Käyttökelpoinen vai ei?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä o-p-k, 8/5/16.

  1. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    [​IMG]


    [​IMG]

    Mitäs asiantuntijat mieltä? Sellaisenaan käyttöön, hoonausta ja käyttöön, vai järveen ja uusi? Itse olisin viimeisen vaihtoehdon kannalla, jos olis rajattomat käteisvarat.. mutta ei ole.

    Kiuas on rotax 453, ja laulanut kyllä ihan nätisti. Purin vain kun laitan uudet männät, mutta tälläinen sieltä löytyi. Jurmu ei hirveän syvä eikä terävä reunainen, mutta tuntuu sormeen selkeästi. Laimenee sylinterin yläreunaa kohti kyllä aika olemattomiin.
    Puristuksia en mitannut ennen purkua.
     
  2. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Vs: Käyttökelpoinen vai ei?

    Lisäkyssäri.. Sama mylly.
    Mikä aiheuttaa kyseisenlaisen ilmiön? Magneeton puoleinen mäntä on reunoilta syöpynyt, kun olis hiekkapuhallettu. Palotilassa samanlaisia jälkiä, mutta paljon vähemmän.
    Noin 40h ajettu männillä. Onko tuo ollut laihalla, onko liian tiukka puristusvälys..? Kyseisestä pytystä oli yksi hiilikuituläppä reunasta hajonnut, voiko se vaikuttaa asiaan?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Puristusvälystä en mitannut, mutta piston projection on 0,6 alapahvilla kytkimen puolella 2,31mm ja magneeton puolella 2,37mm. Voiko toinen kanki olla pidempi, taikka toinen pytty matalampi? Onhan tuossa ollut kovempi puristus, mutta onko tuolla kuuden satkun erolla mitään merkitystä?
    Toisenpuolen mäntä oli ihan "normaali"
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Käyttökelpoinen vai ei?

    Laihalla, "detonation" hakusana.
     
  4. Pasuuna

    Pasuuna Well-Known Member

    Vs: Käyttökelpoinen vai ei?

    Itse en kyllä asijantuntija ole,


    Jos tuo on toiminut vanhoilla männillä ok, voisi hyvinkin toimia uusilla. Pieni hoonaus ei varmaan pahitteeksi. Rikkoontunut läppä aiheuttaa kyllä kaasarin vajaatoimintaa kun kaasut virtaa eestaas, oma mopo kävi ihan miten sattuu kun läpän väliin oli tippunut pultti, joten suosittelen kokeilemaan ehjillä läpillä ja tarkkailemaan tulppien väriä reippaamman ajon jälkeen.
     
  5. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Vs: Käyttökelpoinen vai ei?

    Mikään moottoriasiantuntija en minäkään ole, mutta itse pistäisin hoonilla ja käyttöön vain.
     
  6. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Käyttökelpoinen vai ei?

    Mulla kyllä oli aina mäntää vaihtaessa vähän detojälkeä havaittavissa männissä 440:ssä. Käy sen verran limitillä että vähän jättää. Yhtään mäntää ei mennyt. Ehjiä pyttyjäkin pyörii aika halvalla myynnissä joten näin kesän alla priiman metsästäisin itse. Kyllä tuokin toimii en sitä epäile.
     

Suosittele tätä sivua