lynx 670 tehot??

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä masa26, 9/11/06.

  1. masa26

    masa26 Member

    Kaveri ostamas -96 670ravea ja kyseli et onx siinä läppämylly vai kiertoluisti??Ja paljonkohan tehoja ed. mainituissa koneissa???? ???
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    kiertoluisti
     
  3. 250

    250 Well-Known Member

    muistelisin et oisko siinä 130 hepoa.. toivottavasti en hirveesti muista väärin... :)
     
  4. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Aika montaa eri lukemaa oon nähnyt ilmoitettavan, mutta oisko tossa se 120hv ja uudemmissa x malleissa sit se 130???
     
  5. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    Ensimmäisten 670:n tehot pyörii 106-115 hv tienoilla riippuen yksilöistä ja uudemmissa 120-130hv.
     
  6. miika

    miika lynx g-type 670

    mulla on 97 670 g type niin otteen mukaa noin 105 heppaa. oisko kellään tietoa kyseisen kelkan painosta ku mulla ottees lukee 330 kg, eihä se miten niin painava voi olla?
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

  8. masa26

    masa26 Member

    no niin,laitoin rotaxille mailia ja tuumasivat että 108,8heppaa,kelkka haettiin kaverille perjantaina ja stana lauantaina pukkas öljyt pakoputkeen,vissiin jotku stefat menny alakerrasta vai oisko ö.pumppu paskana???
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Kyllä se sitä ölppää sinne putkeen pukkaa, aika märkänä tahtoo olla joskus. Kannattaa toki tarkistaa seos ettei ihan mahottomia ime. Rotaxissahan on kans öljypumppu alipainemallia ja erillinen kait sen pitäs olla, en kyllä muista.. Korjatkaa jos olin väärässä. Mulla ainaki tahtoo kostua putken saumat, ainaki nyt sisäänajon aikana ko käytin muutaman prosentin öljyseosta tuorevoitelun lisäksi.
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Alipainemalli ??? ??? ???
    Kyllä siellä on ihan mekaaninen pumppu.
     
  11. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Eli mekaaninen pumppu, menny sekasin ko just olin kattonu tuota yömahan letkuhemmettiä!(siinäkin on mekaaninen pumppu :eek:) ;D Melkeen ko normi riisikupin kaasarimallin alipainehemmetti.. ;D MUTTA, tuskin se kuiten putkeen tavaraa "työntää", sehän se pointtina oli, vai oliko se yhteydessä tuohon kampuran keskiakseliin ja tätä kautta tuuppais öljyä laakereille ja kampikammioon jne. ko eikös nuissa ollu erillinen voitelu sille akselille ja sinne piti toisinaan sitä rasvaa tuupata. Vai oonkhan mie kattonu vain jotain rallimalleja..
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kampuran keskilaakereille tulee säiliöstä oma ölppäletku ja pumppu työntää öljyn imupuolelle ennen kiertoluistia.
     
  13. masa26

    masa26 Member

    no niin,elikkä kelkka ostettiin pe ja öljysäiliö oli melkein tyhjä ja laitettiin se täyteen(vetääkö se jtn. 2litraa),lauantaina kaveri ajo muutaman kilsan,nosti lämpöjä ja sammutettiin ja ruvettiin ihmetteleen et mikä v..tu tähän nyt tuli?öljysäiliö oli tyhjä ja putkesta kaadettiin maagisesti kadonneet pari litraa öljyä!!!
     
  14. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Tainnu vähän savuta? ;D

    Mites on, pääseekö noissa öljyä muualta kulkeen noin reipasta tahtia läpi ku tuolta kampuran keskistefojen välistä? Siis jos horot stefat.
     
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    ei se maha muualta pystyä noin reilusti holvata.. Mutta kai ton nyt käynnissäkin huomaa jos muutamalla kilsalla puhaltaa 2 litraa öljyä putkeen?!
     
  16. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Joop, eli varmaan on savuttanu, hieman.. Eli kone auki ja stefaa vaihtoon. Eikös nuita keskiakseleita ole joissain rasvailtu erikseen eli sen letkun kautta tuupataan sillon tällön ölppää tai rasvaa keskiakselille? Miksi se ois poistettu käytöstä, juurikin nuiden keskimmäisten stefojen takia vai onko jotain järkevää selitystä kellään?
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    wrong.

    Tuoreöljy siis lojuu sielä kampuran välissä. Jos voitelujärjestelmä otetaan pois käytöstä, pitää keskiakselin blugit yhistään letkullä (ylä ja alatulo). Esim 440:ssä (454) on erillinen pikkusäiliö just tätä keskiakselin voitelua vasten (vesipumppu+kiertoluisti) johon voi lisätä öljyä jos jostain syystä pääsee lirut katoaan johonki. Rossihommissa porukalla oli pelkkä letku yhistämässä lohkosta tulevat putkenpätkät.
     
  18. masa26

    masa26 Member

    eli ajos ei kuulemma savuttanu norm. enempää,kaveri oli sammuttanu kelkan ja n30min päästä ruvennu nykiin käyntiin ni jäi naru käteen,eikä lähteny millää tulille,kärryyn ja talliin,siellä huomattiin ed. mainitut viat!!!! :eek:
     
  19. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Eli siis niinku Hemmo sano ja minä ymmärsin niin se valuu suoraan keskiakselille se öljy säiliöstä ja siitä sitten pumpulle, mutta samalla siis huilaa niiden risojen stefojen? läpi kampikammioon. Mutta että ei ajossa huomannu ja 30min oli tyhjänä säiliö. Aika outoa kyllä. Luulis tuolla vauhdilla jo vähän käyntiin vaikuttavan ja savuttavan.
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Säiliöstä menee keskilaakereille omat ölppä letkut ja pumpulle menee vielä oma letku.
     

Suosittele tätä sivua