IQ 2007 & Fushion 2006 vahvistus

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä PURE, 1/4/07.

  1. PURE

    PURE Ski-Doo 600 XRS Mzx

    Kuinka ? Onko ? Miten ? porukat vahvistanut ks. malleista eturunkoa ja lähinnä
    etu ja takarungon jatkoskohdasta. Lähinnä kisakäytössä tai miksei muissakin.

    Tänne vinkkejä, tulis tarpeeseen koska itse meinaan jotain tolle alueelle tehdä.
     
  2. julli

    julli rmk

    Vahvistuksia en ole nähny, mutta totesin, että tuosta ratkeaa ihan normaalissa käytössä.... niin ja etupukin iskarin alapään kiinnitys kannettee hitsata paremmin kun tehtaalla on säästelty hitsilankaa..
    kyseessy fusion 600 ho -06


    [​IMG]
     
  3. sappe

    sappe lainavehkeet.

    hyvinpä totesit...oli pakko käyä kattoon olisko runko ratkennu ja olihan se... :mad:
     
  4. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Mitenkä ovat takuuna suostuneet korjaamaan ja miten on korjattu...hitsattu vai uusittu runko ???
     
  5. rehto

    rehto Well-Known Member

    Muistelen ainakin jollakin olleen hitsauskorjaus maahantuojan ratkaisu.
     
  6. PURE

    PURE Ski-Doo 600 XRS Mzx

    Kiinnostaako eturungon vahvike ?
     
  7. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Joitain vinkkejä IQ -07:aan löytyy täältä ---->> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=4146.0
     
  8. PURE

    PURE Ski-Doo 600 XRS Mzx

    Koitan ottaa siitä kuvan !
    se tulee koko eturungon osalle kiinnitetään niiteillä.
    koitan keksiä sille hinnan
     
  9. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Taitaa olla ominaisuus tuo rungon ratkeaminen. löytyi omastakin halkeama juuri samasta paikasta. Takuu luonnollisesti juuri loppunut. miten on muilla maahantuoja suhtautunut asiaan? kelkka ajettu 3000km ja vieläpä suht rauhallisesti.
     
  10. rehto

    rehto Well-Known Member

    Näitä tapauksia löytyy niin paljon että kyseessä on päivän selvä tyyppivika. Jos tulee ongelmia maahantuojan kanssa niin multa löytyy myöskin kuva -06 SB:stä jossa juuri samanlainen ongelma ja uskoisin että muitakin kohtalotovereita löytyy.
     
  11. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Itellä just käsittelyssä homma. Takuuta viel reilusti ja kesti huimat 3350km :eek: Merkki vaihtuu!!!! ;)
     
  12. Saren

    Saren 700cc

    Täällä kans. Hep hep! Onko joku saanut tuon vian maahantuojan piikkiin? eli eturunko vaihtoon? Mulle sanoivat, jotta maahantuoja kävi keskustelun tehtaan kans ja tulleet siihen tulokseen jotta asialle ei tehdä mitään ja sen minkä se on revennyt niin on ja ei enempää sit muka repeä. Ja kehtasit sanoa, jotta löytyy keino korjata maahantuojan piikkiin siihen voidaan semmoinen "peitelevy" laittaa. Vittu tätä polariksen touhua! Ensimmäinen ja viiimeinen polaris jo pelkästään paikallisen polaris myyjän takia, sekä näitten asioiden hoidossa. Pitkä miinus brandtille.
     
  13. igoin

    igoin Member

    Mulla ainakin maahantuoja toimitti telatunnelin eteen teräksestä tehdyn rungonvahvikkeen jossa oli niittien reiätkin valmiina, mutta en ole saanut aikaiseksi laittaa sitä paikalleen. Olivat maahantuojalla sanoneet ettei haittaisi tuo murtuma mitään koska se on vaan sellainen vahvikelevy eikä runko ??? Ei mulla ainakaan ole vilelä muuta murtumaa löytynyt kun tuo yksi ja luulisi että jos se ei tuosta muuhun suuntaan ala murtumaan niin tuskin haittaa.
     
  14. Saren

    Saren 700cc

    Mulle lupasivat "peitelevyn".. Joten huomenna puhelua ja kyseleen mitäs sen kans nykyään toimitaan.
     
  15. pelarus susion

    pelarus susion LYNX 600 RS e-tec

    Sama vika on mullakin, huomasin jo alkutalvesta että "vahvikepala" ratkennut. Lisäksi mulla on ratkeama vasemman etuiskarin yläpään ja ylätukivarren kiinnikkeiden "yhtymäkohdassa / alueella" Ikäänkuin iskari lähtenyt pakenemaan ylläpäästään ylös ja sisään. Repeämä jatkuu jonkin matkaa kuonehuoneeseen. Voin laittaa siitä kuvan kun on vaikeahko selittää sanoin.. Muutenkin Fusioni on nii kuin oma vaimo.. Kyyti on kyllä kovaa, mut arki raskasta... 8) Lähes AINA on edesä reissukohtainen remontti. lisäksi siniset muovit säpleinä monesta kohtaa :-[
     
  16. terace

    terace Well-Known Member

    Se ratkeama telatunnelin etupäässä voi kasvaa 40cm pituiseksi.
    jos ei korjaa tai vaihda runkoa niin se rungon kiertojäykkyys heikkenee ja repii rungon muista paikoista kappaleiksi.
    Takuu ei korvannu minulle, syyksi sanoivat että takuu raukeaa jos on ajettu patikossa. Nämä laitteet on tehty sivistyneeseen baana ajeluun.

    En ole omistanut mitään näin heikkoa kelkkaa enkä ikinä osta enää polarista huonon takuun vuoksi.

    Vahvike palat siirtää sen rasituksen eri paikkaan ja runko ratkeaa sitte muualta, sen ratkeaman päälle ei hyödytä laittaa niitä takuukorjaus paloja sillä ne on lian pieniä, saatiin kestämään tuo runko kun laitettiin kulmavahvikkeita telatunnelin joka kulmaan.
    Pituudet oli 40cm ja mallia L sivujen pituudet noin 15cm.

    Nämä vahvikkeet saatiin laitettua niin ei telatunneli enää eläny MUTTA etuiskarit alko hakeen yläpäässä uutta paikkaa ja repi runkoa aika ikävästi.

    Suunnittelu virhe rungon kiertojäykkyydessä saa parhaiten korjattua vaihtamalla kelkkaa ja mielellään merkkiä samalla.
     
  17. keilukka

    keilukka Polle talli

    Laittakaapas kuvia taudista ja lääkkeestä...

    Kiinnostaa varsinkin nuo terace:n vauriot :-\
    Vaikuttaa perin hassulta, mutta yleensähän voimat johtuu jonnekin jos toista paikkaa vahvistaa, ellei niitä saa laajemmalle alueelle. (amatöörin kommentti :-X, olen vain sähkösuunnittelija teollisuuteen)

    Ajattelin vain katsoa omaa runkoa, että miten se jakselee.
    Ajan säälimättömästi patikkoa jos vain jaksan... Odotan porsimisia ;D
     
  18. keilukka

    keilukka Polle talli

    Pakosarja halki, taitaa liittyä muutakin laittoa/vikaa kelkkaan... vai pelkästään materiaalivika?
     
  19. Jupa03

    Jupa03 ...xcr...

    Tämä taitaa olla yleinen paikka mistä susioni ratkeaa?! Mutta onko kenelläkään kokemusta sen korjaamisesta tai korjaamattajättämisestä.... Ratkiaako pahasti lisää vai pysyykö ennallaan? Kokemuksia kaivataan...
     
  20. Ruakkoni

    Ruakkoni New Member

    Kylläpä samat ongelmat ovat -08 IQ:ssa tallella. Itselläni on revennyt eturungon / telatunnelin kulmapalan ja etuiskarin yläpään lisäksi moottorin etupään kumityynyjen
    alta eturunko. Kysyin vaurioita takuuseen Brantilta (Mustaniemeltä), koska huoltopisteet eivät ottaneet itse asiaan mitään kantaa. Vastauksen arvaa varmasti kaikki:
    Luonnollisesti EI TAKUUSEEN, Suomessa Mustaniemen mukaan vaativat olosuhteet!  ;D ;D
    Tarkastakaapa omistanne eturunko myös moottorin kumityynyjen alueelta. Itse korjasin vauriot tigillä ja kulmapalan vahvistin alumiini levyllä. Kulma tuskin kestää vahvistuksen
    jälkeenkään, ainakaan edellisessä Fusionissa se ei kestänyt vahvistettunakaan. Eturungossa on suunnitteluvirhe ja siksi se ei kestä. Kulmissa on jatkuva jännitys
    (tulee ilmi hitsatessa) ja ilmeisesti sen takia repeää.
    Että tämmöistä Polaris laatua ja palvelua.... :mad:
     

Suosittele tätä sivua