äänärin liitos

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tinppa, 1/10/07.

  1. tinppa

    tinppa revox

    Tulipa tossa hommattuu uus äänäri ja ohjeessa oli kehotettu laittaan jotain hitemp silicon mössöö putken ja mökäpöntön liitokseen. Mitäköhän tää mössö on, mistä sitä saa ja onko se edes tarpeen.Tokihan se tiivistää ton liitoksen paremmin mutta onko sillä muuta merkitystä
     
  2. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Kävisiköhän ihan auton pakoputkistoihin tarkoitettu tiivistepasta? Jos lämmönkesto piisaa, niin varmaan ihan käypää tavaraa. Tuota saa ihan tavaratalojen auto-osastolta.
     
  3. tinppa

    tinppa revox

    thänks! pistetään sellasta sitte
     
  4. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Ei passaa normaali pakoputki "mössö". Se kovettuu ja rapiseee pois sieltä välistä, kun liitos tuuppaa liikkumaan aika paljon kelkassa. Parasta mikä tähän asti olen kokeillut on würthin 250 silikooni (250ast.)
     
  5. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Ja ei siellä välttämättömyys ole mitään mössäjä käyttää. Ei mulla polleissa ollu ikinä mitään, katissa onki sitte tollanen lyijydonitsi siinäkin välissä.
     
  6. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Joo voi olla, että kovettuu tuo pasta. Ei mulla ainakaan mittään silokeenia ole missään välissä. Eikä tule.
     
  7. hamppu23

    hamppu23 Potkukelkka :)

    Joo, ei sinne mitään töhniä kannata laittaa, itellä ainaki tiivisty itekseen pienen kaasuttelun ja käyttämisen jälkeen ku ne jouset kiristää liitosta koko ajan ja pieni tärinä hioo ne pinnat kyllä pitäviksi ;)
     
  8. stm

    stm Well-Known Member

    Mulla kyllä pääs vuotaan ja laitoin jotain töhnää. Eka jotain sikaflexin tai vastaavan mustaa mönjää. Kovettu ja lens huis vit..... Sen jälkeen ostin jotain kuparitöhönää autotarvikeliikkeestä ja se pysy. Ei se ollu mitään aivaan sairraan kuuman kestoa, mutta kyllä se vain siellä pysy /o
     
  9. tinppa

    tinppa revox

    sellasta kyllä löytyy, mut en oo kattonu kestääkö lämpöö.
     
  10. tinppa

    tinppa revox

    Näytti crc:n kuparipastassa olevan lämpökestävyys -30 - +1100 celssiusta joten eiköhän tuo kestä :)
     

Suosittele tätä sivua