ARCTIC CAT 2016

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 6/1/15.

  1. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Itelle tämä 2016 mallin M8000 HardCore catti 76mm lapulla oli positiivinen yllätys, vertaa aiempaan -15 mallin M cattiin nii tuo oli ihan eri planeetalta ja oikeastaan ihan mukava kampe kunhan vakio sukset heittää mäkeen ;D :)
     
  2. ärär

    ärär Ärär

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Ummella toimii tosi hyvin nuo uudet katin sukset. Reitillä aika rajusti aliohjaa, varsinkin näin pöpperöisellä lumella, saattas kyllä ottavammalla raudalla korjaantua.
    en tiiä, Oiskohan ne xtx:ät sitte paikallaan!
     
  3. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Oottako koittanu laittaa esim 10mm rekimuovisoiroa ohjariraudan alle niihin uusiin suksiin?
     
  4. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Oikeesti?
     
  5. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Hei, eikö sulla ollu zr? Onko siinä ne umpis sukset vai ne vanhanmallin kapeat.?
     
  6. ärär

    ärär Ärär

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    No ainaki paremmin ku ne vanhanmallin kapiat kusiluistimet.
     
  7. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Sorry, sulla onkin leviämmät sukset kuin ZR malleissa.
     
  8. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Kapiat sukset, tosin nyt on C&A XTX:t alla.
     
  9. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    ☺ nonii, pelittää!
     
  10. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Nuo M8000 sukset ainaki samantien pois keulalta, ei koskaan tiiä mihin ne haukkoo ja miten päin ::) ;D
     
  11. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

     
  12. ärär

    ärär Ärär

    Vs: ARCTIC CAT 2016

     
  13. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    vaiha vain itte menee korkeintaan 5min muutama mutteri auki ja kansi pois ja jousi on jo kädessä
     
  14. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Ei ole mikään paha nakki vaihtaa sitä jousta.
    Tässä kuva kytkimestä
    [​IMG]

    Sivuposki pois ja varulta avain pois kelkasta niin ei ainakaan lähde käyntiin kytkintä pyöritellessä ;D
    Merkkaa tussilla tuon ulomman lautasen asento tuohon kytkimen runkoon nähden.Sitten otat noi kuvassa numerolla 2 olevat pultit pois. Ota ensin vaikka 4/ 6 kokonaan pois ja löysää sitten ne pari silleen molempia löysäten. Lopussa paina tuota levyä kädellä, jotta pysyy niiden viimeisten pulttien kierteet kunnossa. Sitten vaan uusi jousi paikalleen ja kasaus. Kasatessa kannattaa katsoa, että tuon irrallaan olleen lautasen keskellä oleva laakeri menee oikealle kohden siihen akseliin ( että ei siis yritä kiristää sitä väkisin vinoon niillä pulteilla). Pultteihin voi hieman laittaa keskilujaa lukitetta niin pysyvät ainakin kiinni, mutta onhan nuo muutenkin pysyneet kun sopivan lujaan on vain kirinyt. Edes remmiä ei tarvitse operaatioon irrottaa
     
  15. ärär

    ärär Ärär

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    [member=2417]OC4500[/member] kiitos paljon hyvästä ohjeistuksesta! ;)
     
  16. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Nyt kyllä mennään metsään. Huipputeho on 8000-8100 hujakoilla vakiokoneessa, 8200 kiertää jo liikaa ja tehokäyrä on voimakkaasti laskeva. Toki voihan se tuntua että vetoja on enemmän kun kelkka kiertää enemmän, mutta uskallan luvata että vaikka kelloa vastaan mitattaessa tulos on huonontunut. En ole perehtynyt mikä vakiojousi on 2016 vakiona, mutta itse laittaisin jousen jonka alku on 20-40lbs jäykempi alusta mutta lopusta sama kuin vakio. Näin siis jos haluaa kelkkaan hauskuuskerrointa ja myös että kone kuormaa oikein eikä ylikierrä.
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Mutta kantsii muistaa että mittari saattaa valehdella sen 100-150 rpm. Siihen nähen mittarissa lukema 8200 voi olla hyvinki nappi juttu. Ite ainakin tykkään säätää voimalinjan silleen että se naukuu parhaimmat jengat myös siinä kiperimmässä tilanteessa syvässä & jyrkässä. Sen takia kelkalla ei sitte välttämättä pärjää kiihareissa tai jänkäkeulimisessa tms joutavassa... Ja itse muistelen että HO koneen maksimi ois 8150 rpm?
     
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Ei nämä nykyiset digitaalimittarit pitäisi valehdella, se oli joskus analogisten mittareiden aikaan se. Jos katsoo vakio koneiden dynokäppyröitä vaikka dynojetiltä, niin huipputeho alkaa olla saavutettuna siellä 7900-8000. 8100 on jo sitten ehdoton maksimi, jonka jälkeen tulee jyrkkä pudotus. Itse olen ajellut sekä "joutavaa'' ajoa että kaikkea muutakin ja kyllä minun mielestä pahempi synti on että kelkka kiertää jatkuvasti ylitse kuin että silloin tällöin jää puuttumaan pari sataa kiekkaa. Silloin kun se kiertää ylitse niin ei se vaan teho välity telalle tai siis siellä ei ole mitä välittää.

    Hyvä esimerkki tuossa taannoin, kun testailin muutaman päivän 800 etecciä. Nostin ramppia pykälällä niin että huippukierrokset nousi 8000-8100 eikä kelkka liikkunut enää yhtään minnekkään, sähäkämmältä se kyllä tuntui. Pudotin pykälän niin että taas jengasi 7900 ja toimi loistavasti.
     
  19. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    Itse asiassa kyllä noissa kierrosmittarareissa on vielä heittoa, esim -07 600H.O rotaxsin rundimittari heitti 2-300rpm todellisesta..

    Mutta puhutaan ihan eri koneesta --> Suzukin 800H.O vs Rotax 800E-tec -> Kierros vs Vääntö
    itse ajelin yhden päivän omalla XF:llä sen kiertäen 7700-7900 niin ihan selkeä ero kun kone kiertää 8100rpm +- 50 omaan mittariin.

    Olen myös kuulut sellaisen väitteen että moottoripyörä valmistajat laitaisivat punarajan alkamaan oikeasti aikaisemmin mitä sen kuuluisi olla.
    -> että ajajat eivät kierrättäisi moottoria ylikierrokselle..

    Sekä eikös Rotaxsin kuulu kiertääkin vain 7900rpm
     
  20. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: ARCTIC CAT 2016

    No joku yksittäinen mittari ei paljoa kerro, liekkö tuon ikäisessä vielä digimittari vai mikä. Kaikki jotka näitä on dynottaneet sanoo että digimittarit pitää paikkansa, eikä ole mitään mutua. Prätkät on oma maailmansa eikä niitä nyt kannata kelkkoihin sekoittaa, kun kelkoissa on kuitenkin variaattori voimansiirto.

    Ja kyllä, niinkuin olen sanonut sen koneen pitää kiertää oikein. 7700 on aivan liian vähän Suzukin 800:lle, en kai ole niin väittänytkään? Ylikierrättäminen vain ei hyödytä mitään.

    Ja jos ollaan tarkkoja niin 800 etecistä irtoaa sekä huippuvääntöä että tehoa hitusen enempi kuin catista. Polaris oli vanhalla koneellaan sen 10hp jäljessä vaikka siinä huippukierros alue on pykälän ylempänä kuin catissa. Ja kyllä kyseessä olikin vain kokeilu, ja sama sääntö pätee oli se merkki mikä vain. Teho ja vääntökäyrät tulee alas todella jyrkästi huipun jälkeen.
     

Suosittele tätä sivua