Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä FU, 10/11/13.

  1. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Katoaan ny, miten tuo 15-mallinen kestää. Se on CroMo:sta tehtyä, kun taas vanha oli perusrautaa ilmeisesti. Sen takia uusi hiukan kevyempi ja vahvikelevykin on eri paikassa.

    Oltiin Heikki muuten yhtäaikaa Korpikoneella tänään, minä vaan kerkesin oottaa Markun ruokatauon loppuun :D

    Jotenkin tuntuu, että ajotavastakin riippuu nuo rikkoutumiset. Kun ei osaa ajaa, niin tulee mentyä vähän ryskämällä ja puskemalla...

    -P-
     
  2. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Eikös juuri tuo 15 linkku ollut huonompaa mallia? Jaa en mää vaan huomannu :D
     
  3. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Kävit niin nopiaan siitä huollon ovesta, turisin Esan kanssa sillon.

    Minä en osaa sanoa yhtään, kumpi on parempi tai huonompi. Vanhoissa alustoissa(12-13) on kait kestänyt tuo linkku, mutta onko kyse ajotyyleistä, vauhdin kasvusta, vai mistä...
     
  4. Veli Pirinen

    Veli Pirinen Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Niin en linkkua meinannu vaan sen sisälle akselia, jossa läpipultti/reikä. Mutta ihan sama, vaihtelee pultit joskus.
     
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Just olin tuosta pulttien irtoiluista ihmeissäni, että ei vaan mulla sitä oo, niin jopahan oli etupukin alapäästä päättänyt pultti siirtyä muihin hommiin.

    Huoh, nyt vain jostain uusi tähän palaan...

    -P-
     
  6. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Mitäs ero noilla BRP:n floating QRS seteillä?

    Kahta erinumeroa? 860200832 ja 860200565?

    Hukkaan heitettyä rahaa eetekkiin vai ei ?
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Heh katohan mitä kirjoittelin tuonne 2017 topikkiin ;D
     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    No siitähän minä just tuon ajatuksen sainkin, että ei mulla vaan oo...

    Noh Markku Korpikoneelta laittaa mulle matkahuoltoon uudet kilkkeet, niin pääsee ajamaan.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Loistavaa palvelua!
     
  10. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Edelleenkin sama pätee. Uutena mustat pultit joka paikkaan kunnon liimalla ja nordlock rikoilla. Etupukin ja iskareiden pultteihin aina irti käyttäessä uudet nyloc mutterit. Pysyy kyydissä ;D
     
  11. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Palvelu on hyvä joo, ois tullu hintaa osille, jos ois lähteny hakemaan.

    Tarvii käydä kaikki läpi, kunhan saan tuon laitettua kasaan. Lukitteen kans minä oon niitä kasaillut, jos oon purkanut. Paitsi nyt ketjukoppaa, kun kiristin ketjun ja öljyt vaihdoin.
    Pieni vaiva ruutata joku tippa lukitetta.

    -P-
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Ainakin -01 vuodesta lähtien sama homma, pitäisi kyllä olla pultit jo sellaiset että pysyy kiinni tehtaalta lähtiessä 15000€ laitteessa. Itsekin taistellut enduron kanssa ja tutuille kärrännyt kilopultteja reitin varteen paljon.
    Kaikissa kelkoissa lukitteella kiinni, nordlokit sitten lisäksi kotimaiseen
     
  13. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Joo. Ne tahtoo tippua jos on kamppeet jolla voi patikossa pitää vauhtia ;)
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Matkahuolto ei saanutkaan sit lähtemään niitä ajoissa. Jospa ne huomenaamuna tulis...
     
  15. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Jepjep, nyt se on kasattu ja tarkistettu. Oli sieltä (yllättäen) pari muutakin pulttia löysällä, käytin auki, putsasin ja liiman kanssa kiinni.

    Se pisti silmään siinä holkissa, että rasvaurat puuttui ja BRP:n huoltokuvissa niissä on rasvaurat. Ja peraatteessahan ne pitäis kait aina kiinnittää pultti sisäpuolella ja ulkopuolelta mutterista kiristäen. Näin aikoinaan opetettiin mulle, että aina pitäisi mutterista kiristää, jos vain mahdollista.
     
  16. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    2500km ajettu re tallissa. Just kattelin niin yhtään pulttia ei löysällä kasattu nordlockeilla. Toinen hihna menossa tonnin kohalla vaihoin varuks. Vissiin ajettu hiljempaa ku muut.
     
  17. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Ennemminkin käypi tontut yöllä kiristelemässä pultteja :D

    Isommissa pulteissa kun kiristää momenttiin, niin tahtoo se pultti myödätä hieman, eikä kiristy tarpeeksi ja varsinkin kuivana voi olla, ettei muutenkaan kiristy kitkan takia.
    Lukite luistaa siinä kierteellä ja paineen alla sit kovettuu ajan kanssa, senkin takia lukite on hyvä asia. Ja Nordlokki parantaa toiseen potenssiin pysyvyyttä.

    Pitäs saada aina ajon jälkeen sulaksi tuo laitos, että pystyisi tarkistamaan kiinnitykset.

    Edit:
    Rasvailin alustaa ja huomio kiinnittyi sen rasvan laatuun, joka pursusi ulos.
    Etupukin ja linkun rasva oli jo huonoa, vaikka ajettu n 500km edellisestä, muissa ulostuleva ihan ok näköistä. Tästäkin voisi päätellä, että tuo linkku voi jopa jumittaa joskus, jos ei tarpeen usein rasvaa.
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Suosittelen näitä, saatavilla kahta pituutta telan karkeuden mukaan. Itellä 38mm tela ja lyhyempi raappa ok. Jos on karkeampi tela, parempi laittaa ehkä ne pitemmät, jolloin asennuskohdan saa ehkä ylemmäs liukurunkoon eli ei tuhoudu niin herkästi. Pätkä PPS:iin kokolailla ainoan tyyppinen raapija jonka saa asennettua.. Asennuksesta sen verran että ohjeet ovat surkeat. Raappa kannattaa olla selvästi takaviistoon kuten myös siinä oleva kovametallikärki!!

    Noita raapijoita kun on eri tyyppisiä niin kannattaa ostaa ne sen mukaan mikä on ongelma
    - Lämmöt nousee: Mikä tahansa raapija toimii mikä vaan hilettä irrottaa.
    - Liut sulaa alle: Sellainen raapija joka heittää hilettä suoraan telastoon toimii parhaiten. Käytännössä siis liukurunkoon asennettavat. Raapijan pitää olla tarpeeksi lähellä telaa sen sivulla, että suihku lentää telastoon. Sieltä hileitä lentää myös jäähyille sen verran että pitäisi ainakin reittipeleissä piisata jäähdytykseenkin.

    Lisäksi kannattaa tarkastaa että läppä on kunnossa eli poimii hilettä. Ne mallit joissa läppä ei ole tuon mallinen, kannattaa käyttää noita raapijoita jotka heittävät hileen suoraan telastoon.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Kattilaisen pätkä/137 telastossa 44mm harjalla paras on se lyhin malli, takuukin toimii kun mulla oli vissiin maanantaikappale, lähettivät jenkeille tarkistettavaksi.
     
  20. niso

    niso Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Jos jollain tarvis mulla saattas olla ylimääräsenä kohta 600re ajettu 3800km takuuta joulukuuhun asti. Yvtä nakkaa jos sattuu kiinnostamaan ;D
     

Suosittele tätä sivua