vaihteisto öljy

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä sulo, 13/11/06.

?

mitkä öljyt

  1. kkk

    4 vote(s)
    100.0%
  2. ppp

    0 vote(s)
    0.0%
  1. sulo

    sulo Member

    mitä öljy laatua pitäisi vaihteistoon laittaa ja pitääkö kansi ottaa pois vai löytyykö pohja proppua.kelkka on -98 lynx rave 500 enduro .rave venttiilitkin pitäisi putsata ,löytyiskö siihen mitään ohjetta.kiitoksia etukäteen.
     
  2. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Roppu on siinä aikasta lähellä pakoputkenaukkoa ja muistaakseni 6-kolo avain..? korjatkoon joku jos oon väärässä! ;D
    Ja ite oon laittanu ATF(automaatilaatikko)öljyä,määrä muistaakseni 2,1dl.Ku on vähä notkeempaa kylmä.. 8)
     
  3. YT

    YT Well-Known Member

  4. tarhill

    tarhill Well-Known Member

    huomenta
    rave-venttiilien putsaus on aika iisi homma...
    Sen systeemin kyllä hoksaa purkaessa eikä ole vaikea..ainoa että kandee olla vähä varovainen kun otat sen metallipannan pois siitä muovisten kansien päältä...nimittäin sen muovikannen alla on jousi joka voip olla että lähtee aika napakasti ilmojen teille (kokemuksesta voin sanoa ???) mutta ei ne uudet jouset kalliita ole ;D.
    Se itse venttiili voip olla aika tiukassa jos siihe o kertyny nokea yms muuta kakkia!
    Jollakin liuottimella voip putsailla tai varavaisesti mekaanisesti....lasikuulapuhallus vois olla aina pop?
     
  5. sulo

    sulo Member

    kiitoksia neuvoista!
     
  6. Ja77

    Ja77 LYNX RAVE RC SDI -07 , LYNX R-EVO SDI -05

    Itse olen käyttänyt aina mobil shc 75-90. kahdesti talvessa vaihtanut, se ei niin kallista ole tuo öljy. eikä ole ollu ongelmia vetopään kans. (talvessa km n.3500)
     
  7. sulo

    sulo Member

    onko toi sae luku 75-90 .ohje kirja sanoo vain bombardier vaihteisto öljyä ,mutta onko se öljy paksua vai ohutta sae luvultaan.
     
  8. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Bompan öljy 80W140?
     
  9. Ja77

    Ja77 LYNX RAVE RC SDI -07 , LYNX R-EVO SDI -05

    tuota 80-140 saa myös joistain tarvikeliikkeistä. molemmat on gl-5.
     
  10. Trix

    Trix Polaris 500SKS/Skibaduu 800rene

    Kaikissa kelkoissa olen käyttänyt aivan normaalia automaattiöljyä se on nimittäin halvempaa kuin merkkiöljyt ja kuitenkin säilyttää hyvin notkeutensa kylmälläkin ilmalla.
     
  11. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ite olen tunkenut sinne lähinnä Hypoidia tai vastaavaa mönjää, pääasia että se voitelee.
     

Suosittele tätä sivua