Onko nämä kaikki näitä.......

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Jaso, 16/3/06.

  1. Jaso

    Jaso New Member

    Mitenkä mahtaa olla muilla tilanne....mulla on -05 F6 ja ja edellinenkin oli catti. oon ihmetelly ky ei näis veihkeissä taho pysyy noi telastot oikein missään kunnossa. joka ikinen reissu saa pelätä et joku pultti tippuu tai menee poikki ja kun perille saapuu niin kaikki on käytävä läpi ja kiristeltävä.

    Olen kattellut noita muiden merkkien telastoja niin mielestäni catti sais puotettua huomattavasti painoaankin kun suunnittelis yksinkertaisemmaksi koko systeemin.

    onkos kellään oikein ideoita et miten saan pysyyn edes yhden kuukauden kasassa ja ehjänä ton rakkineen?????

    kai pitää alkaa laittaan kunnon pultteja noitten keltapassivoitujen tilalle.....taitaa olla ihan höpö höpö tavaraa......
     
  2. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    locliten lukkoliima
     
  3. catcat

    catcat Active Member

    Tuollaisia vikojako niissä on?
     
  4. Kuippa

    Kuippa Member

    Ajettu 1700km ei oo löystyny yhtään mutteria..
     
  5. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Joka ikiseen pulttiin minkä telastosta löydät ni loctiten lukkoliimaa! Ja jos joku on isommin paskana esim. taka tai etupukki vääntyny ni varmasti joka reissun jälkee löysyttää pultteja ym vääntää telastoa. Laita kerralla kuntoon koko vehje ni ei tartte värkätä.
     
  6. Jaso

    Jaso New Member

    kesällä tehtiin täysremppa telastoon...lähes kaikki on uutta...nyt on jo kaks kertaa mennyt takapukin kiinnitys pultti poikki....
    Ja kun alkaa miettimään et millasilla pulteilla se telasto on kiinni ja millainen rasitus siihen tulee niin en mä yhtään ihmettele jos napsuu....saiskohan tohon tehtyy jonniilasen vahvistus jutskan ja pikkasen jämymmän kiinnityksen,......hmmm...taitaa alkaa suunnitteleen sellasta ja myytä itean jenkkilään...

    kyllähän noissa -07 malleissa näyttäs olevan jo parempi toi kiinnitys....mikäli noi kuvat pitää paikkansa tuotantoon asti..

    onhan toi makee ajaa ku vaan toimii, mut alkaa vaivaan luottamuspula merkkiä kohtaan.
     
  7. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Aikoinaan kun kelkkailua aloittelin, niin kiristelin noita alustan pultteja lähes joka reissun jälkeen ja silloin tällöin niitä sitten katkesikin. Näin toimin aina siihen asti kunnes viisaammilta kuulin ettei niitä saa kiristellä liian usein. Koska silloin nuo pultit pikkuhiljaa venyy ja jonka seurauksena ne ennenpitkään katkeaa.

    Sen jälkeen kun tuon kuulin ja lopetin tuon turhan kiristelyn niin ongelmia ei ole ollut.

    Jos pulttien kiinni pysyminen on ongelmana, niin loctiteä kehiin ja tarvittessa kun olet ne taas kasannut, niin laita maalilla tai tussilla merkit pulttiin/mutteriin ja liukurunkkon. Niistä on sitten helppo seurata kestääkö nuo ongelma pultit kireällä.

    Itse en ole noita kiristellyt kuin telaston ollessa muutenkin irti, eli noin kerran pari vuodessa. Eikä myöskään kovin montaa pulttia ole katkennut. Viimeisen kahden talven aikana nykyisestä kelkasta on telaston pultteja katkennut tasan yksi ja se oli reaktiontankojen yläpäästä. Nekin kuulemma kannattaa uusia aina kun telasto on irti.

    Ne pultit on oikeesti tosi helppo venyttää piloille, ei tarvitse kun pikkasen kiriä kerrallaan. ;)

    Omaa ajokokemusta cateista ainakin 20-30000km, veljellä saman verran, eikä yhtään takapukin pulttia löystynyt tai poikki ikinä. Ja niillä on ihan varmasti ajettu kovaakin...
     
  8. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    huolsithan siis samalla iskarit? Ettei vaan niissä olis mitää vikaa et löysemmällä ja sen takia hakkaa pultteihin? Ja tuota kiristämistä ei tosiaankaan kannata joka reissun jälkeen tehdä. Kaverilla kävi samallailla pollen kans et 2x ehti kiristää takapukin pulttia ja napsahti poikki kolmannella reissulla.
     
  9. Jaso

    Jaso New Member

    joo noi telaston kepit tehtiin uudelleen koska meinas pohjata aika rajusti vakio säädöillä.... joo kyllä mä sen jummarran et ei niit liian tiukkaan saa vetää...ei tieteskään!
    mut kai siinä on tullut päiväys täyteen ku meinaa repsahella...... :) :) ;D
     
  10. frosty

    frosty Well-Known Member

    Mä en oikein ymmärrä... jos alkaa uudesta kelkasta pultit löystymään, vie kerran takuuseen jossa käskee laittaa lukitteella kaikki. Sitten aina kun joutuu avaamaan, laittaa aina takasin lukitteella.
    Itse käytän Loctiten 243:ta, jolla on hyvä tärinän kesto ja keskiluja kiinnitys Myös 263:nen on hyvä, muttei kestä öljyä.
    Minulla ei ole ollut edelleenkään minkäänlaista ongelmaa -03 F7:n alustassa.

    (Ei rasistisia ilmauksia. Fiiberi)
     

Suosittele tätä sivua