Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä PURE, 13/3/10.

  1. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Mitäs jos ne tarrat naarmuuntuu oksista risuista jne ;D
     
  2. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Siinä meni se keräily harvinaisuus.
    Huomenna lähetään reissuun ja toivottavasti laitteet toimii, vaikuttaa lupaavalta.
     
  3. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    pitääkii muistaa tää juttu ku laittaa oman katin myyntii :)
     
  4. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Mitäs ne teki sille pulkalle? Muutes asiasta kolmanteen, sisä suksen nostoon autto kun käänsin pykälän "tiukemmalle" keulintaesto palikkaa.. Meinasin vinkata jos haluaa kurvi vauhtia lisää ;) jeesas itellä ainakin ihan sikana toki mulla on massaa, niin vaikutus on pykälää suurempi.
     
  5. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Kytkimeen vaihtu se sisempi rengas liikkuvaan lautaseen , osat on varmaan peräisin 6 pulttisesta 8" kytkimestä.
    Mutta jos ei kuulema toimi niin laitetaan sitten uusi, keväällä niin ei mene ajot sen takia pieleen.
    Itse asiassa se kävi toimimaan ihan mukavasti, painot ollu jumissa ja siksi luultavasti se sisäholkki menny.
    Mutta eipä tuo uuskaan kytkin maksa kun 600euroa,olisin luulun että on kalliimpikin.
    Pitääpä katsoa missä asennossa itselläni on, mutta mulla ei ole etukepeille tehty vielä mitään ja vakio sukset, sekä esijännitys jousissa olematon. Telastosta tuli laiton jälkeen kantavampi niin ne vähäisetkin suksi paineet hävisi.
     
  6. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Sehän on vakiona ihan paskja ;)
     
  7. Zeppa

    Zeppa Well-Known Member

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Ekaa viestiä kirjottelen tässä, että terve vaan :)

    Tässä oon päivitystä katellu vanhan tilalle (zr 600 -99)
    Millasia muutoksia näihin on tullu vuosien mittaan(2010-2012)?
    Että onko sinään merkitystä ostaakko 11 vai 12 vuotinen?

    Oon ymmärtäny että pitäs olla hyvä vehje ja luotettava. Alustaa tuntuvat kaikki kehuvan, jotku valittaa ettei oo menoja tarpeeksi vaan eiköhän nuo itellekki reiteille riitä.
    Millasilla kilsoilla näissä pitää alkaa mäntäremppaa suunnitteleen(keskimäärin)?

    600:setkin kiinnostaa vaan ei jaksais seosbensojen kanssa lotrata ja EFI:kin ois mieluisempi.
     
  8. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Hyvä peli kun simmittää alustan ja vaihtaa sukset + omat säädöt ;) eli aika pientä siis.. Bensaa vie vähän, mittaillu 21-25l kulutuksia... Nopeeta ajoa ei mitteen pihistelyä. ::) osia on takuuseen vaihdettu sitä mukaan kun hajonnut muutamat hakajouset roiskeläppää jne.. Hyvin Se on loppujen lopuksi pelannu itellä joku 2900km takana.
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Tervetuloa foorumille.

    Itselläni ei moista ole, mutta tuota TommiS:n laitosta pääsin kokeilemaan vakioalustallaan, shimmin jälkeen se ei oo antanu mun ajaa.

    Kulutuspuoli yllätti itseni, pääsee toisinaan vähemmälläkin kun Bomberin mainitsemiin lukemiin, hyvin lähellä oman phazerin lukuja, kulkupuolikin suurinpiirtein sama.

    Kulkuja on sen mitä noilla tehoilla odottaakin, itselleni sopivasti. Pitkillä suorilla kaipaisi joskus lisää ruutiä, kun kyllähän noilla 90:n jälkeen meno käy vaisuksi, mutta toisaalta, tuolla jaksaa ajaa "täysillä" todella kauan. Aiempi kelkkani on catin kilpuri 700cc koneella, joka oli lysti vehjes, mutta voimat se puisteli ukosta turhan sukkelasti, siksi halusin tähän väliin miedon laitteen ja se toteutui. Voimaa on kuitenkin kohtuullisen hyvin verraten fööneihin.

    Itse tykkäsin tuon kelkan ajettavuudesta todella paljon, verrokkeina juurikin tuo phazer ja catin kanssa saman ikäinen veljenpojan fööni XP Skiido (joka on myös loistovehjes) Mutta kyllä catti vaatii shimmiä telastoon ja lisäsäiliö etupukkiin on hyvä investointi (joskin sama puute on tuossa skiidoossakin, phazerissa puutteet alustan osalta on jo isommat, doossa taas varsin hienosti toimiva telasto, shimmattuna). Mutta sehän on suht simppeli sinne laittaa. Älyttömän kevyt ajettava kaikenkaikkiaan. Ja joo, sivakat vaihtoon (koskee myös näitä kahta muuta edellämainittua kelkkaa).

    Vähän riippuen käytöstä, suosittelisin kaikkia edellämainittuja kelkkoja, omaan ajoon ottaisin catin, jos raaskisin laittaa penniä jonoon sen mitä se vaatii, mutta mun vuotuisilla kilometreillä saapi riittää vanhemmat.
     
  10. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Olisit saanu ajaa tuoreeltaan, mutta et ajanu kun ei ollu kypärää.
     
  11. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Nyt tuli kytkimen laitosta lasku,voi voi.... Tarvitsee taas soittaa pari puhelua.
    Jos ei ole kelkka laitettavana niin puhelimessa menee sekin aika kun vois ajaa.
     
  12. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Kaikkensa ne yrittää,mutta peli on kylmää jos perustetaan merkkiliike... Siinä kun on vastuu asioita paljon.
     
  13. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Ei oo ihme, ettei näillä kulmilla paljon catteja pyöri.. Ei voi ymmärtää, miten ne edustukset annetaan täysille toopeille.. Vaan eipä täällä taida olla kuin kaksi oikeasti kelkkoja myyvää liikettä, ainakin puolitosissaan.

    Vaan eiköhän tuo lasku löydä maksajansa jostain muualta.
     
  14. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Olet oikeassa ja eikä tuolla tyylillä kyllä tulekkaan catteja.
    Mutta ei kyllä huolletakkaan enää täällä jos huolletaan.
    Nyt on taas sellainen sota käynnissä asian tiimoista että, maahantuoja on erittäin kiinnostunut huoltoliikkeen toiminnasta tällähetkellä myyjäliikkeen mukaan. Ja nyt huoltoliike ja maahantuoja selvittää asiaa keskenään ja lasku odottaa maksajaa.
     
  15. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Asiakas on aina oikeassa..
     
  16. del monte

    del monte Member

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    tiesitkö tommi et katin kytkin alkaa jumitella ja kulumaan 2tkm jälkeen .....tilalle ibc p80 ni jopas toimii...tänään ensimmäinen kiinni...säätöjä hakiessa ::) huvittaa tää netti kiukkuilu ;D t.imatralainen
     
  17. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Varmasti tiesi, mutta ei sen keskiholkin kuulu noilla kilsoilla miksikään mennä, itse oon moiset kerran vaihtanu, johkin aataminaikaiseen El Tigreen. Ja kiukku koskee takuuasian hoitamista, jossa ei tuon kytkimen osalta pitäisi olla mitään epäselvää. Omaan kelkkaani ei Ibc:n kytkintä laittas, työkelkkaan ehkä, muttei nyt sellaista ole.
     
  18. del monte

    del monte Member

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    juu..no mie laitoin kyl omaan 600cc -09 kattiin ton p80sen et työkelkkaha se tuokin kyl on :eek:
     
  19. Jansson

    Jansson Well-Known Member

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Omalla edesmenneellä katilla ajoin n. 5000 km ilman kytkin huolia, tosin purin ja huolsin säännöllisesti.. Toki tuon on mentävä takuuseen. Itsellä ei oo kokemusta noista "työkelkkojen" kytkimistä, mut en itse kyllä laittaisi tuollaista.
     
  20. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Arctic Cat Sno pro 500 vm 2010-2011

    Itellä nyt reilu 3tkm takana, kytkin kerran purettu ja putsattu no problem.. Että kyllä sen pitää kestää ajaa.
     

Suosittele tätä sivua