FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onko kukaan kysellyt miten paljon kustantaisi laittaa 08 vuosimalliin nokkaan samat kilkkeet kuin 09 mallissa... Etummaiset Foxit olin ajatellut laittaa kanssa vaihtoon ja oli tarkoituksena WPt laittaa mutta miten lie toimii tuo lisasailiolla oleva Fox ??? Sukset menee kanssa vaihtoon... Powder Prot ei vaan omasta mielestani toimi tassa kelkassa.
     
  2. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Miten olis slp:n slt:t suksiksi?
     
  3. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Sellaisetpa juurikin...
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Muutos Jenkeissäkin maksaa niin paljon, ettei kannata. Saati sitten mitä se maksaisi Suomen osahinnoilla. Toisaalta, en usko tuolle olevan tarvetta, -08 versionkin saa muutettua sopivaksi, tosin taitaa olla niin, että Yamaha jättää sen omistajien itse tehtäväksi, eli eivät tule mitenkään asiassa vastaan. Onneksi homma ei ole kovin vaikea.
     
  5. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Viime talvena jo sorvattiin se 2,5 mm niista palloista pois ja en ole edelleenkaan tyytyvainen kelkan kulkuun... Kannattaisiko niita viela lyhentaa ??? Toisaalta suksien vaihtokin varmaan auttaa siihen uraherkkyyteen... Miten muuten olette etupaata modanneet ???
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kopio mun keväisestä ohjeesta tuolta 37 sivulta.
    Eli jos nyt on 2,5mm sorvattu pois, niin semmoset vaikka 6mm vielä pois. Alkaa muuten keula pelaan pikkusen eri malliin.
    Mieti paljonko se 2,5mm on... Ei semmonen pikku siivu nyt vielä ihmeitä tee.
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onko jollain tiedossa vakio yläpallon mittoja? Tiedän kokemuksesta, että tuo pieni lyhennys ei juuri vaikuta, mutta ei voi olla varma, onko se tehty jo liikkeen toimesta vai ei. Eli, paljonko pitäisi sorvata lisää. Itselläni oli tuo ongelma, tosin se ratkesi kokeilemalla.
     
  8. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Sorvaamaton pallo: Kuulan reiän sisäreunasta -> tukivarressa olevaan pallon pyörimisen estävän olakkeen reunaan 29,8mm. Eli lyhin kohta kuulasta tukivarteen.
    Mitatkaapa joku ylätukivarren pitkittäisputken ulkopinnasta mitta pallon reiän keskelle, (pallo keskitettynä reikään).
     
  9. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    http://www.blocket.se/vi/18471429.htm?ca=1_8_s

    Ruottista tuota 39 litran tankki saapi, koskahan joku tuopi Suomeen myyntiin. Kauppias ite??

    Taitaa tulla halavemmaksi tilata suoraan valmistajalta?

    http://www.trailtank.net/yam_products.php
     
  10. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jenkeissä Trailtankilla 335$ ja Ruotsissa yli 500€
    Ei tarvis pahemmin miettiä, että mistä tilais.
    No, eipä tuota juurikaan tarvi, kun vakio 28l kapasiteetti riittää kumminkin n.200km siirtymiin. Ja jos niillä harvoilla noin pitkillä tankkauspiste väleillä on pelkona, että saattaa bensa loppua, niin astinlautojen takapäissä kulkee pari 4l kannua helposti.
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Niin, itse laittaisin välittömästi tuon ison tankin jos minulla olisi Nytro.
    Ärsyttää tankin pieni koko ja meidän selkosilla sekoillessa tuo 28 litraa on äkkiä poltettu...
     
  12. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Etenkin, jos keli vaihtuu.. Kissa nyt huonoissa säädöissään imi tolkuttomasti soppaa viime talvena, mutta kevään tuiskun jälkeen 40 cm:n lumisössössä rällätessä kulutus pomppasi aivan uusiin lukemiin..
     
  13. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    mitä nuo kulutuslukemat viime talvena nytroilla on mahtaneet olla??
     
  14. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Pienin mitä minä sain ajettua, oli 19,5 sataselle, föönin kanssa matkassa... Normaalisti körötyksessä vähän reilut 20L/100km ja siitä sitten ylöspäin. Kokolailla samat vei mitä edellinen 800ccm P-TEK rottamoottorillinen kelkkani ryysti.
     
  15. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ihan uutena saattaa saada raakalla pumppailulla meneen sen 20L. Mutta paikkojen hiukan hiouduttua putoaa muutaman litran. Kevään lapin keikalla kavereilla kulutukset pyöri 14-18L. Umpisen ajelut sitten erikseen, niitä kun ei voi oikein vertailla mihinkään. Jollekin "umpinen" on yhtä kuin 10cm uutta lunta, ja joillekin vasta 50+cm.
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Hurjimmillaan ei päässyt tankillisella täyttä satkua, parraimmillaan lentokelillä ja tasasella vauhdilla tuli vajaa 250 kilsaa tankillisella.
     
  17. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Se täytyy sitten katsoa pitäiskö tankki vaihtaa isommaksi, mikään ei ole pottumaisempaa kuin reitillä mietiskellä mihin asti mahtaa päästä, ei sitä vanhan miehen hermo kestä. Niin, yks pikku juttu vielä puuttuu eli kelkka... ;)
     
  18. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Pelkkä suurempi tankki tulee halvemmaksi ilman kelkkaa, ei tarvitse edes tankata ;D

    Mites muilla edistyy Nytron rakentaminen? Itse olen saanut likimain kaikki tehtyä, piikitkin on paikoillaan. Vielä suksien vaihto takaisin sänkikiiharisuksista lumisuksiin ja Power Commanderin asennus. Sen jälkeen ei tarvitse kuin lunta. No, jos vielä pesisi ja vahaisi.
     
  19. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Taitaa olla Nytro viel kauppiaan varastos. Turhan lämmintä. NOU HÄTÄ 8)
     
  20. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Enpä menis kehumaan..... Rojekti "lähes alullaan vielä" osiaa huutaa :(
    - lisäjäähdytin yms... :(
     

Suosittele tätä sivua