Karjalan Helmi

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä pollemies, 8/12/07.

  1. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    onko kokemuksia kyseisestä majoituspaikasta??

    olisi tarkoitus ensi helmikuussa lähteä kiteelle vkl ajamaan joten tarvitsisi semmoisen mökin jossa saunat jne... plussaa tietysti jos saisi samasta paikasta aamupalat niin ei tarvitsisi itse rueta mitään ylimääräistä kantamaan sinne...

    karjalan helmi vaikuttaisi ihan sopivalta hinta/laatu vai mitä mieltä??

    reittikin kun menee mökkien vierestä melkein..
     
  2. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Ihan asiallinen pyöröhirsi mökki missä oltiin,ei mikään viiden tähden hilttoni mut kelpas hienosti.Tolosenmäen Nesteeltä saa niitä reittikarttoja ja lupia.
    Muonitus oli muistaakseni sovittavissa .Jos tulee kelkkoihin ropleemia niin Koneveijarit jeesaa miestä mäessä.
     
  3. aisa

    aisa Member

    Itse olen ollut Kiteellä monena talvena ja joka kerta olen yöpynyt kiteen hovissa. hinta/laatu kohdallaan. Tarvittaessa pääsee saunomaan ja lisäksi löytyy varusteille kuivaushuone. Ruokakin on edukasta ja pirun hyvää. Reitille pääsee suoraan hotellin pihasta.
     
  4. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    tarkoittaako tuo kiteen hovi nyt pajarin hovia vai jotain muuta
     
  5. aisa

    aisa Member

    Tästä osoitteesta löytyy lisää tietoa. Itse voin suositella kyseistä paikkaa, varsinkin jos ei itse viitsi laitella aamupaloja tai muita ruokia.
    http://www.kiteenhovi.com/
     
  6. J.Toivanen

    J.Toivanen Well-Known Member

    tai menee abc:lle siihen naapuriin aamupalalle
     
  7. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    Joo, eikä maksa abc:llä montaa egee!
    Hotellissa pitäisi nauttia ilmainen aamiainen ja sitähän ei tosi kelkkamies suostu nauttimaan! ;D ;D
     
  8. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    missä olette säilyttäneet kelkkoja öiden yli ,, kärrissä vai ihan pihalla ???
     
  9. aisa

    aisa Member

    Hotellin pihalla on kelkat ollut eikä sen suhteen ole ollut mitään ongelmia.
     
  10. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Karjalan Helmessä palvelu pelaa, voin suositella!!
    Jos Hilttoniin haluaa, niin kannattaa jättää kelekat kotia.
     
  11. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    mites wsa saiko sieltä aamupalat kun ei jaksaisi vkl ruveta nyt mitään ruokia viemään

    entäs lounas ja muu ruokailu siella karjalan helmessä
     
  12. laser

    laser Well-Known Member

    Suosittelut paikasta myös minulta. Kelkkailijaystävällistä palvelua! Ruokailuista en osaa sanoa mitää, koska ne me hoidettiin mökillä itse ja ympäristön huoltamoilla.

    Lisäksi on pakko kehua Kiteen reittejä. Olivat erittäin hyvin hoidetut, merkatut ja kartatkin ajantasalla.
     
  13. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Meidän reissuilla on ollut tapana valmistaa omat kurmetit ja aamupalat... Mutta uskoisin, että ainakin ennakkotilauksesta tuolta saa myös apetta.
    Helmi on just passeli tukikohta to-su. Siinä ehtii sopivasti ajella ja baanat on hyvia ja vaihtelevia.
    Tuupovaara-Värtsilä lenkki kannattaa ehdottomasti pyöräyttää!
     
  14. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    kun meitä ei ole kuin 2 henkeä lähdössä niin riittäisi varmaan se pienin mökkikin jaa että te suosittelette helmeä..

    mites onks niiltä mökeiltä mite pitkä matka reiteille..

    ja eihän se nyt nii vaikee oo sinne aamupala tarpeet kuskata
     
  15. laser

    laser Well-Known Member

    Mökiltä pääsee suoraan jäällä olevalle reitille. Reittiluvat ostettiin viimeksi Helmestä. Sitten Tolosenmäen Nesteelle, tankki täyteen ja HANAA!

    Poliiseillekin tuntui kelkkailu maistuvan, pysäyttivät nimittäin meidät kolme kertaa kahden päivän aikana! Asiallisia polliiseja olivat ja ilman sakkoja selvittiin.
     
  16. pollemies

    pollemies Well-Known Member

    tulevan talven ajelu kohde todnäk siis kitee ja karjalan helmi majoituspaikkana
     
  17. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Good choice.
     
  18. pasii

    pasii Well-Known Member

    Tervehdys,
    nyt alkaa olla Kiteen seudun kelkkaurillakin lunta. Viimepäivinä sadellut mukavasti ja tulevalle viikolle ennustettu vielä lumisateita. Uria ei ole ajettu tampparilla, mutta osa pätkistä vedetty verkkolanalla. Nämä pätkät ovat jo hyvässä kunnossa ja tulevalla viikolla aikovat jatkaa urien tasauksia/tamppausta. Kiteen eteläpuolella Kesälahdella/Villalassa on vähemmän lunta, mutta kun lähdetään Tohmajärvelle ja kohti Tuupovaaraa, niin lunta on huomattavasti enemmän. 
    Tänään meillä oli KKMK:n talvitapahtuma, jossa oli mm. Koneveijareilta uutuus kelkkoja koeajossa. Kelkkakausi saatiin käyntiin ja urillakin oli jo mukavasti kelkkailijoita.
    ps. tulevalle viikonlopulle vielä mökkejä vapaana, tervetuloa Kiteelle kelkkailemaan  ;)

    T:pasi
     

Suosittele tätä sivua