MUONION kelkkailijat

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä T-Cat, 3/3/07.

  1. kelkka700

    kelkka700 Guest

    tuohon reittien hoitoon saattaa ensitalvena tulla muutos jos kaikki menee hyvin,olen useamman vuoden surannut tätä reittien surkeaa huoltamista joka ei ole koskaan pelannut ja se on karsinut paljon meitä kelkka ihmisiä.
    Kun täällä panostetaan vain ja ainoastaan hiihtoon ja koira valjakko hommiin,välillä tuntuu kyllä siltä että kelkkailijoita pidetään vain melu ja saaste haittana.
    Täällä ei tajuta sitä hommaa että kun tuo lumiraja alkaa näköjään vuosi vuodelta nousemaan ylemmäksi niin täällä pitäisi alkaa panostamaan enemmän kelkkailuun,
    koska tämä perä alkaa olemaan semmoinen että tämä saattaa olla ainoita paikkoja 10-20vuoden päästä jossa on enään lunta ja yhtälailla kelkkailijakin tuo rahan tänne kuin joku suksi mies ja varmaan olisi enemmänkin kelkkailijoita täällä jos vain reitit olis paremmassa kunnossa.VAI ONKO JOKU ERI MIELTÄ ;D
     
  2. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    ^Olen eri mieltä. Hieman ;D Olen nimittäin itse kilpa"suksija" ja näitten olosuhteitten takia Muonioon tulin :) Totta kai pidän kelkkailusta, mutta se on minulle harrastus ja molempiin tulee mielestäni kunnan panostaa. Ja ei voi kyllä hiihtoreittien kunnosta moittia kelkkareitit kyllä vaatii hoitoa sen olen huomannut, mutta ei kuitenkaan vähätellä sitä hiihtoa ;)
     
  3. kelkka700

    kelkka700 Guest

    saapiihan sitä eri mieltä olla mutta oikeasti alkaa vituttamaan nuo viher piipertäjät jotka valittaa kelkkailusta.
    Minulla ei hiihtäjiä vastaan ole mitään sanomista ja kunnan rahat menee ainoastaan vain hiihdon panostamiseen joka on ihan hyvä mutta pitäis ajatella muitakin :mad:
    ja ladut on hyvässä kunnossa kun olen niitä hoitanut aika monta vuotta ;D
     
  4. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Joo hyvähän se on ku hiihtoon panostetaan ja eihän sitä muuten tuota "Muonion hiihtolukiota" mainosteta Itse en vielä kovin suurella alueella ole kunnassa liikkunut joten tarkempi tieto reittien kunnosta on vielä epäselvä... Mut ei se kyllä hyväkään pelkkää patikkoa esim. Summitilla vetää :-X
    No, jos latuja vedät tampparilla niin "eksy" ladulta ja aja Muonion kunnan kelkkareitit samalla ;D
     
  5. znood

    znood Guest

    su-ma yönä olis tarkoitus liikahtaa mean koululle..
    åpel+3 kelkkaa pitäs saada liikutettua tampere-muonio akselilla .. musta f5, vihreä zr500 ja punainen rx-1 yammu liikahtaa sinnepäin


    ajoseuraa emme juurikaan nyt kaipaa, mutta kahvi/lounas/saunaseuraa kyllä, eli tulkaahan hihasta vetäsemään jos näette !
     
  6. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Kuinka kauan oletta ja missä kortteeraatta (majotutta)?
     
  7. pa2001

    pa2001 AC F5 -03 / Lynx racing 440

    Viikonverran olis tarkotus olla.

    Majottuminen tapahtuu mean koululla ylimuoniossa niinkun znood sano!  ;D

    Pätkiä upotetaan huolella.. ::)
     
  8. kelkka700

    kelkka700 Guest

    olipa eilen mukava vetää tuolla metsässä jäin aika hyvin kiinnikkin meni hihna ja telasta lähti lappuja,oli hiukan jyrkkä nousu ja väärässä paikassa kaasua liikaa niin siihen sitten jäätiin ja pahasti oli vielä vanha kelo honka telan alla....
     
  9. puuecco

    puuecco RX-1 Warrior GT MCX, Lynx 700 super touring

    Mites liikkeellä porukkaa 4-5.4 välillä kallo-muonio?
    Ajattelin ajella eestaas hissukseen, mitens reittien kunto?
    Liekö sitä konetta vieläkään saatu kuntoon? ;)
     
  10. kelkka700

    kelkka700 Guest

    ei varmaan ole kunnossa kun reitillä tulee vastaan jo xxl kuplawolkkarin kokoisia patteja....
     
  11. znood

    znood Guest

    Nonii, takas etelässä...

    muonion baanat oli ihan hyvät, ei suhteessa odotuksiin nähden hirveästi pattia
    muonio-levi lanattiin ennen meitä viime tiistaina :) nyt tosin jo sikapatilla taas
    joen jäällä ei vielä ollu vettä
    lunta oli melkein liikaakin pätkäkelkoille
    ilmat oli mainiot
    ja vehkeet säily ehjänä
    1110km / 5 päivää

    :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  12. pa2001

    pa2001 AC F5 -03 / Lynx racing 440

    Juu.. Hienoa oli!
    Kelit oli mitä mainioimmat!

    Kiitokset WSA:lle jälki-istunnoista! ;D
     
  13. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Ja taas bongannu teitäkään :p
     
  14. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Hui hai!!! Olipas taas lystiä hujuutella kunnon lumilla. + aurinko paistoi joka päivä!!!
    Kilpisjärvi bongattu. Kelekkoja yritettiin upottaa... huonoin tuloksin. Znoodi, sie et vaan osaa ajaa... ;D ;D
    Jälki istuntoa oli joka ilta, muistaakseni.
     
  15. Valametti

    Valametti Member

    Uskaltasko kukhaan povata vieläkö viikolla 17 vois Muonio-Enontekiö akselilla kelkkailla? Mihin saakka edellisinä vuosina kelit on piisannu ja miltä nyt vaikuttaa?
     
  16. jipozu

    jipozu nytro mcexpress

    Uskoisin että pääsee, jos ny tulis pikku pakkasjakso. Tosin saattaa joutua hieman vesiurheilemaan (ei kannate ottaa rekeä perään) ;D
     
  17. Valametti

    Valametti Member

    Just tehimä päätös, että otama varmanpäälle ja polkastaan samoilla tulilla Kilpisjärvelle....
    Reki jätetään kuitenki mökille ;D
    Elikkä kilpi kutsuu 24-27.4 8)
     
  18. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Tosi hyvässä iskussa oli osa reiteistä ku lana oli vasta käyny :)
    Luntakin riitti joten ajokausi jatkuu vielä pitkään...
     
  19. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Noniin nosteellaans tätäkin topicia pitkästä aikaa!

    Mikä se on Muoniossa tilanne tälle talvelle? Onko etelästä taas porukkaa tulossa kelkkailemaan kunnon puutereille? Ja onko lisää paikallisia käyttäjiä rekisteröitynyt?
     
  20. znood

    znood Guest

    On luultavasti, mutta jäät sais merkata heti kun ne kestää, eli vähän aikasemmin ettei jouluna/ennen tarvi arpoa jääkö kelkka/mies jokeen mikäli ei tunne paikkoja.

    Viimeeks arvottiin pitkin jotain utkujoen rantoja kun piti ylimuonioon löytää pimeellä(ei tajuttu ajaa siitä joensuun yli sinne muonionjoen varteen kun tuuli oli vieny jäljet siltäkohtaa).
     

Suosittele tätä sivua