Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Mutta turbonytroissa jne se teho tuli vasta ku suora alko olla jo päässä... Tässä tuo teho tuntuu tulevan nanosekunnissa. :D Ja kun vääntökäyrä näyttää 4000 kierroksesta eteenpäin tältä : __________________________________ niin mitään turboviiveestä tulevaa potkua ei tule, vaan vauhtia kelaantuu tasasesti. Pitääpä huomenna käydä vähä lisää fiilistelemässä, mutta en mie kyllä uskalla allekirjottaa tehon puutetta. Mutta okei, jos on tottunu 300 hp turbotötteröön niin oha eroa tietenki olemassa. Mutta pitää muistaa että tässä on kyseessä vakiokelkka, vakiokelkan hinnalla ja vakiokelkan luotettavuudella ja käytettävyydellä...
     
    JuhaKo tykkää tästä.
  2. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    153 btx koeajettu tänään.minut teho yllätti positiivisesti.hyvin repi.
     
    janzka, lapiska ja Jani Sipola tykkäävät tästä.
  3. JIHUU

    JIHUU Well-Known Member

    Osin juhakon kans samaa mieltä että ei voimaa tunnu olevan niinkö luulis, mutta ei täällä (ylläs) ole kyllä yhtään pitoakaan saati kaveria mihin verrata ja kun voimalinja on selkeästi sivistynyt sekä ääntä kun tuosta ei tule yhtään niin sekin hämää. Paha vielä sanoa kelkasta muutako että onpa mahtava tuo penkin lämmitin, miten tuommonen ei ole vakiona kaikissa.
     
    JuhaKo tykkää tästä.
  4. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Son jännä juttu vaikka catilla ollu jo yli 10 v. luxus reittikelkoissa.....
     
  5. ärär

    ärär Ärär

    Se o hyvä ku on reservissä semmonen tehopläjäys että tuntuu kun ajeloo että eihän tällaista vehjettä voi olla olemassa ja eikä ihan heti kesytä. en tiiä muista mutta ite ainaki tykkään että vehkeissä on voimaa.
     
  6. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Sitäpä justiin,tälle talvelle alakaa 3 hevoset viperissä:rolleyes:
     
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    @niemikorpi kirjoittelen hieman yv:tä niin jatketaan siellä.
     
  8. JuhaKo

    JuhaKo Active Member

    IMG_2143.PNG Muistan hyvin kun noin 9v sitten sain turbon nytroon. Ensimmäiset ajot oli kyllä yhtä hymyä :D Valitettavasti tällä kelkalla ei tullut samaa tunnetta. Tehoa kyllä on, mutta silti tämä oli minulle pettymys. Teho tulee kyllä viiveettömästi, mutta ei se turbo viive ole aikaisemmin minua häirinnyt. Eilen tuli 100km mittariin ja tänään toivottavasti 200km. Jospa sitä illalla olisi taas viisaampi Tässä pieni kelkkalehden jutun pala mun Nytrosta.
     
  9. fleec

    fleec Well-Known Member

    Jos on tottunut 300hv kelkkaan niin tehottomaltahan 200hv tuntuu. Itse kuitenkin odottelen mielenkiinnolla SideWinder 137 soveltuvuutta reittikelkkailuun. Apexilla ja RX Warriorilla tuli ajettua n. 30tkm ja en havainnut kummassakaan suurempaa tehonpuutetta, mutta se on kyllä sanottavaa, että tehoihin tottuu kyllä helposti.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Juhako tais kirjoitella ettei ole testannut 190hp versiota nytrosta, itse olen 170hp remmiahdin versiota ja eipä siinä isoa eroa ollut Apexiin, viivettähän siinä ei ollut ja kuten tuosta sidewinderistä osaa odottaa ettei viivettä ole joskin ei ole 240/280hp tehojakaan, jos on noihin tehoihin tottunut niin takuulla kolmasosa koneen tehoista otetaan pois.
    137" itsessään on kyllä parasta ainakin viperissä mitä on pitkään aikaa tullut suomiurille Yamahalta, jos painoa on saatu keulita eliminoitua kuten Kiiskinen totesi esittelyssä takuulla laite on makia viedä, -17 137" RR katin iskareita/säätöjä taidettiin sivulauseessa kehua uusimmassa lehdessä, tuskin säädöt paljon heittävät, liekkö tälle kaudella tullut pidemmät keulan kapulat mitä viime vuonna oli.
     
  11. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Hieman mietityttää tämä hypetys että ei ole viivettä turbokoneessa. Ok, siellä on IHI:n kävyn kokoinen ahdin joka kylläkin riittää 250hp tehoihin saakka, jenkeissä kisapensalla mitattu isommilla suuttimilla ja kisabensalla jotain +320hp. Kyllä siellä vaan se jonkinlainen viive jokatapauksessa on vapariin verrattuna vai onko Yamaha keksinyt jotakin jota ei muut ole vielä keksineet yli 100vuoteen jonka turbot on olleet jollakin tasolla käytössä.

    Ja muutenkin tämä hypetys on mennyt ihan mahdottomaksi, kuvitellaan että noin 190hv kelkka vetää niin että ranteet venyy joka kerta kun rullan aukaisee koska siinä on TURPO. Vaikkaan että nykyinen 850 Ski-doo kiihtyy ihan samoihin ja kaasunvastaavuus on viiveetontä, paino sen verran pienempi, mutta kun paineita nostetaan niin tilannehan muuttuu, se on vaan toinen tarina.
     
    vetkulilm, Booris, Plaaf ja 2 muut tykkäävät tästä.
  12. JIHUU

    JIHUU Well-Known Member

    Näin parin päivän kokemuksella arvosana 9+ täyteen kymppiin minun makuun vaihtuu sukset ja etupukin iskari, mutta vakiollakin pärjää pitkälle.
    Täytyy tietenkin tietää että mihin hommaan on kelkkaa hankkimassa, mulla tuo on pitkille reissuille ja kun tärkempi on nauttia kelkkailusta ko ryskätä puitten välissä, jos on aikomus pommittaa patikossa niin lähen XRS:llä joka on siihen hommaan ihan täys kymppi. Voimasta olen sitä mieltä ettei tunnu että olis 180hv mutta tähän käyttöön ko mulle tulee niin sille sama, suorituskyky on vähintäänkin riittävä.
     
  13. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Omaa kelkkaa kattelin tallin lattialla ja iskareista etupukissa näyttää olevan heikoin lenkki. Ohuempi kuin muut eikä mitään säätöjä paitsi jousen kireys. Suksissa ja takapukissa on pikasäätö ja lisäsäiliölliset iskarit.
    Vaihdoin alle Bladet kun oli ylimääräiset tallella. Alkuperäiset sukset ihmeelliset kapeat kahdella raudalla. Piti lyhentää holkkia ja muovirikkaa 2,5 mm. Lynxin kumia en saanut mahtumaan satulaan vaan leikkasin Yamahan kumista alapuolen reunat pois ja silloin mahtui,
     
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    137 XTX LE se taisi olla. Pidin kyllä vielä vanhan Ski-Doo turbon. Siinä on nykyään WP:n alusta, huippukytkin ja Teamin vari. Aika täydellinen. Iron Dogiakaan en halunnut myydä kun se on ehkä paras kelkka millä olen ajanut. GLS:ää yritin kaupitella, mutta tarjotut hinnat olivat naurettavia ja käytin sen PL-Centerissä simmattavana samoille simmeille kuin Teron oma kilpuri on. Kovaan seuraan siis joutuu Yamaha enkä odota ihmeitä tästä vaan ostin sen matkakelkaksi. Paperilla moottori ja tekniikka on kyllä mahtavaa. 850 Etec on varmasti myös kiinnostava uusista kelkoista kun ei vanhatkaan Etecit huonoja ole. Videoilla 850 kuulostaa kyllä vähän rasittavalta. Sidewinder on liiankin hiljainen.
    Toivottavasti ei tule kelkoille sitä omistusveroa.
     
    Viimeksi muokattu: 27/11/16
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Se 137 ei kyllä välttämättä tartte isompaa kapulaa etupukkiin jos mennään mukavuuspää edellä, aika paljon eri simmi/jousi/Iskari kokeilua ja ihan testiäkin tuli tehtyä viime talvena kun oli samanlaisia telastoja usealla ja itelläkin iskarinpurkua oli varmaan kymmenisen kertaa pois kun laskee kaikki kapulat, jokohan ne on mitoittanut takapukin iskarin siten että pikasäätö napukka ei lähde irti pohjauksessa :)
     
  17. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Kerropa lisää, mikä oli hyvä?
     
  18. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Ei malttanu enään oottaa...vaan piti hakia mtx jo kotia. Tulis vielä lunta... IMG_20161130_131524.jpg
     
    janzka ja hardox tykkäävät tästä.
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mullakin on palanen uutuudesta, tai katin puolelta kahvatupit =)
     
  20. JuhaKo

    JuhaKo Active Member

    IMG_2144.JPG Sukellusvene
     
    Viper MCX, janzka ja hardox tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua