SEKALAISET PROJEKTIT

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 24/4/07.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    900 vusionia aloin rakentamaan umpihankikelpoiseksi....

    lähtökohta
    [​IMG]

    Jatkot
    [​IMG]

    Tunnelin jatkon mittailua
    [​IMG]

    Välityksiä
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kurkkujen uuvelleen vulkanointia...
    [​IMG]

    Tällä hetkellä ton näkönen tangon korotuksen kanssa...
    [​IMG]

    ...ja takapukkia puotin 4 senttiä alas.
     
  2. Puppe

    Puppe BackyardKing

  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Katoppa Jabakanada paljonko matto kiristyy kun painat takapukin/alustan kasaan..tai että pääseekö alusta edes joustamaan pohjaan asti ilman että matto katkeaa. Eikö toi oo nyt jatkettu 307-365?

    Tähän mennessä vähän jokaisessa on törmätty samaan ominaisuuteen.

    Kokeile niin että pistät jonku pönikän takapukin alle ja painat linttaan (jätä maton alkukireys löysälle että näät kirraako se vaikö mitä), sit kokeile samaa etupukilla ja lopuksi koko alustalla.
     
  4. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jabakanada tuleeko millaiset välitykset nyt? :p
    Ja tuleeko muuta muutosta voima linjaan tai muulle tehon hoito alueelle? ???

    Tuollainen fusioni jatkettuna kiinnostais ihteeki tuon moottorin tähden.. :-* ;)
     
  5. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jees, 6mm rosteriplootusta väsäiltiin kiskoa pitemmäksi ni sai alumiiniin verrattuna helepommin tehtyä liu´ut taakse saakka. Ei tullu ees pahan painava.

    Kokeilin tuota alustaa painella ja kyllähän se aika paljon elää jouston mukana. Huomasin ku vetasin maton tosi kireelle ni ei paljoo perä pudonnu. Pitää tutkia huomenna tarkemmin ku menen tunnelin jatkon väsäämään loppuun. (tänään hajosi rälläkkä stana). Voihan se olla et läpivetävää joutuu vielä miettimään, no matto on ainaki fullblockki jo valamiiksi.

    Välitykset muuttu 37:25 ----> 41:21 vai miten päin ne ilmotetaan kuiteski. Katotaan kulkeeko se enää mihkään vai ränkyykö paikallaan  ::)  Ei ollu vielä tarkotus muutella kytkintä sen kummemmin, kattoo eka miten se pelaa. Tarraa kiinni aika alhaalta jo vakiona ni se sopii mulle ku vaan muuten pelaa.

    E: putkee ja wisecoita suunnitellu kuhan muistaavat vaan tuota palkkaa maksaa sillon tällön
    E2: Kiitoksia Hemmo vinkistä
     
  6. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    voihase olla että joutuu vielä näpit likaamaan tuon kytkimen kanssa...hyi ;D! Oli vähän aikomuksena jos sitä varovasti sängellä sipasis ennen lumia....
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    elä sitten ekojen umpisen testien jälkeen heitä kirvestä kaivoon jos tuntuu että vehe ikäänkuin "hyytyy".. Summitin kans oli vähän samansuuntaiset vinkeet kun vaihtelin pitemmän maton ja lyhentelin välityksiä. Ainoa muutos mitä piti tehdä, oli loivempi helixi jolla sai ton "ylivaihdon" aisoihin. Eikös pollessa oo kaks eri kulmaa kakosvartsussa(TEAM?)? Eli sieltä nakkaa loivempaa alle ja testiä.Kytkimen kyllä pitäs pitää kierrokset, kunhan kakkonen toimii niinkuin pitää..siis jos kytkin toimii nyt lyhyellä matolla niinkuin pitää. Ja jos tuntuu että alasvaihto toimii hitaasti tai ei ollenkaan niin multa vois löytyä muutamia jousia myyntiin/testiin teamin variaattoriin. Pollessa on mun tietääksein kohtalaisen löysät kakkosen jouset.

    Muutos mitä Summittiin piti tehdä oli helixin vaihto (sama jousi) 53/47 helixistä suoraan 42 helixiin.

    Veikkaampa että pahimpiin ongelmiin(jos niitä nyt pollen kans ees on ;D ) saattaas löytyä ivalon polarisparonilta OpenModMikiltä vastauksia lisää.
     
  8. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Tuohon on vastaus...ON NIITÄ!!

    Seka ajossa kyllä menestyy alkup. säädöillä...Toki mulla on vaan 23/39 välitykset...
    mulla nyt kytkee 4200rpm ja 7900rpm kiertää...
    Jousia pitäny vaihtaa niin toimii ummella mukavasti...
    Ja Hemmo toimittaa lihakunnan laatikon mulle niitä heliksejä syksyllä kokeiltavaksi... ;D
     
  9. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jep jep rälläkkä takuuseen ja uusi pora ni alko valamistua. 2 h sitten tuommonen....

    [​IMG]

    pitääpä ottaa yhteyttä yv:llä OpenmodMikkiin tuonnempana kuhan eka ite kerkee perehtyä tuon polariksen hihnan vatkaimiin tarkemmin.
     
  10. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Onhan nuissa TEAM, mutta jostain syystä vakiohelikseissä on vain yksi kulma.

    Ei kai nuissa mitään isompia ongelmia ole, ehkä vähän lämmöt nousee, tela hyppii yli, ketjukoppa vuotaa, koneen laakerit hajoaa, ohjaus vähän raskas(ja puskee siitä huolimatta), osien toimitus voi viedä vähän aikaa... Ei mulla ainakaan heti tule muuta mieleen :)
     
  11. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jaa vai oli kaksi kulmaa.Mulla ei ainakaan 900 RMK:ssa ollu ko yksi, eikä räjäytyskuvien mukaan ole susionissakaan. Ja nuo kaikki ylläolevat viat oli minun kelkassa, ei ole mitään "kyliltä kuulin" juttuja. Ohjauksen ongelmat tosin ymmärtääkin pitkässä kelkassa. Mutta kyllä tuosta varmasti saa hyvän kamppeen ko jaksaa rakennella.

    Jabakanadalle vielä semmonen vinkki, että ruåttissa ainaki pari vuotta sitte oli pollen osat paljon halvempia ja toimitusajatki kohtuullisisa.
     
  12. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Näin äkkiseltää katottuna alusta ei tuu toimiin tuossa säädössä oikein mitenkään. Takapukin yläpää on liian alhaalla ja etupukki liian edessä. Oletettavasti kirraa sairaasti tuossa setupissa. Siirrä etupukkia taakse päin ja samalla alaspäin, niin saat sitä ohjausta keveämmäksi. Mutkapattireittejä tuskin tuut enää paukuttaan niin ku ennen, joten ihan sama vaikka panostatki enempi ummelle? :)

    Eikö tuossa ole vakiona ihan sikana painetta etupukilla (ainaki dragon 600 -06 on)? Jos on samallainen alusta geometria ja siihen lisätään vielä korkeat PP:t suksiksi, on kohtuu järkyttävät ajo-ominaisuudet varmaan sen jälkeen? :) Eli etupukkia mulkkaamaan. Takapukki saattaa toimia tuollasenaan... ehkä?

    Ite tekisin silleen, että siirtäsin koko alustaa karvan taakse päin (5cm vaikka?). Tuon siirron ansiosta takapukin yläpää nousis karvan ylös ja etpukin vois pistää silleen soppelisti, että alustan saisi linjattua suksiin nähden kohtuu suoraan (kun kaataa kelkan kylelleen ja katsoo suksen pohjaa pitkin linjausta telan kans). Siitä sitte kattelisin, että kuinka toimii IRL. Mutta tää on vain mun ehotus/ajatus.
     
  13. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Pittää harkita tuota etupukin mulkkaamista... Vaihoin viime talvena etupukkiin jäykemmän jousen, niin piti vetää etupukin rajotinremmit tosi kireelle että oli vähääkään suksipainetta. (nyt kaikki jouset vaihettu ja kepit simmailtu). Osaltaan tuon suksipaineen takia roppasin takapukkia, en tiiä vielä et tuliko ihan susi? Hyvät vinkit kelpaa...
     
  14. AK837

    AK837 Well-Known Member

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    [​IMG]

    Siitä se pikkuhiljaa alkaa muotoutumaan. Ei kellään muuten ois polariksen vakiokoropalaa 2'' tai alle?

    fiinin näkösen perän on jabakanada fuusioniin saanu :)
     
  15. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Tuommosia tuli löyettyä ku aikansa käveli tonttia ympäri muistellessa, että on täällä jossaki ollu joku kelekan raato. Ja vielä näytti jäävän yks kopillaanki oleva katti ihimettelemään. No sitte alako pään raapiminen että mitähän nuille raatoille tekis. Saa nähä, jos joku mutaatio syntys joskus.

    [​IMG]
     
  16. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jos nuin paljon on ajettu ja on kestäny,  niin olet saanu hyvän yksilön, mulla hajos magneeton puolen kk.laakeri ja mittari näytti 3200, takuu ei korvanu kuo oli kerran lunastettu kelkka(ja kolarihan tietenki hajottaa juuri tuon laakerin 1500 km kolarin jälkeen :eek:). Mulla oli kovat suunitelmat kelkan varale mutta sattui vahinko ja pohjola sai sen omaksi, eli kelkka meni sinne mistä sen olin hommanukki.
    Muuten ko alkaa miettimään, niin oli siinä hyviäki puolia, tehoa on hintaan nähden hyvin ja vääntöä riittää. Vibraahan se kone hieman, mutta ei mulla ainakaan koskaan se häiriny, kulutus oli melko kova, mutta ei se summittikaan pyhällä hengelä kulje.
    Mie sain näppärästi osia ruottista ko isukki käy sielä töissä.
     
  17. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT


    Näyttääkö samalta?

    [​IMG]

    Ja etupäässä...

    [​IMG]

    Ja sänkeä jo hieman kuritettu uudella matolla  ;)
     
  18. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    Jep, kyllä samat värkit oli mullaki. Ja tuon kakkosvariaattorin toiselta puolelta selviää onko sielä yksi vai kaksi kulmaa.

    Tulipa mieleen vielä pari juttua, mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Jos sattuu variaattorin hihna menemään irtipoikki kovemmilla kierroksilla, niin se voi hajottaa imupöntön pohjan ja/tai vesiletkun joka menee astinlaudan  reunaputkeen. Kannattaa ainaki se letku suojata kunnolla, voi v*****aa kun se korvessa menee poikki.

    Niin ja kannattaa aina joskus tarkastaa tuossa alemmassa kuvassa näkyvän, jousen sisäpuolella olevan, mutterin kireys. Mulla se irtosi ainaki kertaalleen, ei tosin tehny mitään tuhoa.
     
  19. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    OK. Pittää käyttää irti tuota varia ja puhistaa sekä tutkiskella lähemmin.

    Tuttu tunne viime joulukuun ajeluilta. 080 -hihna paikoillaan ja kovassa vauhdissa rääääääppssssshs.... alasivumuovi palasiksi. Sen jälkeen vaihoin 115 -hihnan ja sama on vieläki paikoillaan ilman kulumisen merkkejä.
     
  20. Epi

    Epi Potkukelekka

    Re: SEKALAISET PROJEKTIKUVAT

    [​IMG]
    By EpiCustom

    Rapala on nyt miehenmitoissa :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua