AC ZR 600 -01 alustan päivitys neuvoja?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä MarkoZR600, 26/2/06.

  1. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    Teetin iskari huolto ja simmaus tammikuussa, etupäästä tuli mielestäni todella hyvä,ei pohjaa ja muutenkin toimii hyvin.
    Mutta nyt takapään jousitus tuntuu vajavaiselta pohjaa herkästi, ja käyttäytyy muutenkin levottomasti.
    tarvitsin neuvoja minkälaiista asioista voisi saada apua telaston jousituksen parantamiseksi?
    painoa itsellä on n.110kg,tulee ajettua aika paljon istualtaan.
    Onko uudemmissa alustassa paremmat hilut -02-> löytyisikö apu noitten osista?
     
  2. arctic rat

    arctic rat Vanha Scandikki

    kuinkas kireällä sulla on etupukki,jousi ja rajoitin remmit?itsellä painoa on saman verran ja -99zr alla ja toimii.etupukin jousen haeskelin jäykemmän esikiristystä jouseen n.10 mm.rajoitin remmit löysälle,mulla ne ottaa kiinni n.15mm ennen kuin iskari on tapissaan.takapukissa mulla on foxin lisäsäiliöllinen clikkeri,takalinkkua siirrettu reikä taaksepäin...
     
  3. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    -00 SnoPron takajouset ja reaktiotangot. Jouset ovat jäykemmät ja reaktiotangot hieman eri mittaiset kuin alunperin. Tulevat myös eri reikiin kiinni.
     
  4. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    Kuinka pitkät noi snoproon reaktiotangot on? mulla on noi jouset en tiedä onko vaihdettu myös noi tangot.kumpiin reikiin ne tulee kelkan etupäästä katsottuna kiinni?
     
  5. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Jos kovempaa ajaa, niin tuo jäykempi etupukin jousi on ihan ehdoton, pelaa ihan eritavalla kuin se vakio.

    Ja jos simmitykset meni parempaan suuntaan, mutta ei vielä hyvät, niin simmitys uudestaan ja tarvittessa selllaisella pajalla missä ne kepit saadaan kerralla kuntoon.

    -00 Pron hakaneulat on tosiaan hyvät, ainakin -00 SnoPron alla.

    Nuo -00 Pron reaktiotangot tulee brownssin kuvien mukaan samaan keskimmäiseen reikään kuin ZR600:sessa. Vaikka varaosanumero onkin eri. Vasta -01 Pron tangot näyttäis tulevan etummaiseen reikään. Saitko isonkin eron aikaan noilla reaktiotangoilla?
     
  6. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Mulle tehtiin "enduroalusta", Kemijärvelle kiitoksia simmivihjeistä yms.
    Kelkka muuttui kerralla niin paljon paremmaksi, etten ole noiden säätöjen jälkeen mihinkään muuttanut, eli kevään 02 jälkeen.
    Iskarit simmitettiin, takajouset ja nuo reaktiotangot (muistaakseni noin 1cm lyhyemmät) vaihdettiin.
    Ja ohjureista otettiin takimmainen pätkä pois; alkoi kelkka kääntymään.

    En siis pysty sanomaan pelkkien reaktiotankojen vaikutusta, kun kaikki tehtiin kerralla.
     
  7. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    osaisitko sanoa paljonko niiten reaktiotankojen kokonaismitta,niin voisin mitta omani tietäisin mitkä mulla on alustassa.
    siis simmaus onnistui etuiskareihin,muttei mun mielestä takapäähän vaan jäi ehkä jopa huonommaksi.
    onko ohjauksessa joku kohta mikä kuluu tai löystyy?
     
  8. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Minä mittaan alkuperäiset tangot, kun käyn tallilla.
     
  9. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    Kiitos. ok.
     
  10. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Alkuperäisten tankojen pituus metrimitalla mitattuna "ulkoreunasta ulkoreunaan" noin 321 mm.
     
  11. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    No niin.

    Nyt on lyhyemmät reaktiotangot kiinni ja koeajolenkki tehty. :D

    Suosittelen ehdottomasti niille kenellä vielä simmitysten jälkeen tuntuu tarvetta jäykemmälle takapukille. Huolsin samalla iskarit, joten pelkkien tankojen vaikutusta on vähän vaikea arvioida. Mutta perstuntumalla alkukauteen verrattuna alusta on paljon parempi.

    Takapukki palauttaa perän paremmi ylös jo paikallaan painelemalla ja ajossa takapukki on kuin ois eri iskarin heittänyt alustaan. Nuo lyhyemmät tangot antaa tosiaan paljon progressiivisemman vipusuhteen iskarille. Aivan ehdoton muutos. harmittaa vaan kuin ei ole aikaisemmin tuota vielä tehnyt, on se vaan sen verran parempi ajaa. ;D ;D

    Eli nuo lyhyet tangot tulee siihen etummaiseen reikään kiinni ja ei niitä kyllä niihin takimmaissiin saakkaan väännettyä millään. Ite tein ne vanhoista tangoista lyhentämällä 1,5cm (mitan otin veljen firecatissa paikaallan olevista tangoista) mutta kaupastahan noita saa valmiina.

    Varaosanumero noille lyhyemmille on 0704-361. Samat tangot on mm. firecateissa joten noita varmaa löytyy suht kivuttomasti.

    SnoPron hakaneulat tunnistaa muuten siitä että ne on neliskulmaiset ja vakiot on pyöreät.
     

Suosittele tätä sivua