Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä loponen, 11/11/06.

  1. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Kato tuo ohjausakselin siirto projekteista Caplaskujan konepajan X-RSmodista. Helppo homma, pari reikää pitää uskaltaa porata uuteen kelkkaan  :p

    Tais kyllä olla joku ihan oma topikkinsa tolle siirrolle jossain.
    E: Tuosahan tuo -> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=275.0
     
  2. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu


    Faktaa on.. pitää yks "nippuside" löysätä ja palikka paikoilleen..
    Mulla ei ole korotusta, mutta olen henk.koht. nähnyt toteutuksen ja tuntui toimivan.. :eek:
     
  3. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    penkin nahka vai auki ja sitä kovaa "retkipatjan" tapasta juttua penkin alapuolelle, ja tanko on korotettu ohjausakselia jatkamalla. jos penkkejä korotatte niin vahvistakaa penkin saumat sillä lujalla langalla, koska ne muute pettää heti.
     
  4. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    [​IMG]

    Vähän kesti, mutta täs olis se kuva siitä hajonneesta osasta. Siis toi tiiviste on tankin korvausilmaletkusta...
     
  5. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu


    Vaihdoin itelle noi 9 vetarit...voipi olla järkee vaihtaa X-RS:iin...varsinkin , jos oikein hakkuuttaa pattia... ::)
     
  6. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Välitystä joutuu harventamaan 2 piikillä, että välitys pysyy suurinpiirtein vakiona. :p
     
  7. Pekka

    Pekka Noviisi

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Ylärattaasta puhuu hän...
     
  8. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Juuri niin...ystävällisesti...;)
     
  9. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Toi oli hyvä homma. Vaihdoin tommosen ( 80€) ja tuli paaaljon paremmaksi ajaa. Jopa kurviajo istualtaan (olen 180cm) sujui paremmin. Mittareita ei ton takaa näe kurkkimatta, mu ei haittaa. Samalla toi toimii tuuliohjaimena jääosuuksilla ;D . Seistenajo on tietysti myös paljon parempi, vaikka saisi se vieläkin korkeampi olla siihen. Kiitti vinkistä :) . Vielä vois, jos jaksaa ja kerkee, niin siirtää sitä ohjausakselia ylöspäin Hemmon ohjeiden mukaan.

    Penkin vein tänään verhoomoon. Korotusta ei kuulemma kannata tehdä täytteillä, koska menisi päällinen uusiksi. Mut tehdään sohvaa vähän jämäkämmäksi (75€) .

    Sit ajattelin, et jos nostais koko sitä penkkiä peräpäästä laittamalla koroketta ja pidemmät pultit sinne peräpäähän. Paljonkohan nostais, ehkä 5-10cm voisi riittää. Allaolevan tankin ja penkin väli pitäis sit kai täyttää, ettei penkki romahda, jos alla ei ole tukea noston jälkeen.

    Onko kukaan tehny vastaavaa nostoa. Heräsi kysymys, et löytyiskö valmista parempaa penkkiä mistään?
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Joku levy sinne penkin pohjaan pitää laittaa, ettei penkki mee poikki. Omaani korottamassa ja laitan yllättäen turkkia
     
  11. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Toimiskohan toi penkin alla, jos laittais uretaania muovipussiin, laittais sen korotetun penkin ja tankin väliin. Sit vaan penkki paikalleen ja uretaani muotoutuu tilan mukaan?
     
  12. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Jos on remmiongelmaa. 800:een ja 600:een on saatavana moottorituki koneen etupuolelle, mikä vähentään koneen heilumista sivuttaissuunnassa. Ite laitoin 600:een semmosen ja ei oo remmejä menny. Tuki kiinnitetään kytkimen puolelle starttimoottorin paikalle...  :p

    Nro. 23-55. Torque Arm. JJJ-Servicellä on kaks hyllyssä. 0400-761741
     
  13. enriikke

    enriikke Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    ootteko olleet tyytyväisiä tohon xrs600:seen?ostin tän talven alussa 07 550x:än ja pitäs olla vähä enemmä paukkua.kattelin kelkkapalstalta ois kuiteki tarjolla aika hyvi ;D
     
  14. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    kyllä olen ite ainaki tyytyväinen kuus satkuu.
     
  15. SaPeKa

    SaPeKa Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Ei voi vielä tuhannen kilometrin kokemuksella kehua... :-\

    Jos teette toimivia penkkimodiksia, niin pistäkäähän infoa palstalle. Tuo originaali ei ole tehty kuin tasaiselle ja suoralle baanalle tai huoltiksen pihassa istuskeluun. :mad:
     
  16. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    toimiva modi on tehty penkkiin. ! eli nahka vain irti ja muotoilee kovaa supeloonia oleven palan ja laittaa sen alimmaiseksi ja nahka paikallee.
     
  17. karvalakkisankari

    karvalakkisankari mxz 800 xr-s

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    onko kellään muulla täällä 800 xr-ssää. vois vaihtaa kokemuksia
     
  18. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Hienosti on toiminu! ;)
     
  19. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    Koneessa tosi hyvin paukkua. Ei mene tulppia. Klikkerisäätöiset iskarit. Hyvä matto (saa kaasulla kurvissa sladiin) vähällä lumella. Löpöö kuluttaa maltillisesti. SDI lähtee pakkasella käymään ku palmun alta. Laadukasta viimeistelyä. ;D

    Itselleni liian pehmeä ja liian matala penkki. :(
     
  20. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: Ski-Doo XRS 600/800 2007 -keskustelu

    "Itselleni liian pehmeä ja liian matala penkki." Itsekkin olen täysin samaa mieltä, koska 184cm pitkänä se ponnistusmatka on todella pitkä istualtaan->seisomaan ja käy mulla ainakin polviin jo 1 kierroksen aikana crossirataa.....

    Itse tein omaan IQ:hun penkin koviketta ja pientä korotustakin sillein, että penkki osiksi ja koversin penkin vaahtomuoviin alhaaltapäin poteron joten päälle jäi noin 5 cm vanhaa vaahtomuovia ja ns. "sydämmen" ja pohjan pursotin uretaanista-> lopputus on että penkki on todella paljon jämäkämpi olematta vaarallisen kova ja on toistaiseksi kestänyt hyvin kuosissaan.
    Itse olen tyytyväinen tuohon ratkaisuun, hintaa rojektille tuli 1 siideripullo 2,5€ + pieni purkki uretania 3,5€ + Niittejä yksi palko eli 0,50€
    ;D
     

Suosittele tätä sivua