Terhi 10, tillotson kaasari

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä Kummeli, 10/1/24.

  1. Kummeli

    Kummeli New Member

    Onnistuin hankkimaan pitkän seurannan jälkeen Terhi 10 moottorikelkan. Murheita kuitenkin on, kun kelkka ei juuri vedä. Kaasari on juuri pesty ultraäänellä, ja siihen on vaihdettu Tillotsonin oma kalvosarja sekä neula, neulan holkki sekä keinuvipu. Myös tyhjäkäyntipiirin blommi oli pois ja reijät putsattu.

    Uudelleen kasauksen jälkeen kelkka toimi hetken hyvin, mutta sitten alkoi hyytymään. Nyt ei lähde kuumana käyntiin, kylmänä kylläkin. Kipinä on oikein hyvä, ja neulaventtiilin keinu on asetettu oikein (pohjan tasalle).

    Tulppa on koko ajan märkä, josta luulen että bensaa menee todella paljon liikaa. Tämä selittäisi myös hyvän käynnistyksen kylmänä kun rikastusta pitäisi muutenkin olla.

    Olen koettanut netistä etsiä mahdollista syytä tähän, ja aika monesti noiden Tillotsonien kanssa puhuvat takaiskuventtiilistä. Tuo kuulaventtiili on siis pääpiirissä, ja ilmeisesti kuula nousee ilman virratessa kurkusta kun kaasuläppä aukeaa. Tuo kuulaventtiili kaiketi usein jumii, ja sitämyöten kaasutin toimii huonosti.

    Tuntuu että noita kaasareita on tuhatta eri mallia, vaikka kaikki olisivatkin "HL" mallia. Minulla siis HL282a 5.

    Onko kenelläkään ollut samoja oireita, ja oletteko vaihtaneet tuota kuulaventtiiliä? Nimittäin tässä kaasarissa se ei ole sellaisen blommin alla vaan on kaiketi prässätty suoraan runkoon. (tuossa liitteen kuvassa näkyy kuparin värinen klunssi). Myös osaluettelon mukaan tuo olisi juuri se kuulaventtiili... Mistähän tuollaisen löytäisi?
     

    Lisätyt liitteet:

  2. Kummeli

    Kummeli New Member

    Eikö kenelläkään ole kokemusta aiheesta..?
     
  3. rainbow6

    rainbow6 KRT

    Mitä jos teettäisit osan mallin mukaan? Tai jos se on pelkkä kuula niin laakerikuula vai onko alumiinia?
     
  4. Kummeli

    Kummeli New Member

    Minusta se kuula on muovia... Briteistä löytyi nyt yks gubbe joka lähettää pari kpl noita venttiilejä. Jännä nähä tuleeko tuolla kuntoon.
     

Suosittele tätä sivua