Arctic Catin 2007 mallisto pettymys...

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Arctic1, 18/3/06.

  1. Arctic1

    Arctic1 Member

    Odotin Catin panostavan enemmän nelitahtitekniikkaan, -siis eri moottorikokoja. Ihmeellistä, että uudesta nelitahtimoottorista oli tehty vain yksi malli joka käyttää sitä. Toivoin, että se motti ois laitettu johonkin M-sarjan kelkaan, vaan ei? Onkohan 2-tahtisissa saatu pienentymään kulutusta? ToivottavastI?!
    Ajattelin vaan Yamahan uusia 2007 malleja kuinka ne on saaneet nelitahtikelkkojen painoja niinkin alas, -esim Phacer?! Odoton mielenkiinnolla sen kulutuslukemia.
     
  2. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    mitä väliä kulutuksella vaan sillä kulutettavan hinnalla ;D
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Minä taas en pettynyt ollenkaan Catin -07 malleihin. Johtunee vain siitä, että minulla oli eri odotukset. Itse en ole nelareista kiinnostunut ennenkuin ne on kehittyneet vielä todella paljon, ja voi oilla, ettei ne koskaan sille tasolle kehitykään. Catillakin tuon nelarin käyttö varmasti laajenee, saattaa tulla jopa kesken kauden tai alkutalvesta uusia julkistuksia, tiedä häntä. Urheilumalleihin Catti ei varmaan ensi kaudelle tuo nelaria, se kun ei oikein siihen sovi tehon ja painon vuoksi, vähän kuin BB. Mielestäni Jagge on oikein sopiva valinta tuolle nelarille. Paljon enemmän minä ilahduin uudesta 1000 ccm kaksitahtisesta.

    Minä sain mitä toivoin, eli parantunutta viimeistelyä, voimaa ja uutta ajattelutapaa runkoon sekä hyvän ja koetellun alustan. Kulutuslukemilla minulle ei ole merkitystä, ajan maksimissaan 3000 km/kausi, eli ei rahallista merkitystä. Ja näin on suurimmalla osalla kelkkailijoista, joten sikäli joutavaa tuhinaa ellei kulutuslukemat laske ilman ostohinnan kasvua, näinhän ei ole käynyt Yamilla tai Ski-Doolla. Ostohinnan nousu on tehnyt pienemmän kulutuksen turhaksi.

    Muuten siitä Phazerista. Se on kevyt nelari, mutta keveitähän muutkin yhtä mopot kelkat ovat. Eli, ei ole mikään erityinen ihme tehdä 10 - 20 kg kevyempää kelkkaa, jossa on vain puolet toisen tehoista, vert. Phazer / F-1000... Jos kulutus on tärkein asia, niin tuolla jollain on myytävänä diesel-kelkka. Ja varmaan S-D:n freestail menee myös vähällä.
     
  4. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    se on kevyt nelari,mutta keveitähän muutkin yhtä mopot kelkat ovat... mitäs se f6 painaa terve menoa vaan ostamaan f1000 on varmaan tosi hyvä kelkka paukuttaa patikkoa ;) ja jos ei tehot riitä soita äkkiä tenon metalliin eiköhän pojat löydä siihen vielä tehoa lisää että pääset oikein luukuttamaan. eiköhän se f6 ole ainoa oikea jos catilla pitää ajaa. kestävä alusta no jaa itsellä oli 2kpl f-sarjan kelkkoja peräkanaa kyllä niitä ainakin sai sepittää riittävästi. uusi malli=tehtaan testikuski, ei enää ikinä kiitos! kaikilla merkeillä valitettavasti sama tilanne onhan se nähty monta kertaa vai mitä.... mutta lopuksi jokainenhan saa ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa.
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kuka haluaa minkäkin kokoisella paukuttaa patikkoa, paukutatpa itsekin vielä painavammalla tonnisella patikkoa... ;D
     
  6. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    joo enkä valita painosta,voihan sitä kysellä niiltä jotka minut tuntevat että miten se bb oikeinpatikossa menee ;D tosin ensi vuonna kelkka vaihtuu kun tuo legenda ikä painaa päälle,eli merkki vaihtuu mutta catti se ei ole.
    ps. vannomatta paras
     
  7. frosty

    frosty Well-Known Member

    Alustan kestävyydestä et pysty sanomaan mitään, koska uuden sarjan alustalla ei ole mitään tekemistä vanhemman F-sarjan alustan kanssa. Jos uudelle tonniselle luvataan painoa n. 230kg, ei se ole kuin about 20 kiloa enemmän kuin esim. F7:a. Eiköhän sillä patikko taitu. Tai sitten mies punttisalille, jos ei noilla painoilla pysty pattiin laskemaan.
    Kuulin tuolta valmistajan suunnalta, että mallisto olisi ollut suurempi jos mallien julkaisu ei olisi karannut julkisuuteen liian aikaisin. Nimenomaan nelareista oli puhe. Ehkäpä ensi vuonna sitten.
    Nuo F8 ja F1000 kelkat tulevat tuottamaan vielä positiivisen yllätyksen monelle, sanokaa minun sanoneen ;)
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Alustan kestävyydestä.. Sen mitä on nähnyt ja kuullut, niin on kuskeja, joilla ei kestä kertakaikkiaan mikään. Mistä lie johtuu? Toisaalta, on nopeita kuskeja, joilla kuitenkin kelkka kestää. Veikkaan, että jotkut vaan osaa ajaa kovaa, mutta pehmeämmin. Ja joillakin on malttia löysätä vähän siinä pahimman tentun kohdalla jossa toinen tuhoaa alustansa tai runkonsa jo kolmatta kertaa..

    Toisaalta, myös huolto vaikuttaa, etenkin iskareiden huolto. Kun pumput pehmenee tai on väärissä säädöissä, ei alusta sitä kestä. Jos tulee kovia pohjauksia, kannattaa pistää shimmit uusiksi, koska jossain vaiheessa jotain pettää.

    Mutta, täälläkin suunnalla pari kaveria, joiden kelkkaa ei pelasta mitkään säädöt.. Ne vaan ei kestä..
     

Suosittele tätä sivua