F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä MarkoZR600, 11/4/06.

  1. HenkkaM

    HenkkaM tällä nytten....

    Vs: Re: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Onkos tää kyseinen laite majaillut joskus Sillanpäässä? Jos on, ni ei toimi anturi enään ;D
     
  2. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Vs: Re: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Kelkka on mulla ensmäisiä F5 -05 DD valkoisella mittaristolla ja hommasin uuden käytetyn mittarin niin alko näyttää ihan seko (isoja) lukemia, entinen 0620-292 ja uus 0620-288.
    Missä mahtanee olla vika ja miten homman sais skulaamaan??
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Jaa.. Meilläpä on semmoinen valkopohjainen mittari, että sen kun laittaa kiinni -03 Firecattiin, niin näyttää vaan kolmasosan todellisesta.. Mittarin pohjassa oli jokin maininta muun tekstin seassa X3, viittasi jotenkin anturiin. Eli kuvittelen antureita olevan kahta tyyppiä ja niille omat mittarinsa. Kuvitteluni voi olla väärä.
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Nonnih.. Mittareita lienee enemmänkin.

    Edellä mainittujen lisäksi mun mittarissa nummeri on (customer p/n) 0620-289
    ja BW p/n 6913-00215-11
    Muita tekstejä tarrasta. BorgWarner, Arctic cat 3xspd pulse (veikkaan tuon olevan erikoisten näyttämien taustalla) software REV B 11/25/03
     
  5. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Mulla on crossfiressä DD:n sisällä muistaakseni 1 magneetti... vai oliko kolme? ;D No kuitenki siellä on sellanen muovinen rinkula jossa on pyöreitä magneetteja. Anturi reagoi noihin magneetteihin (saattaa muuten olla pelkästään rautalevyjäki - en oo tutkinu) ja laskee pulssit niistä. Siinä muovissa on paikkoja vapaana useammallekki magneetille. Eli jos mittari näyttää liikaa tai liian vähän, pystyy varmaan noita magneetteja lisään tai poistaan :)

    Mulla toimi mittari moitteetta rapian 6000 km ja sen jälkeen alko pätkiin. Anturin vaihdolla sais toimiin muttei oo jaksanu ressata.
     
  6. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Miten helppo homma poistaa noita lätkiä kun mullahan niitä on sitten ilmeisesti liikaa, joutunee purkamaan DD:n?
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    DD auki. Alempi ratas hässäkkä ja se planeetta pyörästö pois ja siellä takana jossain oli semmonen muovi jutska. Ne magneetit lähtee ihan sormella painauttamalla pois. Ei oo paha nakki. Tosin Firecatissa ei aukia sivuposket niin on vähä ahtaampi äpöstää ku Crossfiressä.
     
  8. Lattis

    Lattis Member

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    onko tuo dd:n irrotus iso homma?
     
  9. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    minulla kans varmaan meni anturi rikki!kierokset kyllä näkyy mut nopeus puoli näyttää 0!onko tosiaan pakko jos anturin vaihtaa niin se dd irroitta?
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: F7 -05 nopeusmittarin anturi kuinka hyvin on teillä kestänyt?

    Se anturi on DD:n ulkopuolella siellä telastossa. Näin ainaki CF:ssä. Sen saa kyllä irti ilman DD:n irrotusta. Kaajappa kelkka kylelleen ja tutki hieman... minusta sen pystyy vaihtaan ilman irrottelua - ainaki CF:ssä. Firecatti on vähä oudompi mulle niin en oo varma.
     

Suosittele tätä sivua