Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä FU, 10/11/13.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Miksi ei merkkiliikkeestä?
     
  2. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Ei nuo jouset niin kalliita ole ettenkö marmorilta raski ostaa.Olisi hyvä saada vaan joltain käytännön kokemusta mikä ois paras jousi jäykkyydeltään etupukkiin.Onko se tuo 35/70 vai joku muu?Ehkä varaosanumero helpottamaan tilausta olisi kans hyvä.
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eikö näissä ole melko jäykät jouset vakiona jos vertaa vaikka skidoon. Mulla tuossa dockerissa 55nm jousi 0 esarilla ja keppikin vielä simmitetty pinnasta pehmeämmäksi eikä mitenkään erityisen pehmyt ole siltikään. Sitä progressiivistä olen ajatellut mutta ei oikeen ole löytynyt tietoa saako siitä mitään hyötyä niin on jäänyt ostamatta.
     
  4. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Kyllä kuulemma on vaikuttanu positiivisesti tuo jousen vaihto
     
  5. Kitunen

    Kitunen Kotimainen laatutuote

    Minulta löytyy ylimääräinen progressiivinen jousi etupukkiin. WP:n tekemä ja muistaakseni 25/40 on jäykkyys. Tällä saa etupukin herkäksi!
    50€ ja yv:llä saa kiinni
     
  6. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Itse olen myös 95kg möykky, niin luultavasti samalla hehtaarilla säädöt jotka vois toimia. Mulla siis -17 RE, jossa keulassa 21nm jouset 5mm esarilla, keskellä 35/50nm 0mm esarilla ja takana 65nm 13mm esarilla. Kaikki iskarit shimmitetty uusiks. Paluuvaimennus ei varmaan riitä jos laitat jäykemmät jouset vakioshimmeillä, koska jo vakiona telastossa paluu on vaan kaks naksua auki, eikä kiinni asti saa vetää. Kiikuta kepit jollekkin iskarivelholle ja sano mitä haluut, niin kyllä se sieltä alkaa löytyä.
     
  7. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Eikö sulla mee takapukki kovaks noilla esijännityksillä? Omassa 12 mallissa sama jousi 12mm esarilla ja rupee pompottamaan ja jakamaan perää. Muuttu paremmaks kun esaria löysäsin, mutta en muuten tykännyt, kun tuntu reilusti keulaa keventävän mutkista lähtiessä niin muutin takaisin 12milliin.
     
  8. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Mulla jouset suksilla 20nm, etupukissa 60nm ja takapukissa 65nm. Suksilla esari 3mm, etupukilla 2mm ja takapukilla 6mm. Rajoitinremmi 2 reiässä.

    Simmi on liian jäykkä omaan ajoon kun oli edellisen omistajan toimesta laitettu pohjasta tiukemmaksi. Telastossa taitaa olla nyt 1,5 nopea auki ja hidas 18 napsua. Paluu 4 napsua auki. Sain hiukan hauhoittumaan kun aukaisin paluuta pari napsua ja löysäsin esaria takapukista. 12mm esarilla lähti sikapatissa viimeistään kolmannen patin jälkeen perä irti ja oli viskata kyydistä.

    Kuski n.75kg varusteet päällä. Sen olen huomannu että lähes jokainen lähtee hakemaan crossisimmejä reittikelkkaan. Ihan hirveitä kapistuksia ajaa.
     
  9. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Vähän samanlaisia tuntemuksia omasta. Mulla muuten samat jouset, mutta etupukissa on 55nm. Täytyy nyt tunnustella ylläksellä miten pelaa nykyset säädöt, keulassa 6,5mm, etupukissa 4,5mm ja takapukissa 12mm esijännitystä. Keulassa hidas 9napsuu auki, paluu 9 auki ja nopee 2 kierrosta auki. Telastossa hitaat 12 napsuu auki, nopee 1,5kierrosta auki ja paluut 2 napsuu auki. Rajotinremmi pisimmässä. Telastosta simmiä herkistetty pinnasta ja veto ojia varten tiukattu vähän, kun pohjaili liian herkkään. Pitänee suuremmat säätämiset jättää ens kaudelle.
     
  10. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Ei tunnu omaan makuun liian kovalta, varsinkin kun etupukissa löysempi jousi ja herkkä shimmi. Eikä lähde jakamaan, kun vaan paluuvaimennusta on riittävästi.
     
  11. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Miten teillä on kestäny kaasuvaijerit?Mietin kun omalla ajettu reilu 5000km ja ajattelin vaihtaa kaikki suodattimet tankkiin ja ketjun niin ois sekin huoli pois.Kaasuvaijerikin olisi nyt helppo vaihtaa vaikka näyttää kyllä ehjältä mutta sillonhan se hajoaa kun sitä vähiten odottaa.Kysyin hintaa alkuperäselle niin maksaa 115e äläskin vaijerin pätkä ja tarvike vaijeri 11,90e mutta en uskalla tuommosta laittaa.Pitäsköhän tuo vielä ajella tuolla vanhalla menemään.
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vaihda vaijeri. Ne on noilla kilsoilla katkeillu kaasuvivun päästä. Jos et vaihda niin tarkista ainakin. Giantissa meni meän tyttärellä rallit vituiksi juurikin kaasuvaijerin katkeamisen vuoksi, mittarissa tais olla jotakuinki tommosia 5k lukemia.
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onko starttikehän poistolla ollut vaikutusta koneen kestoon tai onko tärinät lisääntyny? Sen kehän alla on jyrsittyjä kevennysreikiä niin kyllä se kehä siihen jälkeen päin on laitettu. Onhan se tietysti voitu vielä sen kans testata.... Vai täytyykö akselin nokassa olla tietty määrä painoa että kiero akseli kestää kauemmin? Vai laitetaanko tuo vaan jokaiseen kytkimeen sarjatuotantona eikä sillä sen kummempaa merkitystä ole?
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Mulla on kone tehty uusiksi 1700km kohilla, lienee silloin laitettu ihan tasapainoonkin. @Make84 osannee kertoa tämän tarkemmin, kun siellä tehtiin.
    Noin äkikseltään vois kuvitella, että mitä vähemmän siellä on ylimääräistä painoa, niin sitä vähemmän se kierous haittaa. Rempan jälkeen ajettu nyt jotain viitisentuhatta kilsaa ja eipä tuossa mitää erikoista oo.

    Veikkaisin, että se on siinä ihan starttia varten vaan yleisesti, viisaammat osannee vastata.
     
  15. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Joka kytkimessä on tarttikehä, heitä vaan pois se hihnansyöjä! Ei vaikuta mihinkään... Kyllä ne kaasuvaijerit on meijän perän perukoilla kestänyt hyvin, en Oo kuullut että kellään tutulla Ois katkennut.
     
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kun sen kehän irroittaa niin onko kierrokset muuttunu mitenkään? Huomaako misään mitään eroa? Pysyykö viileämpänä? Turhaa ottaa jos ei ole vaikutusta kun ei tuo oma remmejä syö.
     
  17. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Kelkkaan vaihdettiin uudempi mittari jossa näkyy moottorin lämpö myös numeroina ja lisänä vielä kello. Sellainen juttu vain kun ei ole akkua niin sammuttaessa kello nollaantuu.

    Voisiko tuohon laittaa pienen akun jolloin kellolla pysyisi virrat. Ja jos joku on näperrelly niin mihin johtoon kytketään
     
  18. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Toinen etupukin ala-akselin pultti katkesi ja jäi akselin sisään. Miten olette irroitelleet katkenneita pultteja? Ostin vastakierretapin, mutta hetken nettiä tutkittua tuli vastaan juttua katkenneista kierretapeista.
     
  19. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Hitsaamalla nastaa pultin jämään ja mutteri siihen kun saa kasvatettua tarpeeksi korkeutta. Se hyvä puoli että hitsatessa pehmeää ruuvilukitteetkin.
     
  20. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Ei oo hitsivehkeitä
     

Suosittele tätä sivua