Lynx Safari 400

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä willson, 2/3/09.

  1. willson

    willson Well-Known Member

    Olisin kiinnostunut seuraavasta kelkasta. Te kokeneet kertokaa kaikki mitä tiedätte. Millainen on tuo jousituspuoli? Kiihtyykö helposti tuohon yleiseen 80km/h nopeuteen? Meneekö kovempaakin? Miten hyvin kulkee reitillä, ummella? Jaksaako millaisia kuormia vetää? Oletteko koskaan pikkasen virittänyt konetta, jotta, esim. kiihtyvyys parantuisi? Mitkä on huonot ja hyvät puolet? Oletteko tehnyt mitään paranteluja, poistoja, lisäyksiä? Paljon kuluttaa sataselle? Onko yhtään huono ostos? Mitä mieltä olette näistä viimeisistä malleista (04-06)? Kertokaa ihmeessä kokemuksia.
     
  2. MX Z

    MX Z Lynx rave 800H.O

    No alotteija vastaa joihinkin, kun itellä on kyseinen härveli (-01). Jos et mitään kovin pirtsakkaa kelkkaa tarvi ja et paljoa ihan umpihangessa aja, niin tämä kelkka on ihan hyvä sitten. Oon kumminkin hyppyjä ottanut sillä melko paljon ja hyvin on mennyt. ;) Parhaillaan 9m loikkaa ja nyt kun oma kelkka ainakin on melko loppuun käskitelty kilometrien ja liiallisen leikin takia, niin jousitus ei mitään parasta ole. Uudesta ei tietoa. Ummella ei tahdo kulkea hyvin, mutta kyllä sillä jonkun matkaa voi ajella ja ainaskin kun vauhdilla tulee. Sitten taas reitillä tai joella ajaa polettua jälkeä, niin itellä se kiihtyy melko nopeasti 80km/h, mutta kerran on tullut ajettua 120km/h ja kaasua oli vielä vähän. En kumminkaan tohi tuolla kokeilla kaasu pohjassa, kun kampiakseli huutaa hoosiannaa sen jälkeen. :) Pitäs kohta kolmannen kerran männät vaihtaa, kun kilometrit loikkii reilusti yli 20000 ja se alkaa hörskyttämään kun vanha volvo. Ite en ainakaan tykkää tuolla ajaa kaks päällä, kun voima loppuu melko äkkiä ainakin hangessa. Kovemmalla maalla on tullut vejettyä ~300kg perässä (leveä muovialusta), niin se tulee vielä hyvin. Isommasta kuormasta ei tietoa.

    Jos tarvit kelkkaa reitille tai ihan jokijäälle, niin on se ihan hyvä siihen hommaan ja on se luja kampe.
     
  3. aru

    aru Member

    Vs: Lynx Safari 400

    minulla -05 safari ja jos reitti kelkkaa haet niin huippu peli siihen hommaan, mutta umpisessa ei paras mahdollinen mutta liikkuu se sieläkin. safari syö n.20 litraa riippuen tietenki ajotyylistä. itse olen ajatellut vaihtaa kaasarin kurkut, kun nehän on vakiona kuristetut mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
     

Suosittele tätä sivua