heti siihen lähde, kokeillaan kokeillaan..

    [​IMG]

    Yläpalloja on lyhennetty oliko 9mm puoleltaan, ylätukivarresta on iskariin 5mm enemmän matkaa edessä kuin takana

    [​IMG]

    Grippereistä löytyy hieno asennusohje tuolta http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=111952&sid=1b08626f8d92d99f76905568a8ee110e Tuohon korjauksena että noiden vakiokumien silpominen on ihan turhaa, sama tai jopa parempi on laittaa vähemmän kumia alle. Jenkit.. ;D Osaako joku sanoa miten päin nuo prikat noissa Grippereissä tulee? Tottahan ne on noin että kovera puoli sukseen päin mutta varmuus olis poikaa(kuvassa väärinpäin)

    Suksia ei tartte muokata. Muistaakseni uudemmat, millisellä pultilla olevat sopii RTX/XTX:n puslilla pelkällä kumin muokkauksella!

    [​IMG]

    Tollanen ongelma tuli että eipä mahtunut enää kääntymään kunnes otti tavaraa pois. Luulisin että tuo olkakenno ton verran kestää ohentaa..

    [​IMG]

    Jatkuu ylätukivarsien vahvistamisella johon on 2mm levyä jo hankittuna eli samaa paksuutta kuin nuo nykyiset vahvikkeet noissa ulkopäissä ovat.. tarkoitus olisi vahvistaa ja varjella iskareita, estää ylätukivarsia taipumasta niihin kiinni. Toisaalta tuntuisi että ei ne niihin kovin kovalla voimalla ota jos vaikka sattuisivatkin kohtaamaan.. Mutta koetetaan päästä ilmiöstä kokonaan eroon!
     
  8. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Hyvältä näyttää. :) Teehä hyviä parannuksia nii kopion sitte sulta ;)

    Itekki laitoin nuo Gripperit, sit huomasin et toinen puslaha on leveempi ku toinen. Onko sillä väliä kummalle puolea suksea sen leveemmän puslan sijoittaa? Mulla ei myöskää ole ku jammun vakio kumit grippereiden kans, samassa asennossa on suksi ku jammun omilla suksilla. Tosin ehkä se kumi sais olla ehkä hieman jämympi. Katotaa eka ajokerran jlk. :)
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Laitoit kai koroketta kumin alle? Sen saa sellaiseksi kuin haluaa, jos laittaa pelkkää kumia voi tulla pehmeä esim. tuli laitettua 8mm pleksiä + 10mm kumisuikaleet kun sattui löytymään. Ehkä vähän kovempaa kuin suksen kumi..
     
  10. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Laitoin mä jotain 16mm koroketta, enkä leikannu tota jammun omaa kumia ollenkaa, joten keskellä laitoin vähä enempi. Iha ok:n jämy tuli, paitti että ehkä sais suksi olla enempi kenollaa, sillee et etuosa ylempänä.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Homma edistynyt sillai että tukivarret sain jo viime vkl prässäiltyä suht kohdilleen ja nyt pääsi suoraan tekemään vahvikkeita.. Maalin kuivuttua nähdään sattuko ne kohdalleen vai minne! Jos laitatte Oilitet vanhoilla puslilla tarkastakaa onko ne pyöreät!! Yksi oli jostain syystä soikea.. Tiesin että ne on tiukat mutta meinasi usko loppua kun ei mennyt paikalleen takomallakaan.

    Syylärin kiinnikkeet tuli uusittua, on nimittäin eroa vanhaan.. Onneksi en lähtenyt ite leikkelemään ja taivuttelemaan

    [​IMG]

    Tollasta löytyi etujäähyn luota, tohon pitäisi keksiä jotain vahvempaa.. Ei viitsisi ihan rautaa laittaa kun tällä tuota massaa jo alkaa olla.. Tuosta ei voi luopuakaan kun panssari ei voi jatkua etujäähyn yli (lämpöongelmat) kuten ehkä muilla merkeillä/malleissa vaan lepää tuota vasten. Tää nyt on tietty taipunut kivestä mutta jospa olisi ollut vahvempi olisi jäähy ehjä?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kamerassa on jotan hassua kun värit näyttää jotenkin tulevan silmille..?
     
  12. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Millälailla prässäsit tukivarret? Ylä-vai alavarret prässäsit? Ittellä vois kans tehä terää jos tietäis hyvät niksit moiseen. :)
     
  13. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: Mun Nytro

    Ei kai siinä kun katsoo vaan mistä kohdin vääntynyt ja painelee suoraksi(yleensä taitaa tuo alatukivarsien takimmainen putki antaa periksi). Ja sitten kun on suorat niin hitsailee vahvikkeet niihin. Omiin alatukivarsiin hitsailin puolikkaat putket alapuolelle parin sentin saumavälillä,nyt pitäis kestää vähän paremmin.
     
  14. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Tuollain olen jo tehnyt itsekin vaan silti on jotain sanomista suksien asennoissa. Epäilen ylätukivarsia ja niiden kiinnityskohtia eturungossa. Tosin ajoa ei haittaa sitten pätkääkään mutta jos pilkkua haluaa fiilata niin.. Tosin mun pitäis jo kyllä vaihtaa kaikki pallot jotka varmasti tekevät heittoa kun ovat niin väljät. Myös oilitet olis asiaa vaihtaa niin nekin ottais välykset pois. Nääh..
     
  15. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tukivarsia hienosäädettiin laittamalla ne ihan luonnollisesti puslista kii seinätolppaan ja siitä sitten tunkilla tunkkaamalla haluttu kulma. Alatukivarret oli kohdallaan, nyt kallistettiin spindeliä ;D

    Tuossa yksi tapa päästä käsiksi alatukivarsien taaempiin muttereihin sivukautta, eli toiseltapuolta muovit veks ja siitä. Niittejä ei tarvia porata.

    [​IMG]

    Uutta kulmaa

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bensapumpun rele tuli vaihdettua, uusi on hieman pitempi. Teline tuli mukana mutta sitä kun en tiennyt tilasin senkin, nyt niitä on kaksi ylimääräistä rele kun kävi suoraan alkuperäiseen

    [​IMG]

    Telasto irti.. normisetti?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Piikit on hanganneet pahoin iskarin alakorvaketta.. saiskohan siihen lisäpyöriä tuolle kohtaa.. yksikin voisi tehdä terää. Liu'ut menee vaihtoon kans.

    [​IMG]

    Sitten tuli tenkkapoo, uusi iskari on n. 5mm lyhyempi kuin alkuperäinen KYB. Tämä tarkoittaa että suksipaine kasvaisi entisestään(joutuu kirimään rajoitinremmiä)..

    Tietääkö joku hyvää TIG-hitsaria Lappeenrannan seudulla, pitäisi saada noista rst-vahvikkeista vanhat reiät(12mm) umpeen?
     
  16. kimmo85

    kimmo85 Lynx re

    Vs: Mun Nytro

    Kannattaa kysyä http://www.l-weld.fi/ ja on lappeenrannassa.
     
  17. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: Mun Nytro

    Saiskos tuo iskarinsilmän ympärille rakennettu sellaista ohjuripeltiä joka suojais tuota silmää piikkien kannoilta. Yhteen etupukkiin sellaisen rakentelin aikanaan,mutta se ei ollut pps telasto sen rakenteesta ei ole nyt muistikuvaa (mutta tuon kuvan perusteella sellaisen ehkä vois saada tehtyä tuohonkin)...
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Aivan, niinpä onkin :)

    Saattaisi onnistua.. pitää tutkia tarkemmin
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Heikkeneekö rosterin lujuusominaisuudet hitsatessa? Mietin tässä vaan että uusi etupukin sijoituskohta on vanhan vieressä, eli tartteeko vahvistaa että kestää..

    Iskarin alakorvakon kulumista on tarkoitus estää kääntämällä yks telapyörä sisäpuolelle.. sikäli kun mahtuu. Ei tule enempää painoa ja helpoin ja nopein :)
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Jotain pientä taas tehtykin, eli öljysäiliön korjaus. Taustalle rst-levy kemiallisella metallilla

    [​IMG]

    Kiinni parilla isommalla prikalla, pitäisi kestää.. tuli sen verran jämäkkä että ensi kerran murtuu luultavasti pönttö ite, joten sitten on mentävä kauppaan. Tuo on ihan arvoitus että miten pitkään kestää

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua