Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä juhispahis, 17/5/08.

  1. Harri.T

    Harri.T lynx

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Onko rata sitten perjantaista eteenpäin auki normaalisti?
    Mistä nuo aukioloajat näkee? Löysin googlella vain 2011 aikataulut.
     
  2. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Eikö radan pitäs olla ihan hyvä, kuulin ainaki että kiviä olis poistettu monta rekallista. Hyvä siis kunnonpuolesta, muutenhan se on jostain 60 luvulta koko rata. kaipais täydellistä uudistusta, tuplia triploja jne.... Enemmänkin siis teknillisyyttä rataan.

    En tiedä nykystä hintaa? ennen tais olla 50€ nyt varmaan tullu puolet lisää haha. =D
    Kismittää myös tuo avaimen haku porttiin systeemin. Enkö mie saa avainta kun käytän itse rakentamaa hyppypaikkaa jossa ei ollut kuin puita ennen, pitääkö minun maksaa ratamaksu avaimen vuoksi vaikken rataa edes käytä.

    kyselisin näitä toki tuolla romkin foorumilla kun tein tunnukset sinne yli 2 viikkoa sitten, no eipä paljon tunnukset toimi, pitää ottaa radalla raatia, mitä näisä montaa sivua juttelemaan, kun ne voi puida läpi yhdellä näkemisellä.

    En mie tuosta suzukista jaksa enään rupatella, mulle se on alitehonen, tai sitten sen moottorin luonne on vain semmonen. Parhaiten sen huomaa vaikka hietavaarassa kun testaa miten se niihin mäkiin hyytyy.. ja hyytyyhän se.. Olen ajanut 07 ja 06 vuoden suzukeilla molemmissa oli tehoputki, mutta ei se mitään pelasta. Tehoputket muutenki rahan hukkaan heittoa 2t peleissä.

    Tule sie Janne kokkeileen kun sama suzuki ollaan omistettu.
     
  3. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    autokisat onkin lauantaina! Sunnuntaina voi ajaa jo


    normi aikataulu -> http://www.oulunmoottorikerho.com/radat.html
     
  4. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Eli ei ajohommia ennen sunnuntaita? Pitkät ne on teilläkin nuo ajotauot toisten lajien johdosta.
     
  5. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    torstaina savocup keiteleellä , ja lauantaiksi ruotsiin bodeniin päristelemään jos lupa irtoaa :eek:
    ja paikalliset menee ajamaan raaheen niin saa hien pintaan.
    torstaisin muutenkin porukka raahessa niin ajetaan kimpassa yhteislähtöä tai lähdetään puomilta yhtä aikaa ;-)
     
  6. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista


    tuolla myydään osiossa olis sulle sellanen Suiza joka ei noita hyytymistuomioita ole vielä tähän päivään isoiltakaan pojilta saanu/ vain kehuja, vaik ei o ko 4v, laatikollakaan... Osta pois ni pitäs riittää voimaa...
     
  7. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    mulla on hyvä pyörä itselläkin, enkä mie nuista nelareista perusta.
    Vuosimalli sinänsä kyllä hyvä, kun taitaa olla niitä ekoja suzukin nelareita jotka kestää ajamista. Mutta jos minun nyt ihan pakko olis suzukilla ajaa niin ostasin suzuki pv 50cc " se ainoa oikea suzuki "
     
  8. team_mb

    team_mb Guest

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    En muualta osaa oikein kysyä...
    Mikä vikana, kun kaasuttimen pohjasta päästä bensat?
    [​IMG]
     
  9. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista


    Luultavasti roskaa ja kohot on jumissa. Avaa kaasari, puhdista se hyvin paineilmalla ja tarkista että kohot toimivat oikein.
     
  10. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Äläkkä ottako kovin tosissaan näitä mun juttuja, kyllä sillä suzukilla ajaa siinä missä muillaki. itselle se ei vaan sopinut.
    Muut merkit ovat kuitenkin kehittäneet 2t pyöriä vaikka nelari tulikin suosituimmaksi pyöräksi myynnin kannalta. Suzukilla 2t kehitys hiipui vissiin jo aikalailla tuonne 2000 luvun alkuun? Toki on tullut muutokisa varmasti mutta tuskin mitään suurta kuitenkaan. Tarkoitan lähinnä jousitusta ja moottoria. Varsinki jousitus kuitenki on se millä ajetaan. vaikka sulla olis 100hp niin hukkaan ne menee jos alusta ei pelaa.

    itse vuosia vuosia sitten tilailin tehoputkea ja muuta linglingiä, eikä oikeen ollu hajuakaan jousituksesta.
    nyt perehtynyt motocrosspyörän jousitukseen aika mukavasti. Laittanu sagin kohilleen, oikeat jouset sekä pyörän balanssiin.
    hallittavuus 100 kertaa parempi. Sekä pyörän manuaalin omistaminen on aika tärkeä, varsinkin harrastelijalle. Sieltä löytyy hyvät vinkit, sekä kerrotaan tarkalleen mitä mikäkin vaikuttaa ja mihin.

    Kun pyörää painaa keskeltä niin sen tulisi joustaa edestä, sekä takaa. ( perus nyrkkisääntö )

    Nyt olisikin kiva tietää monellako pyörä on takapainoinen? =)
     
  11. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Niin onkos tuo rata perjantaina mopo käyttöön vapaana? :p
     
  12. team_mb

    team_mb Guest

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Niihä se häätyy. Sisäänajamaan en voi täällä(asun kaupungissa) ja kilvetön vehe et menee lähemmäs heinäkuuta et saa sisään ajettua. Sais sillain et lähtee käyntiin ja tekniikka pelaa niin laittaa tallin nurkalle ja vie sodikseen kesällä.
     
  13. samu88

    samu88 rm-z 450

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Onkos porukat kuinka nopeesti pyörän selkään hypänneet välilevyn pullistuman parantumisen jälkeen? Tai siis kuinka nopeasti sen jälkeen kun ei enää kipeä ole.?
     
  14. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Jos sitä prolapsia ei leikattu, niin ite lähtisin ajamaan heti kun itsestä tuntuu siltä ja ilman kipulääkkeitä pärjää. Rauhallista ajoa silleen, että aina on vähintään yksi rengas maapallossa kiinni ;D. Tuntuu tyhmältä senkus turrailla, mutta aivan mahtava keino saada liikkuvuutta ruotoon. Itellä meni vähän pidemmän kaavan kautta tuo selkäoperaatio, mutta pyörällä sain ihan selkeästi parempia tuloksia kuin sakraalipuudutuksilla, kipulääkkeillä, kipukynnystä alentavilla lääkkeillä tai fysioterapialla. Ihan tarkkoja jos ollaan niin tuohon pyöräkokeiluun sain siunauksen fysioterapeutilta, joka kehoitti hankkimaan kuntopyörän. Siinä tuumasin, että mulla onkin 250 2t kuntopyörä jo valmiina tallissa :-X

    Sattui hyvä tuuri siinämielessä, että tämä fysioterapeutti oli itse muuan vauhtilajin harrastajatar, eikä heti tyrmännyt tietämättömyyttään koko ajatusta. Vannotti vain, että mitään hyppyjä ja kikkailuita ei kannata edes kokeilla. Pyörän kanssa ei tule samalla lailla teräviä iskuja selkään kuin vaikka kelkan kanssa ja selkään tulee luontojaan paljon sivuttaisliikettä, joka minun tapauksessani avasi selän liikeradan likipitäen entiselleen. Ja vaikka liike aiheutti alkuun aika karua kipua, niin pyörän kanssa on kuitenkin hyvämieli ja pahamieli vastakkain, että tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä kuin olla köytettynä johonkin venytyspenkkiin. Samalla lailla oli kummankin käsittelyn jälkeen seuraavana päivänä kuitenkin olo niinkuin olis jääny rekan alle ;D

    Nytkin on pyörä ja kelkat pihassa, omilla jaloilla kävellään ja ilman kipulääkkeitä pärjätään vaikka minun tapauksessa kyse on loppuelämän vaivasta. Ainoa mikä on ollut vähän hankalaa oppia on se, että rajoitin toiminnalle on jossain muualla kuin pääkopassa. Selkä sanelee säännöt ja niiden mukaan on mentävä. Pappakerhoon menin toisinsanoen ihan heittämällä, mutta lajista en luovu. Ei muuta ku hyppäät pyörän selkään maltat ottaa ihan rauhassa. Ite sinä parhaiten tunnet mikä sille selälle on hyväksi, eikä siihen kukaan mitään sääntöjä voi sanella ;) Minun tapauksessa tämä on toiminut, mutta ei tietysti sovi kaikille. Pääasia on ottaa oikea asenne http://www.youtube.com/watch?v=4Ii_xkwM0Jo
     
  15. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    [​IMG]

    Loppuu se alastuloon sihtailu nyt. Voi huoletta heittää pyörää kallelleen jo rampilla. Vielä jos hyppää joku ohi, niin voi siirtyä golffiin. Siellä on kentillä leveyttä ja mittaa. =)

    Iso Kiitos konemies Jannelle. :)

    iso on muutos. haha =)

    [​IMG]
     
  16. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Älä postaile tänne nuita kuvia ku kohta on itekki pakko ramppi rakentaa! :D Isoon multakasaan joudun nyt kuiteski vielä tyytymään. :)
     
  17. Muksu

    Muksu Pärrääjä

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Ihailtavaa toimintaa Viablelta ja muulta porukalta. Muutama vuos sitten lenkillä tuliki ihmeteltyä tuota ramppia&alastuloa ja on kyllä olosuhteet parantunu huomattavasti. Yllättäen alkanu crossimopot kiinnostamaan pitkästä aikaa... ;D
     
  18. DSP

    DSP dragon

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Löytyhän ne ennen ja jälkeen kuvat. :) perhana ku ei vain päässy kasaamaan aivan ylhäältä asti. Eikä siellä ollu konemiestä vaan kone ja mies :)
     
  19. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    minkämerkkinen vehje kannattaisi ostaa.kuutioita n.125 ja hintaki pitäs olla aika halpa.
     
  20. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Siitä! 8) http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1295638
     

Suosittele tätä sivua