Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä osku81, 1/11/13.

  1. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Eli oon vaihtamassa kelkkaa ja aattelin sijoittaa uudempaan 2000-3000€ hinta haarukka. Nykyinen Lynxi ultra 467 95.
    Oon katellu Polaris 500-600 xc Variable exhaust system 2002-2003 ja kaikkia muitakin mutta polle jotenkin vetää puoleensa.
    Eli onko Pollesta mihinkään muihin verrattuna tuossa hintaluokassa.
    Kelkka tulis ihan reittiajoon eli ei temppuilu hommiin :D Ja täällä päin ei ihan tasasta baanaa ole et joustojakin tarvii alustasta :)

    Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
     
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Osta evo lynksi. Luja perusrakenne ja vanhanliiton peliksi hyvä ajettavuus. Toki se pollekin varmaan ok mutta mulla ei kokemusta semmosesta.
     
  3. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Tarkotatko Lynx Enduroo? Niissä näyttäisi olevan takana aikas vähän jousto varaa vai hämääkö kuvat sitten niin paljon?
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Sitäpä hyvinkin. Joustoja löytyy varmasti sen mitä muissakin ikäisissään. Sen alustan toiminta on vähintäänkin yhtä tärkeää kuin joustovara.

    Varmaankin kaikista tuon hinta/ikäluokan vehkeistä löytyy paljon juttua foorumilta. Kannattaa tutustua, vältyt monelta murheelta ja yllätykseltä kun tutkit näitä.
     
  5. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    2000€ hintaluokassa tuo enduro on ok mutta toisaalta muutama satanen lisää ja saa nykyaikaisen ajoasennon
    http://www.nettimoto.com/polaris/fusion/1598250
    Tuossa yksilössä näyttäis olevan päivitetty tuoreempaa ohjaustakin -> käytännössä sama kuin IQ pollet eri muoveilla
     
  6. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Täytyy tutkailla kaikkia vaihtoehtoja ja lueskella.
    Kuinka iso vaikutus esim reittiajossa on tuolla uudemmalla ajoasennolla?
     
  7. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Kovastihan nuo tuunaajaterot asentelee korkeampia penkkejä nuihin linttoihin, tosin laittaa ne apinakiikkujakin joka ei ainakaan paranna reittiajoa ;D

    Meillä on ollut edruro 500 spessu -01 ja iq 600 -07. Onhan se uudempi helpompi ajaa mutta toisaalta se enduro voi olla sikapatikossa nopeampi
     
  8. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Hah ;D

    Aattelin että jos hakis tohon entiseen kelkkaan verrattuna kohtuullisesti parannusta.
    Kun ei noilla rahoilla mitään älyttömiä saa mitä ajattelin laittaa.
    Onhan tuo Enduro Special ihan hyvän näkönen kelkka :)

    Olisko tuommosesta mihinkään?
    http://www.nettimoto.com/lynx/enduro/1593498

    Laittakaahan Polle miehetkin/naiset viestiä että saa vertailua aikaseks :)
     
  9. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Tommosta pollea kävin kattomassa ja koe istumassa, pollen penkki oli ainaki enemmän hanurista ku enduro lynkerön minkä sitten ostin.. sohva pois ja uudempi penkki jossei sohvalla mitää tee..

    videoita ku kattonu nii kelkan penkkihän on ihan turha muutenki.. ;D

    itse en osaa sano mitään kun enduron vasta pari kk:tta sitten ostin ja vasta huoltanu kuntoon ja savutellu pihalla..
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eikä se korkeampi penkki tee siitä kelkan ajogeometriasta nykyaikaista. Koko kelkan mitoitus on erillainen näissä uudempi runkoisissa.
     
  11. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Joo,ei niissä videoissa paljoo istuta ;D

    Tietääkö kukaan paljonko 500 ja 600 Endurossa on heppoja?
    Ja sit taas paljonko Polle 500-600 XC:ssä?

    Ja kumpi on ketterämpi ja kevyempi kelkka?
    Näyttäis kuvista päätellen Enduro olevan kevyempi.
     
  12. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Catiska,oon kans aatellu et se menee just noin.
    Oon kuullu et vanhoihin kelkkohin on tehty virityksiä että saa joustovaroja taakse ja penkkiä fiksattu ja
    sit kelkasta tullu kiikkerä ajaa eli ei mitään hyötyä.
     
  13. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Viissatasissa alle sata. Kusiaisissa aavistus enemmän ja reilusti parempi tehoalue.

    Tuon ikäisistä kuussatasista muistikuvia että lynkerössä ja skiitossa tasainen ja helppo moottori joka käytössä vielä reilusti uudemmissakin. Pollessa potkua hieman enemmän. Catissa kiukkua oikeinkin hyvin mutta ylävireinen. Jammut taitaa olla triplejä, raskaampia ajaa mutta ei hajoa millään.
     
  14. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    500:ssa 90hv, 600 joko 105 tai 115hv. 105hv kone parempi kuin 115hv motti.
     
  15. repeat

    repeat Kitty Cat

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Jos pelkäät 500:sta Lynxiä tehottomaksi, niin se on mielestäni ihan turhaa. Itsellä oli aikanaan 500 Enduro Special (tosin G-type). Samaa tahtia sillä päästeli reitillä 700 Yamahoiden kanssa, tiedä sitten johtuiko se kelkkojen alusta eroista vai sarvien ja penkin välistä ;) 600-kuutioinen moottori tosin tuo mukanaan lisää tehoa ja sitä myöten hauskuuskerroin kasvaa.

    Itselle jos kattelisin tuon hintaluokan kelkkaa, kääntyisi valintani Lynxiin. Tämä jo siksikin kun varaosia nuihin löytyy joka kylältä käytettyinä, eikä uudetkaan osta nyt ihan hunajaa maksa.
     
  16. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Miten noi 600ten 105 ja 115hp koneet eroaa toisistaan? miten toinen parempi..?
     
  17. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    se 105hv SS kone on pieniruokasempi ja lujempi. Lisäksi vähän halvempi korjattava.
    Ainoa kaasarilla ruokittu 600 kuutioinen jolla olen päässyt 17,2l/100km kulutukseen reippaassa reittiajossa.
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Ja tehokkaampi on H.O kone. Tais enduroon tulla tarjolle -03 tai -02.
     
  19. Kimbe81

    Kimbe81 Lynx Rave RC600sdi 06vm "pps edition"

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Uudempi enduro, toki puhallin. http://www.nettimoto.com/lynx/rave/1598029

    Joku polaris, siistin näköinen. http://www.nettimoto.com/polaris/600-edge-variable-exhaust-system/1599121


    Skiidoo mxz, karhia matto, tehty huoltoakin. http://www.nettimoto.com/polaris/600-edge-variable-exhaust-system/1599121
     
  20. osku81

    osku81 Polaris xc 500 edge

    Vs: Mikä kelkka kannattaisi ostaa???

    Vaikkuttaisi että 500 riittää mulle mut jos vastaan tulee hyvä 600 niin ei siitä tietenkään mitään haittaa ole :D

    Joo,olen katellu juuri tuota mustaa Pollee et on siisti mut hinta kova,kun tästä "läheltä" meni just nenän
    edestä 2000€ vastaava.
    Kuvien perusteella ainakin oli yhtä siisti.

    Täällä päin kun käy marmoritiskiltä hakee Lynxiin osia niin saa olla tosi paksu lompakko.
     

Suosittele tätä sivua