Ockelbo

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 18/1/06.

  1. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    No niin, laitetaanpas tänne turinaa okkeleista.
    Itellä kiinnostais lähinnä poro-okkeli. Kokemuksia?
    Laittakaahan kuvia joilla vain suinki on!
     
  2. catti

    catti Member

    Mulla on tuossa työn alla Trioman. Vähän kasaaminen kesken vielä että saapi ajokuntoon ja ensi kesänä olisi tarkoitus se maalata.

    Porokin oli tuossa nurkissa mutta taisipa pojat sen johonki hävittää hiljattain, 6000 on osina, siitä otamma tarvittavat Triomaan...

    On tuossa kylällä yhellä hepulla Poro ajossa ni voishan siitä käydä vaik kuvan nappaamassaki, on aika söpö se kuomu kun vielä sitä vanhempaa mallia....
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Damned kun on tuo skanneri rikki. Ockelbo 4000 vm. 86 palveli talossa abt. 6000km.
    Kyllä oli Rotax 377 varma peli. Missähän olet... :'(
     
  4. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Onko joskus ollu sellanen kuin Ockelbo Laser tai jotain."sportti" elikkäs pätkä ja silleen! Kone tais olla joku kohler ??? ???
    Kuvia kehiin jos löytyy
     
  5. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    [​IMG]

    Tuommoinen kaunokainen jostain 70-luvulta olisi myynnissä. Joko kokonaisena (ilman penkkiä, kytkintä ja kaasaria) tai sitten osina.
    KTS. Myydään osia-palsta

    [​IMG]
     
  6. HasseB

    HasseB Guest

    Omat ikivanhat kokemukset Ockelbo porosta on että melko kiikkerä ja hieman vaikea ohjata, eli kuskin pitää harjoitella. Mutta muuten hyvä ummessa. Ei mikään raaseri!
     
  7. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Jep,

    Laser oli okkelin urheilumalli. Sitä taidettiin tehä vain parina vuotena. Kone oli muistaakseni Rotax, en tosin ole varma.
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Olen myös ko. "sportilla" ajanut, minun mieleen on kyllä jäänyt Kohlerin 40 hp kone?
     
  9. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ockelbo Laser ei siis ole Okkelin tekemä kelkka, vaan amerikkalainen Rupp Magnum 440, joka tuotiin eurooppaan Okkelin nimellä. Koneena siinä oli Kohlerin 440 ajoviimajäähdytteinen mylly...
     
  10. Puppe

    Puppe BackyardKing

  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Eikus perkele, niin oliki. Ja tuo Rupp tuotiin jollain muulla nimellä. Olikohan se Ockelbo Magnum. Piippolan Pauli ajoi kuitenkin 70-luvulla kilpaa Okkelilla joka oli siis Rupp.
     
  12. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

  13. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Oikein mä muistin, serkkupojalla oli tollanen Laser joskus vuonna miekka ja kypärä.
    Minä olin jotain 7 vuotias, ja pikkupojasta tuo näytti ihan uskomattomalta laitteelta... ;D

    Saattas vieläki se Laserin raato löytyä jostain... täytyypä kysellä!!
     
  14. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Entäs "asiantuntijalle"?
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Meillä oli joskus kotona 3500:nen okkeli, eli sama mitä tuo 4500 mutta 253 moottorilla. Tuon mallin okkeli on aika epävakaa ajettava, eli leveät suksimuovit on hankintalistalla nro1. Muista tarkistaa telan kunto, sillä okkelin telat alkaa olla aika harvinaisia.

    Toi okkelin ohjekirja on muuten aika legegndaarinen, hiton hyvillä piirroskuvilla mm. selitetty ettei saa ajaa humalassa ;D
     
  16. kelekkailija

    kelekkailija Ee oo!

    Jep, mulla oli kans joskus 3500 Okkeli ja oli melko "peto" kelkaks! ;D ::) Meni hyvin hangessa ja pysty ajamaan vaikka sulalla maalla(rullatelasto)... Alusta ei aina kestäny "räppäilyä", mut tuo Rotaksi oli kyllä varma mylly ::) Vieläkin ajossa yhellä hepulla ja ajettu varmaan ainakin 30 000km :eek:
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Meilla alusta korkkas muistaakseni ekana talvena. Alustan taitoksesta murtu se "kolmio". Meidänki okkeli näki kesämaata kummasti, parina kesänä se hoiti mönkkärin hommia ku vietiin mökkitarpeita kairaan. Kone ei mellä kestänyt, mulla tuli männänhelma lohkosta läpi. 253:sen jälkeen meidän okkeliin asennettiin 377 joka oli pois entisestä kilpalkelkasta, oli muute äkä kone verrattuna puolimoottoriin.
    Tuona 88 kevät-talvena (vai olikohan 89) räjähteli meidän kylällä noita 253 rotaxeja muistaakseni 5. Muut oli 250 lyneissä, joihin kaikkiin tuli myös 377 Rotaxit tilalle.
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ei ole liukutelastoa, okkelilla ei semmosta ollu koskaan.
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juuei, tuossa on juuri tuo okkelin keskeltä taittuva rulla-alusta. Siinä on kyllä alumiini kiskot, mutta liukujen sijaan siellä on loputon määrä rullia.
     
  20. jusku

    jusku Member

    Meidän okkeli 600:sesta vaihettiin sachsin tilalle rotaxin 377.
     

Suosittele tätä sivua